Lien (27) verliest papa en moet nu zo’n 200.000 euro aan erfbelasting en leningen betalen: “’s Avonds crash ik volledig”
“Hij wilde goed doen door zijn zuurverdiende centen te investeren, maar dat komt mij nu letterlijk duur te staan.” Lien (27) uit Kapelle-op-den-Bos moet niet alleen het plotse overlijden van haar vader een plaats geven, maar worstelt nu ook met de financiële erfenis die hij achterliet. Een...
Je papa verliezen is natuurlijk nooit leuk, zeker als het onverwachts zou zijn. Maar als je zo'n 750.000 euro NA aftrek van schulden erft, is het redelijk hemeltergend om zonder duiding dit op te starten:
Donate to Help Lien successierechten betalen na verlies van haar vader, organized by Lien Carpels
Op 18 juli stortte de wereld van Lien, de dochter van Marc, i… Lien Carpels needs your support for Help Lien successierechten betalen na verlies van haar vader
Blijkbaar gaan de bezittingen over een huis, een studio aan de kust, een staanplaats, 2 garageboxen en een stuk grond. Maar nee, er is door haarzelf een gofundme opgericht om geld te GEVEN (nee, niet lenen) aan haar.
Alle begrip voor wie het standpunt heeft dat erfbelastingen te hoog zijn, dat kan je gerust argumenteren (net zoals er tegenargumenten zijn). Alle begrip voor mensen die even niet weten hoe ze die woningen moeten verkopen en informeren over hoe je een lening aangaat voor die successierechten in tussentijd. Alle begrip voor mensen die naief zo'n go fund me opstarten. Maar zij is al naar de notaris geweest, dus heeft zeker de mogelijkheden gehoord.
oops, zie @Squidward hierboven dus, maar iets langer