Goede voornemens 2025

In volgorde :

1. Professioneel: M'n job behouden en contract verlengen. Echt m'n uiterste best doen op het werk zonder mezelf kapot te werken
2. Sporten: Laatste maanden echt goed begonnen met sporten en gezonder eten, dus dat volhouden met als doelen voor 2025: 10km vlot lopen en een technisch mooie 60/75 in het gewichtheffen in mn doel gewichtsklasse.
3. Financieel: Wat beter omgaan met m'n inkomen, beter sparen en minder impulsaankoopjes - Ik wil graag een specifiek nummer langs de kant krijgen maar ik moet nog eens zien wat een haalbaar doel is.
4. Creatief: Minstens 3 portfolio projecten afwerken. Het afgelopen jaar had ik maar 1. Het forceert mezelf ook om m'n kennis en vaardigheden te blijven uitbreiden (handig in geval dat voornemen nr 1 niet lukt 😅 ) Ook meer off-screen creativiteit zoals schilderen enzo

Best cliché allemaal maar het is ik denk het eerste jaar waar ik echt geloof dat ik ze allemaal kan halen (onder normale omstandigheden toch🤞)

Kun je ook geen BG tripje plannen. Je komt ons halen met je vliegtuig en brengt ons naar je lodge.

Mijn licentie en vliegtuig is meer zo’n wannabe licentie. Denk aan Cessna 210(R) je kan daar maar zo’n 1200 km met 1 tank op vliegen en ik mag ook ‘s nachts niet vliegen.

Is meer om sneller naar leuke regio’s in zuidelijke Africa te vliegen. Bvb houseboat fishing op lake Kariba https://encrypted-tbn0.gstatic.com/...k12z_DmLXKrsgj2gRe7BRZBZnTCqYXyWYr2bWjjS&s=10

Ik ben niet zo van de goede voornemens, maar klassiek de alcohol wat meer laten en minder de snoepkast leegplunderen. Er is toch een 6-8 kg bij. Het grootste deel wel omgezet in spieren, wat dus ergens wel goed is.

- Niet meer doomscrollen --> ik zat hier tegenwoordig enkele uren per dag op besefte ik. Heb instagram al verborgen
- Geen cola meer drinken tijdens de week. Tijdens week-end beperken tot 1 glas. Uitzonderingen: op café/restaurant/vrienden --> ik dronk minimum 1 fles per dag
- Geen alcohol meer drinken tijdens de week. Uitzonderingen: restaurant/feest. Over het algemeen ook reduceren--> in feite drink ik al weinig. Spreekt me gewoon minder en minder aan.
- Minder eten/dieet (en dus ook 10kg proberen af te vallen) --> mijn groot probleem is dat ik geen restjes kan laten liggen of weg kan gooien.

Nieuwe stukken van de wereld zien (tweede helft vorig jaar wat magertjes geweest juist paar dagen Istanbul)
Meer lezen
Is zien hoe ik er als leek voor kan zorgen dat het geld dat ik op mijn rekening heb staan beter kan renderen dan de klassieke spaarrekening
Quiz terug meer oppakken en de blinde vlekken proberen wat op te kuisen (behalve muziek als het slechte muziek is, en er is verdekke véél slechte muziek)
Piano terug meer onderhouden, tijd lang goed gegaan maar ondertussen weinig tot niks de laatste weken, niet oefenen voor een week is voor mij helaas nog steeds veel "vergeten"
En hopelijk een einde vinden voor de poging tot boek

Voor de rest zien we wel, 2024 was een prima jaar, Cuba was héérlijk, paar vriendschappen wat weggevallen maar een aantal die ik had zijn enorm versterkt, ik ben op kleinigheidjes na gezond gebleven en heb ook in de familiale kring en vriendenkring weinig of geen zware gezondheidsproblemen meegemaakt dus dat mag gerust verder blijven duren.

-Wegblijven in p&a, want frustraties enz
-Meer sporten zal niet lukken, maar wel iets meer cardio ipv puur kracht
-Enorm veel quality time met de dochter doorbrengen
-Meer lezen (lees, eigenlijk gewoon iets lezen dus)

Ja. Nee begin pas in Feb. Basis is in Zuid Afrika. Op 1h30 rijden van bij thuis.

Heel plezant! Daar zal je wel beter vliegweer hebben.
Hier in BE is het huilen met de pet op, ik heb in augustus mijn eerste les gehad en tot nu heb ik er 8 gehad, terwijl ik 2 x week boek. Het is constant annuleren door het weer. Altijd weer dat wolkendek dat te laag is.

Afgelopen maandag mijn record van annuleringen op een rij verbroken: 9 keer na mekaar.
Maar zaterdag ziet het er voorlopig goed uit, dus fingers crossed

Heel plezant! Daar zal je wel beter vliegweer hebben.
Hier in BE is het huilen met de pet op, ik heb in augustus mijn eerste les gehad en tot nu heb ik er 8 gehad, terwijl ik 2 x week boek. Het is constant annuleren door het weer. Altijd weer dat wolkendek dat te laag is.

Afgelopen maandag mijn record van annuleringen op een rij verbroken: 9 keer na mekaar.
Maar zaterdag ziet het er voorlopig goed uit, dus fingers crossed

Ja hier hebben we te warm weer maar geen slecht weer. Ik heb ook onbeperkt access to vliegtuigen. 3 vrienden hebben, 1 goeie vriend is ook een leraar dusja komt goed 😅

In volgorde :

1. Professioneel: M'n job behouden en contract verlengen. Echt m'n uiterste best doen op het werk zonder mezelf kapot te werken
2. Sporten: Laatste maanden echt goed begonnen met sporten en gezonder eten, dus dat volhouden met als doelen voor 2025: 10km vlot lopen en een technisch mooie 60/75 in het gewichtheffen in mn doel gewichtsklasse.
3. Financieel: Wat beter omgaan met m'n inkomen, beter sparen en minder impulsaankoopjes - Ik wil graag een specifiek nummer langs de kant krijgen maar ik moet nog eens zien wat een haalbaar doel is.
4. Creatief: Minstens 3 portfolio projecten afwerken. Het afgelopen jaar had ik maar 1. Het forceert mezelf ook om m'n kennis en vaardigheden te blijven uitbreiden (handig in geval dat voornemen nr 1 niet lukt 😅 ) Ook meer off-screen creativiteit zoals schilderen enzo

Best cliché allemaal maar het is ik denk het eerste jaar waar ik echt geloof dat ik ze allemaal kan halen (onder normale omstandigheden toch🤞)
Ik steel deze!

1. Professioneel: Bijberoep verder uitbouwen, website proper afwerken is stap 1, daarna wat meer promoten en hopelijk 25 procent meer omzet komend jaar. Rijbewijs halen om een grotere range in freelance jobs te hebben (die minder bij de deur liggen).
2. Sporten: Terug deftig beginnen lopen. Terug op een goed niveau komen (voor KOTK). Wat meer padel toernooitjes spelen.
3. Financieel: Heb een nieuwe job, die wel wat minder verdient dus ben een beetje de kat uit de boom aan het kijken of ik hier voldoende mee zal rondkomen, maar daarnaast zit dit allemaal wel ok op het moment. Heb niet echt financiële doelen, maar heb ook niet echt grote maandelijkse uitgaves.
4. Creatief: Een paar (foto)projecten uitwerken (loopt wat gelijk met mijn bijberoep) en ook eens zelf beginnen met negatieven uitvergroten.

Denk ook allemaal wel haalbaar, het zal vooral de goesting en motivatie zijn die de doorslag geeft.

1. Professioneel: Carrière zit goed, verder bouwen aan mijn skills en verder groeien in mijn rol. Normaal komt er binnenkort ook wat opslag aan, omdat ik baremagewijs nog in "new to role" zit en dat zou stilaan moeten wijzigen.
2. Sporten: Gewoon al eens beginnen met sporten, want ik vind altijd een excuus om in de zetel te zitten met een boek in plaats van te bewegen. Dat in combinatie met minder snacken en alcohol drinken zodat die 15 kg toch weg is tegen de zomer. Iets teveel dad bod naar mijn goesting. Maar toch wil ik nog in het glorieuze frituurtopic pronken, dat wordt een uitdaging.
3. Financieel: 2024 was financieel een goed jaar. Ik probeer dit jaar nog meer opzij te zetten en niet meer op een spaarrekening te zetten maar in mijn beleggingsportefeuille op Bolero. Die heeft mooi opgebracht en dat geeft wel voldoening. Daar dus meer in verdiepen.
4. Creatief: Meer uitdagingen zoeken in fotografie en mijn bijberoep verder uitbouwen, vooral inzetten op marketing om leads binnen te halen want dat is momenteel nog gene vette.

Een meer je-m’en-fous houding aannemen.
Als ik zie wat er rondloopt en in return nog een vrij goed leven krijgt, ik vraag me dikwijls af voor wie ik het nog doe.
Nu gemakkelijker gezegd dan gedaan, maar het ouder worden helpt er wel bij. Ik laat toch niemand achter op de planeet later.

Meer tijdens de uren op dit forum zitten.
Aangezien ik ook staatsgesubsidieerd ben, zit ik in verhouding eigenlijk maar weinig op dit forum tijdens de uren.

Laatst bewerkt:
professioneel: eens werken om premie Frans binnen te halen, hopelijk wordt de spilindex meerdere keren verbroken, voor de rest druk jaar op het werk door wegvallen van twee gepensioneerde collega's
sporten: verbeteren van mijn persoonlijk record op de halve marathon, en marathon en de 5/10km
Financieel: verhuizen naar nieuwe woning, dat is al het geld op.
creatief: boeken lezen etc, reisje gepland naar Litouwen-Estland-Finland..

Qua gezondheid nog minder alcohol drinken dan vorig jaar, hoewel dit goed gelukt is en meer energie geeft wat mij drijft om dit vol te houden en meer te sporten alsook nog beter te slapen.

Sociale kring uitbreiden met meer gelijkgestemden, nood aan.

Mijn job nog even volhouden, maar ondertussen toch blijven uitkijken naar iets boeiender/uitdagender buiten de gouden kooi en comfortzone waar ik nu in zit. En mij verdiepen in ETF om mijn vermogen toch wat op te krikken.

Op z'n minst evenveel reizen als vorig jaar, en dat kan tellen EU/ en erbuiten.

Nog meer slow living, en Instagram/fb social media grotendeels bannen. Werkt echt wel, minder vergelijking en zinloos scrollen want tijdverlies.
Alsook meer mentale rust en minder nutteloos piekeren.

Knopen doorhakken en eventueel verhuizen.

*EDIT nog een belangrijke die samenhangt met het financiele; ontspullen en minder brol kopen/consumeren om zo te sparen voor dingen die er mij echt toe toen. Bye 20 paar sneakers, overtollige kleding, fancy koffie's, nutteloze abonnementen etc...

Voila, dit zijn mijn belangrijkste doelen denk ik...

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan