Als je bij het kopen of hebben van CE denkt aan het geld, dan moet je ze inderdaad niet kopen. Ik heb nog nooit een CE gekocht met het idee, ooh dit wordt een goeie investering!! Ik koop een CE en SE van een game als ik deze graag zou hebben in mijn collectie om ergens te zetten waar ik het kan zien, dit is gewoon een deel van mijn hobby/hobbykamer. Ik heb mijn uitgaven nog nooit aanzien als een investering, ik ga hier nooit winst uit halen, dat is ook gewoon de opzet niet. Ik ben zeer trots op al die spullen die ik heb van de Souls Franchise omdat ik daar echt enorm fan van ben en ik kijk daar bijna dagelijks naar in het voorbij stappen, al was het maar 10 seconden. Dit is voor mij wat voor mijn vriendin bloemen zijn op de eettafel in de living. Die kosten ook telkens 10-15 euro en zijn na een week dood en dan staan daar nieuwe bloemen, uiteindelijk kost dat ook veel geld en is dat ook maar decoratie... met het verschil dat mijn decoratie duurder is, maar wel langer dan een week mee gaat en ik ze mss ooit nog weg doen al dan niet met winst of verlies.
Nu kort samen gevat, want ik wou eigenlijk initieel niet zo lang reageren, als je gewoon gamed om te gamen en je CE of SE gewoon in een doos op zolder bewaard of een gesloten kast, dan blijf je idd zo ver mogelijk weg van deze zaken, koop gewoon de game en klaar