Grand Theft Auto 6

Grand Theft Auto VI

Standaardeditie gepreorderd voor (base) PS5 bij Nedgame.
Je kan daarna nog altijd digitaal upgraden naar de Ultimate, dus eerst eens zien na release of dat wel de moeite is.

Die screenshots jong, holy shit! :love: Benieuwd of dat én er zo goed uitziet op mijn PS5 en 60fps haalt. :unsure:

Tuurlijk niet. Een missie die je mist en wat cosmetics die in speciale shops gegoten zijn.

Dus als ik het goed begrijp, samengevat (want ik vind het wat chaotisch omschreven allemaal)

Eigendommen
een auto '95 grotti cheetah (een retro ferrari van het jaartal 1995 dus) -> auto zelf neem ik aan zal je niet kunnen tegenkomen op straat
2 revolver wapens
gepersonaliseerde wapens (graveerwerk op wapens enzovoort)
exclusieve outfits en tattoeages
een Honda moto
een kajak
een speedboot (voor te vissen en met explosieven gevuld)
exclusieve modificaties op de auto van Jason (een muscle car: ford)
een collectie kleren en accessoires gebaseerd op een in game tv show (die niet in echt bestaat)

Toegang tot winkels en garage:
Toegang tot een garage met een offroadvoertuig in het noorden van de map (met wapenkluis en iets om gestolen goederen te deponeren)
Toegang tot een modificatiewinkel voor auto's (interieur en velgen)
Toegang tot een modificatiewinkel voor offroad wagens
Toegang tot een kapsalon (gezichtshaar voor Jason en make-up + nagellak voor Lucie)
Toegang tot een klerenwinkel (genre: straatkledij)
Toegang tot een tattoeshop (met 50 exclusieve tattoos)

Toegang tot een activiteit:
Overval het complex van een van de luidste en meest sociaal actieve bendes van Southside Vice City en ontsnap veilig om bijzondere spullen en opvallende smokkelwaar te bemachtigen.

(een soort van gang wars-achtige activiteit maar dan met het doel om buit te maken)

Toegang tot een activiteit:
In deze speciale opdracht van de excentrieke verzamelaar en lokale klusser Wyman ga je op zoek naar diverse verlaten klassieke auto's en auto's in aanbouw, en breng je ze terug in hun oude glorie.

(vermoedelijk dus een soort van import/export achtige activiteit met klassieke auto's en waarbij je misschien nog wat kan customizen)

Dus:
Ik denk dat velen van deze dingen veel mooier klinken dan dat het echt is. Maar de activiteiten en winkels+garage zouden imo wel standaard editie moeten zijn.

Er zullen nog altijd kapsalons, tattoeshop, klerenwinkels, manieren om zijn uw auto's the modificeren neem ik aan. Maar bvb. een bepaalde winkel (met bepaalde stijl) zal exclusief zijn en zal je niet binnen kunnen gaan. Sommige van die dingen lijken mij wel typische Amerikaanse stijlen te zijn, dus of we nu zoveel zullen missen weet ik niet.

Die garage zal wel een QOL ding zijn omdat het aan de hele andere kant v:d map dicht bij offroad activiteiten maar het hangt er een beetje van af van af hoe het safehouse systeem zal werken. Misschien dat je redelijk wat huizen kan aankopen? Maar dat je die garage gewoon van bij de start krijgt waardoor je het niet moet kopen.

Laatst bewerkt:
Base PS5 is voldoende, zeker als je niet zoveel gamet zoals je zegt. Ik heb een PS5, ik ga geen PS5 Pro hiervoor kopen.

Als je van een PS4 komt zou ik altijd naar een PS5 pro gaan (ik heb ook pas recent een pro gekocht, ik kwam van een 4 pro). Er is toch echt wel verschil in performance, graphics en laadtijden met een base PS5.

De meningen dat een pro niet echt nodig is gaat vnl over de overstap van een 5 base naar 5 pro.

Maar als je nog geen 5 hebt lijkt het me logisch dat je toch een pro koopt, anders koop je toch echt een heel verouderde console.

Als je om de zoveel jaar maar een upgrade doet, koop dan de PS5 Pro.
Zit je weer voor jaren goed, doe ik ook met mijn hardware.

Zelf hou ik altijd de regel aan, het verschil in performance moet minstens 50 % meer zijn.
Je hoeft geen disc drive bij te kopen, games komen toch met een code :oi22:
Merci voor de feedback! Wisselend zoals verwacht. Ik bekijk het nog even, prijsverschil is wel aanzienlijk :unsure:

ik bestel normaal altijd mijn games op bol of dreamland maar zie dat je enkel de gewone editie kunt kopen. Iemand idee wrm zij geen ultimate aanbieden?

ik bestel normaal altijd mijn games op bol of dreamland maar zie dat je enkel de gewone editie kunt kopen. Iemand idee wrm zij geen ultimate aanbieden?
Dat is er niet in een fysiek exemplaar. Als je ultimate wil : Bij bol de gewone kopen en dan in november voor 20 euro upgraden via de PS store naar ultimate.

Staat zo ook op de site van Bol:
1782379446377.png

Auto's modden en tunen is zowat 90% van mijn activiteit nadat ik het spel heb uitgespeeld, zou echt belachelijk zijn als dat niet in de gewone editie zit?

Auto's modden en tunen is zowat 90% van mijn activiteit nadat ik het spel heb uitgespeeld, zou echt belachelijk zijn als dat niet in de gewone editie zit?
Ik denk wel dat je dat sowieso wel zal kunnen

Het is gewoon bepaalde modificaties zullen vermoedelijk exclusief zijn bij die modification shops. Maar er zullen nog wel andere shops met de meer basiselementen.

Mensen die voor deze game speciaal een PS of Xbox willen kopen ga voor de krachtigere console voor PS dus neem de pro versie.
Een base ps5 zal de game kunnen spelen maar we weten nog niet hoe. Ik gok als je wat grafische pracht wilt dat het aan 30 fps zal zijn en als er dan veel actie is en de frames droppen wat, ga je dit merken. En als de game gaat runnen op 60 fps zal dit ongetwijfeld zorgen dat er sommige grafische opties uit zullen staan.

When analyzing the engine running on the console, notes that the RAGE engine pushes the PS5 extremely hard.
  • 30 FPS vs. 60 FPS Targets: Achieving a perfect 60 frames per second with maximum ray tracing is highly demanding on the PS5's unified hardware. Players are actively discussing whether Rockstar will prioritize higher graphical fidelity (e.g., ray tracing at 30 FPS) or prioritize performance.
  • The Hardware Gap: Tech analysts on Digital Foundry have examined how RAGE engine screenshots captured on the standard PS5 devkits exhibit upscaling artifacts, demonstrating the sheer scale of the engine's demands on current console hardware. Meanwhile, some Reddit users speculate that hardware like the PS5 Pro will bridge that performance gap by offering a noticeably stronger GPU and advanced image reconstruction (PSSR) to get the most out of RAGE.

Zal ook wel immersion-breaking zijn als je een winkel wilt binnengaan en je kan die niet binnengaan omdat het een ultimate edition-exclusive is... terwijl één van de kritiekpunten bij vorige GTA games het gebrek aan interiors is... . Als dat de toekomst of de nieuwe standaard wordt van open wereld games, wordt het triestig hoor.

Ik had dan eigenlijk liever dat het basisspel een beetje duurder was voor iedereen. Maar nu zal iedereen al andere ervaringen hebben van de game op basis van de editie die ze kopen. En geven ze u het gevoel dat je de ultimate editie moet kopen (wat mss dan de nieuwe norm zal worden bij andere games in de toekomst).

Ik snap die hele commotie rond die fysieke disc niet zo goed. Heeft Rockstar effectief bevestigd dat de fysieke disc het volledig spel zal bevatten?

Al 10+ jaar komt de gigantische meerderheid van fysieke discs enkel met een link naar de downloadpagina van het spel, dus je kunt het net zo goed digitaal aanschaffen. En Rockstar kennende gaan zij zeker die trend volgen. Discs die het volledig spel bevatten zijn eerder de uitzondering op de norm geworden.

Ik snap die hele commotie rond die fysieke disc niet zo goed. Heeft Rockstar effectief bevestigd dat de fysieke disc het volledig spel zal bevatten?

Al 10+ jaar komt de gigantische meerderheid van fysieke discs enkel met een link naar de downloadpagina van het spel, dus je kunt het net zo goed digitaal aanschaffen. En Rockstar kennende gaan zij zeker die trend volgen. Discs die het volledig spel bevatten zijn eerder de uitzondering op de norm geworden.
Het verschil is dat je zo'n disk gewoon 2de hands kan verkopen, een code niet.

Terug
Bovenaan