Grensoverschrijdend gedrag Plopsaland

Pan

Well-known member
Crowdfunder FE

Toch wel wat raar dat werknemers zelf op zo´n korte tijd met zo´n spandoek afkomen.

Komt voor mij alleszins over alsof dat iets georchestreerd is. Of door iemand die hoopt op goede punten.

Toch wel wat raar dat werknemers zelf op zo´n korte tijd met zo´n spandoek afkomen.

Komt voor mij alleszins over alsof dat iets georchestreerd is. Of door iemand die hoopt op goede punten.

Ik dacht eerder, welke gek van een werknemer gaat spandoeken maken om zijn baas te verdedigen.
Ik heb al een aantal bazen gehad in alle soorten hiërarchiën en daar waren ook toffe mensen tussen. Die actief gaan steunen met acties daarentegen. Dat ze hun eigen oorlogen uitvechten denk ik dan.
En dat is dan nog eens de CEO. Het is niet dat iedereen die elke dag een handje geeft ofzo.

Ik dacht eerder, welke gek van een werknemer gaat spandoeken maken om zijn baas te verdedigen.
Ik heb al een aantal bazen gehad in alle soorten hiërarchiën en daar waren ook toffe mensen tussen. Die actief gaan steunen met acties daarentegen. Dat ze hun eigen oorlogen uitvechten denk ik dan.
En dat is dan nog eens de CEO. Het is niet dat iedereen die elke dag een handje geeft ofzo.

Maar allez. Dat soort gatlikkerij is toch van alle dagen in grote firma's.

Elke dictator heeft natuurlijk een handvol volgers. Een typische sub-director-gatlekker, die hoopt een whatsappje te scoren. De foto is alleszeggend...

Ik denk dat bedoeld wordt dat die man er eerder uitziet als een brave volger dan iemand met een ruggengraat.
zou kunnen, maar ik dacht dat we ondertussen al wel tot het besef gekomen waren dat iemands karakter niet van iemands uiterlijk kan afgelezen worden.

sowieso heeft die CEO dat spandoek zelf laten maken.. is zo hopeloos genant en lachwekkend tegelijkertijd..

Ze leggen zelfs allemaal samen om advertenties in de krant te zetten. Van loyale werknemers gesproken. :bow:
"veiligheid" is intussen de rode draad geworden. Dat ruikt naar een bewuste communicatiestrategie.

Lijkt het inderdaad op:

Enkele uren na het artikel in De Tijd, verscheen een spandoek aan Plopsaland. “Wij staan 500% achter Steve en het management”, zo las het. “Een initiatief van het personeel”, aldus Plopsa.

“Dat spandoek lag al weken klaar”, weet een ex-manager, die nog altijd goeie contacten heeft . “Ze wisten wat eraan kwam, nadat de journaliste om reactie had gevraagd.”

Alle personeelsleden kregen van het management ook het verzoek om tegen zondag 14 uur een open brief te ondertekenen in naam van ‘het ongelofelijk fiere Plopsa Team’. “Niemand durft natuurlijk níet tekenen”, aldus onze bron.

In dit hele verhaal ben ik enorm ontgoocheld in het uitblijven van een reactie van Hans Bourlon. Anything... Leek me altijd als iemand met daadkracht en visie. Nu is het echter oorverdovend stil.

In dit hele verhaal ben ik enorm ontgoocheld in het uitblijven van een reactie van Hans Bourlon. Anything... Leek me altijd als iemand met daadkracht en visie. Nu is het echter oorverdovend stil.

Plopsa komt uit een dal na COVID. Ik kan me gerust inbeelden dat hun legal department de teugels en communicatie strak in handen wil houden.

Pesterijen en scheldpartijen.

Probeer maar eens te bewijzen.

“Hij gooide papieren naar mij en zei dat ik niks waard was”, hoor ik hier net op het vtm-nieuws.

Zal elders ook nog wel gebeuren zeker?

Reviews op Glassdoor zijn ook niet om over naar huis te schrijven, met dezelfde bevindingen.

Slechte punten voor de marketing/public relations-afdeling trouwens. Zo doorzichtig.

Reviews op Glassdoor zijn ook niet om over naar huis te schrijven, met dezelfde bevindingen.

Slechte punten voor de marketing/public relations-afdeling trouwens. Zo doorzichtig.
De spandoek, de open brief,... Ze proberen aan damage control te doen, spijtig voor hen op een te doorzichtige manier.

Eerlijk gezegd heb ik nog maar weinig positieve reviews gelezen op Glassdoor.

Ook daar geldt dat mensen sneller een account zullen maken om te klagen dan om aan te prijzen.

Terug
Bovenaan