Google pixel 6 (pro)

Ondertussen toch maar besteld, voor ie mss is uitverkocht.
Best, ge gaat het u niet beklagen, ok het is geen klein scherm, maar ook geen phablet...

Zijn ook redelijk gegeerd voor het ogenblik...

Ik raad u wel een launcher aan, niet dat de custom interface slecht is ofzo, maar op die manier kunt ge wat minimaliseren sommige zaken en ook wat tweaken... Nova launcher is top!!

Voorts val je niet omver van de specs (dit klinkt zeer negatief) op papier, maar is gewoon een zeer goede allround phone, en ik raad deze met mijn ogen dicht aan iedereen, ongeacht de verwachtingen, aan, maar ik kwam van een samsung note 10,en dit was lichtjes groter, maar geraakt nog steeds probleemloos in de zakken hoor

Lader is gewoon usb c, maar zit wel geen blokje bij, dus dat ge je misschien moeten bijkopen... Een kabel (usb c naar usb c) zit er wel bij, maar ik raad anker blokjes aan, gebruik deze zelf, gewoon zien dat de power delivery versie ondersteund wordt, (dus usb c naar usb c), want daar zijn verschillende standaarden in, dat moet je eens googelen, maar zou wel een 30 watt blokje kopen bij amazon dan ofzo

Laatst bewerkt:
Best, ge gaat het u niet beklagen, ok het is geen klein scherm, maar ook geen phablet...

Zijn ook redelijk gegeerd voor het ogenblik...

Ik raad u wel een launcher aan, niet dat de custom interface slecht is ofzo, maar op die manier kunt ge wat minimaliseren sommige zaken en ook wat tweaken... Nova launcher is top!!

Voorts val je niet omver van de specs (dit klinkt zeer negatief) op papier, maar is gewoon een zeer goede allround phone, en ik raad deze met mijn ogen dicht aan iedereen, ongeacht de verwachtingen, aan, maar ik kwam van een samsung note 10,en dit was lichtjes groter, maar geraakt nog steeds probleemloos in de zakken hoor

Lader is gewoon usb c, maar zit wel geen blokje bij, dus dat ge je misschien moeten bijkopen... Een kabel (usb c naar usb c) zit er wel bij, maar ik raad anker blokjes aan, gebruik deze zelf, gewoon zien dat de power delivery versie ondersteund wordt, (dus usb c naar usb c), want daar zijn verschillende standaarden in, dat moet je eens googelen, maar zou wel een 30 watt blokje kopen bij amazon dan ofzo
Dank voor de uitgebreidde uitlet. Nova launcher zal ik eens bekijken, ik kom natuurlijk van iphone en heb nooit iets gewijzigd voordien. De grootte ben ik inderdaad wat bang voor maar heb de voorbije 2 dagen met men vrouw haar Samsung XcoverPro wat bezig geweest en op zich gaat dat net en die is nog iets groter zag ik.
Hoop voornamelijk dat ik geen heimwee krijg naar IOS :). De redend dat ik geen samsung oid overwogen heb is de bloatwaere en omdat ik het simpel wil houden.

Qua oplader heb ik gisteren een charger op de site van fnac kunnen kopen voor 0.01euro lol. Der had er ene daar een paar fouten opgezet en was in de middag allemaal gecorrigeerd. Heb 2 laders, een powerbank en samsung dock kunenn kopen voor nog geen 5 euro samen.

Ik ga proberen met deze, wel maar 20W maar in principe haalt de google pixel niets hoger las ik in praktijk. Anders kan ik nog steeds upgraden.

Nice, ik wacht persoonlijk op de anker nano pro, die met 2 usb c poortjes, maar deze is nog steeds niet verkrijgbaar, al een hele tijd zo...

En die camera is echt goed, ook onder laag licht, op het moment dat ge de foto neemt lijkt het pixelated op het scherm (pun intended), maar eenmaal de foto genomen is, that's where the magic happens, dan zie je alle software samenwerken om een prachtige foto af te leveren...

Ge gaat het u 100% niet beklagen, en ik moet echt de batterij bestoefen, die is nu beter als out of the box, dat opladen heeft er ook mee te zien, maar dat zal je mss al gelezen hebben, dat de pixel 6 'maar' 21 watt haalt (pro 23 watt), wat nog steeds zeer respectabel is..., maar vooral dan het feit dat hij de laatste percentages trager laadt om de batterij langere levensduur te geven...

En wow man, aan die prijs wil ik ook wel zulke laders aankopen ze :ROFLMAO:

Nova launcher is één keer 2 a 3 euro betalen, en dan heb je het in principe levenslang... Is gewoon wat mee prutsen, zaken die je goed kan zetten naar eigen smaak, je kan namelijk kiezen tussen de launcher van de pixel, of een andere launcher, is gewoon iets dat je kiest in de instellingen, is de manier waarop de phone alles weergeeft, meer is dat eigenlijk niet, vraag maar raak als je even vast zit, kan ik proberen helpen, maar echt, neem die nova launcher, echt aan te raden...

En goed dat je idd niet voor samsung bent gegaan, deze is echt wel cleaner, en beter imo, enja de eerste updates is ook een dikke plus natuurlijk... En Android is echt wel top, nu gaat de fanboy in mezelf spreken, maar ik vind dat ge bij Android in 90 percent van de gevallen, de optie, of actie kunt vinden in de settings, bij apple ligt dit veel lager, althans voor mij... Hoeveel heb ik niet gehad bij iPhone dat je iets wilt doen, maar dat het zelf niet onder de settings vermeld staat... Mij doe je geen plezier met ios ze... Ge gaat er supersnel mee weg zijn, is redelijk intuïtief, you'll see... :)

En wat wel mss een probleem zal geven is dat bij apple de contacten zeer moeilijk over te zetten zijn, ze doen dit express, omdat ge bij hun zou blijven, in hun biotoop..

Ik raad hierbij aan om uw contacten in een VCF bestand te zetten, heb het ook zo gedaan voor mijn pa, en die hoor ik toch ook niet meer vragen achter apple ze, is zeer tevreden met mijn note 10 als afdankertje...

Laatst bewerkt:
Hoop voornamelijk dat ik geen heimwee krijg naar IOS :). De redend dat ik geen samsung oid overwogen heb is de bloatwaere en omdat ik het simpel wil houden.
Dit is een argument die velen aanhalen die eigenlijk geen ervaring hebben met een recente Samsung smartphone. De bloatware valt heel goed mee, hun eigen Samsung apps zijn zelfs zeer goed en ik gebruik de meeste zelf. De apps die je overbodig vind kan je uitschakelen en verbergen of zelfs verwijderen. 't Is nu niet dat Google ook geen bloatware heeft...
Samsung is ook heel goed met updates, sowieso krijg je met de Galaxy S-reeks minimum elke maand een update en ondersteunen ze minimum 3 grote updates naar een nieuwe Android versie. Hun features die ze hebben zitten veelal zelfs voor op wat Google maar toevoegt in een nieuwe Android versie!
Nu ja, ik probeer niemand te overhalen een Samsung te kopen, ik probeer enkel maar duidelijk te maken dat Samsung op zijn minst gelijkwaardig is met andere Android topmerken en dat sommige dingen die worden aangehaald worden niet altijd een correct argument is.

Nice, ik wacht persoonlijk op de anker nano pro, die met 2 usb c poortjes, maar deze is nog steeds niet verkrijgbaar, al een hele tijd zo...

En die camera is echt goed, ook onder laag licht, op het moment dat ge de foto neemt lijkt het pixelated op het scherm (pun intended), maar eenmaal de foto genomen is, that's where the magic happens, dan zie je alle software samenwerken om een prachtige foto af te leveren...

Ge gaat het u 100% niet beklagen, en ik moet echt de batterij bestoefen, die is nu beter als out of the box, dat opladen heeft er ook mee te zien, maar dat zal je mss al gelezen hebben, dat de pixel 6 'maar' 21 watt haalt (pro 23 watt), wat nog steeds zeer respectabel is..., maar vooral dan het feit dat hij de laatste percentages trager laadt om de batterij langere levensduur te geven...

En wow man, aan die prijs wil ik ook wel zulke laders aankopen ze :ROFLMAO:

Nova launcher is één keer 2 a 3 euro betalen, en dan heb je het in principe levenslang... Is gewoon wat mee prutsen, zaken die je goed kan zetten naar eigen smaak, je kan namelijk kiezen tussen de launcher van de pixel, of een andere launcher, is gewoon iets dat je kiest in de instellingen, is de manier waarop de phone alles weergeeft, meer is dat eigenlijk niet, vraag maar raak als je even vast zit, kan ik proberen helpen, maar echt, neem die nova launcher, echt aan te raden...

En goed dat je idd niet voor samsung bent gegaan, deze is echt wel cleaner, en beter imo, enja de eerste updates is ook een dikke plus natuurlijk... En Android is echt wel top, nu gaat de fanboy in mezelf spreken, maar ik vind dat ge bij Android in 90 percent van de gevallen, de optie, of actie kunt vinden in de settings, bij apple ligt dit veel lager, althans voor mij... Hoeveel heb ik niet gehad bij iPhone dat je iets wilt doen, maar dat het zelf niet onder de settings vermeld staat... Mij doe je geen plezier met ios ze... Ge gaat er supersnel mee weg zijn, is redelijk intuïtief, you'll see... :)

En wat wel mss een probleem zal geven is dat bij apple de contacten zeer moeilijk over te zetten zijn, ze doen dit express, omdat ge bij hun zou blijven, in hun biotoop..

Ik raad hierbij aan om uw contacten in een VCF bestand te zetten, heb het ook zo gedaan voor mijn pa, en die hoor ik toch ook niet meer vragen achter apple ze, is zeer tevreden met mijn note 10 als afdankertje...
Komt goed thx voor de tips. Ik ga al wat voorbereidend werk doen dan. Levering zal rond woensdag zijn.

Komt goed thx voor de tips. Ik ga al wat voorbereidend werk doen dan. Levering zal rond woensdag zijn.
Ik raad een spigen case aan, doe deze altijd, nooit problemen mee gehad, bij release had ik ook een caseology hoes gekocht, maar echter enkel de spigen gebruikt tot nu toe...

Dit is een argument die velen aanhalen die eigenlijk geen ervaring hebben met een recente Samsung smartphone. De bloatware valt heel goed mee, hun eigen Samsung apps zijn zelfs zeer goed en ik gebruik de meeste zelf. De apps die je overbodig vind kan je uitschakelen en verbergen of zelfs verwijderen. 't Is nu niet dat Google ook geen bloatware heeft...
Samsung is ook heel goed met updates, sowieso krijg je met de Galaxy S-reeks minimum elke maand een update en ondersteunen ze minimum 3 grote updates naar een nieuwe Android versie. Hun features die ze hebben zitten veelal zelfs voor op wat Google maar toevoegt in een nieuwe Android versie!
Nu ja, ik probeer niemand te overhalen een Samsung te kopen, ik probeer enkel maar duidelijk te maken dat Samsung op zijn minst gelijkwaardig is met andere Android topmerken en dat sommige dingen die worden aangehaald worden niet altijd een correct argument is.
Ik geef u 100% gelijk, maar op mijne note kon ge bv. niet die app uitschakelen op uw bureaublad zogezegd, als ge daar naar links swipete kwam ge in hun eigen nieuws app terecht, zo van die kleine dingen, maar anders zou ik ook 100% een samsung note aanraden...

En FYI de samsung s22 wordt er eentje met een pennetje, dus quasi een note eigenlijk

Finally mijn Google Pixel 6 Pro gisterenavond om 19u30 binnengekregen
Geen overzetting gedaan van mijn oude Samsung S8+ (clean install dus)
Wat een verademing!
Nog kleine aanpassingen te doen maar echt blij van mijn aankoop!

Finally mijn Google Pixel 6 Pro gisterenavond om 19u30 binnengekregen
Geen overzetting gedaan van mijn oude Samsung S8+ (clean install dus)
Wat een verademing!
Nog kleine aanpassingen te doen maar echt blij van mijn aankoop!
Grats, ik kan alleen maar van de reguliere pixel 6 spreken, maar het zijn imo top toestellen

Enjoy the camera zoom ;)

En al iets binnen?
Yes heb hem sinds dinsdag binnen. Gisteren nog maar voor de tweede keer opgeladen na de eerste lading, dat is voor mij al een enorme stap vooruit tov de iphone 8.
Ik weet nu duidelijk waarom ik deze heb gekocht en dat is voornamelijk voor de cleanheid van google. Ik geef weer hetzelfde voorbeeld maar in men vrouw met haar samsung die schil dat erover ligt is gewoon niets voor mij. Dat heb je ook in meerdere en mindere maten bij andere merken. Ik weet dat je het kan aanpassen maar je krijgt hem nooit als deze.
Het toestel is razendsenl op de browser en eveneens in apps.
Startscherm staat gwn nog redelijk fabrieksinsteliing googlebar onderaan en enkele belangrijke op startscherm, geen extra bladen aangemaakt, zoals ik zei ik hou van clean en hier is dat gewoon top. Al u apps en scrollen maar. Persoonlijk had ik dit niet gezien, enkel ervaring op iphone en samsung. Top leuker dan IOS waar je wordt gepushed alles op mainscreens te zetten.
Enige minpunt is dat ie een tikke zwaar is. De grootte cava nog wel aangezien ik wel met 1 hand kan bedienen in die modus met half scherm, wat op iphone ook wel ging maar niet nodig was. Het toestel is gwn tikke zwaar, heb nochtans een lichte silicone case van spigen.
Cloud standaard app voor fotos is ook 15 ipv 5, ook een reden waarom ik kocht. Ja ik had google fotos op iphone maar ik wil gewoon alles van hetzelfde, beetje authistisch op die dingen vrees ik. De camera ga ik eerstdaags in de natuur eens deftig testen maar de kiekjes die ik al nam binnenshuis zijn echt van hoge kwaliteit, dinge' kunnen wegnemen op de foto is ook een leueke feauture.
Voor de rest heb ik gwn wat aangepast in de standaardinstellingen. Iets dat me bij bleef is automatisch draaien gebeurt niet als je in de camera ziet, best leuk in bed. Printscreen nemene met twee maal tikken op achterkant ook leuk. Nova launcher nog maar 1 filmke van gezien maar op zich vind ik het precies voor mezelf niet meteen een meerwaarde aangezien ik nu al grote fan ben van de interface. Kan wel zijn dat ik het alsnog doe hoor gwn nog geen tijd voor gehad maar nu al goed tevreden. Wat zijn de verbeterpunten? Kan me er haast geen inbeelden.

Al bij al geef ik het toestel nu al een 9/10 en zeker zeer tevreden van men aankoop.oja heb wel die grijze met dat groen randje boven de camerabalk, beetje vrouwelijk maar goed met een zwarte case zie je daar niets van. Was de enige die ik voor 650 kon kopen via fnac. Aangezien ik men factuur kan binnenbrengen bij de werkgever kon ik hem niet importeren ofzo.

Laatst bewerkt:
Dat ie zwaar is viel me ook op in t begin, maar eigenlijk stoort mij dat totaal niet (meer)... Zorgt er ook voor dat ik hem steviger vasthoud (tot nu toe nog geen enkele keer echt laten vallen, fingers crossed...)

Batterij is dus zoals ik al zei echt goed, en als je echt superclean bureaublad wil kan nova launcher echt wel helpen... De home knop brengt mij naar mijn bureau blad (heb er 3 staan) op het middelste van de 3. Daarop staan de basisdingen zoals browser, telefoon, sms, WhatsApp email en dergelijke... Swipe ik naar links heb ik een overzicht met widgets (buienradar en andere informatie widgets), swipe ik naar rechts heb ik een aantal veel gebruikte apps zoals instellingen, covid safe app, kalender, en ook de chrome app. Al de andere apps open ik via het app overzicht (van beneden naar boven swipen, beetje hetzelfde als meldingen van boven naar beneden trekken) dit geeft uw volledige lijst met al uw apps weer waarbij je een aantal bladen hebt waarin je kan scrollen (bij mij is dit rechts en links swipen, maar dat zijn zaken die je bv. met nova launcher kan goedzetten, de manier hoe alles beweegt en zich gedraagt met de input die je geeft... Als je wilt kan je één lange lijst hebben waar je onder boven kan scrollen, allemaal van die dingetjes die je kan tweaken naar eigen smaak)

Probeer dus echt die nova launcher, geeft echt een nog meer gelikt menu/overzicht. Het enige dat je dan wel kwijt bent is die menu knoppen in dezelfde kleur als je bureaublad foto (althans denk ik, alles staat goed nu, ik kom er niet meer aan)

En camera is echt goed, ook al aangehaald, maar soms lijkt een foto blurry als je hem aan het trekken bent, maar eenmaal de software zijn werk heeft gedaan heb je goede foto kwaliteit, zelf zeer goed, en ook snachts kan hij heel goed zijn ding doen ook

En raar maar waar ik gebruik dus geen chrome browser op een google phone, maar nog steeds de samsung browser, die zit echt wel beter in mekaar vind ik

Hopelijk komt vlug de januari update want het wegvallen van de verbinding of soms gewoon niet kunnen bellen begint nu echt wel tegen te steken.

Pixel 6 besteld.
Wegens geen factuur op de fnac website mogelijk, jammer genoeg niet van hun verlaagde prijs kunnen genieten.
Maar zou morgen binnen moeten komen, ben benieuwd!

Pixel 6 besteld.
Wegens geen factuur op de fnac website mogelijk, jammer genoeg niet van hun verlaagde prijs kunnen genieten.
Maar zou morgen binnen moeten komen, ben benieuwd!
Had het zelfde probleem i.v.m geen factuur. Maar uiteindelijk dan toch kunnen aanschaffen op fnacpro.com met een correct opgestelde BE factuur. Werd volgens mij zelf verzonden vanuit een depot in België.

Er zit toch gewoon een geldige factuur in mijn fnac account?? Is zoals bij zo vele webshops online te downloaden...?

Terug
Bovenaan