Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ondertussen geeft Ricky Gervais (diegene die hier continu als voorbeeld wordt aangehaald dat die ook zo'n grappen zou maken) aangegeven dat hij nooit een grap zou maken over het kapsel van Jada...
Ondertussen geeft Ricky Gervais (diegene die hier continu als voorbeeld wordt aangehaald dat die ook zo'n grappen zou maken) aangegeven dat hij nooit een grap zou maken over het kapsel van Jada...
Daar zit wel een belangrijk verschil in vind ik: voor die boyfriend en dat (al dan niet eenzijdige) open huwelijk hebben ze zelf gekozen. Een ziekte kies je niet zelf. Daarmee wil ik niet bedoelen dat je niet met ziektes mag lachen, maar het is wel een belangrijk verschil vind ik.“Zeker niet, maar ik zou een grapje maken over haar zogenaamde ‘boyfriend’.” Zouden WIll & Jada dat dan wel grappig gevonden hebben? Da's even goed een mop op de man dus eigenlijk velt Gervais geen waardeoordeel over de grap van Rock.
Daar zit wel een belangrijk verschil in vind ik: voor die boyfriend en dat (al dan niet eenzijdige) open huwelijk hebben ze zelf gekozen. Een ziekte kies je niet zelf. Daarmee wil ik niet bedoelen dat je niet met ziektes mag lachen, maar het is wel een belangrijk verschil vind ik.
Kom, kom. Het is redelijk algemeen geweten dat Jada's avontuurtjes op zijn minst hebben plaatsgevonden. Zoek gewoon 'Will Smith Jada Pinkett Smith Red Table Talk' op en je ziet dat ze dat zelfs voor miljoenen mensen uit de doeken hebben gedaan. En dan nog: het blijft wel iets minder aangrijpend dan een ziekte. De reden dat sommige mensen de lijn trekken bij lachen met ziektes of overlijdens is omdat die mensen daar zelf niet voor gekozen hebben.Het gerucht gaat namelijk dat Jada naast Will Smith nog een andere partner zou hebben. Het koppel ontkent dat.
En toch zou Gervais er dus mee lachen.
Ja, dat is dus lachen met een roddel, of een keuze. Niet met een ziekte. Klein verschil toch?Het gerucht gaat namelijk dat Jada naast Will Smith nog een andere partner zou hebben. Het koppel ontkent dat.
En toch zou Gervais er dus mee lachen.
En of Gervais daar nu mee zou lachen of niet: who cares? De ene vindt die mop er over, de andere niet. Dat mag. Dat is het concept van vrijemeningsuiting waar hier van tijd tot tijd zo hard over geroepen wordt. Niemand roept op tot het censureren van comedians of andere ingrijpende zaken. Echt een non-discussie vind ik dit stilaan.
Ja, dat is dus lachen met een roddel, of een keuze.
Niet met een ziekte. Klein verschil toch?
Die roddel is dat ze een open huwelijk hebben... Dat ze er dus beide voor kiezen.Denk niet dat het Smith zijn keuze was dat zijn vrouw op een ander ging poepen.
Dat is een oordeel dat jij er van maakt. Ik weet niet of iedereen standaard het verlies van haar erger zou vinden dan zijn levenspartner die hem bedriegt.
Die roddel is dat ze een open huwelijk hebben... Dat ze er dus beide voor kiezen.
Dat klopt, en voorafgaand in deze discussie werd (oa) Ricky Gervais als voorbeeld genomen van wat er allemaal moet kunnen, en hij vond dus ook dat het niet kan dat je lacht met ziektes. Net zoals moppen die "erover" zijn uit de roasting programma's geknipt worden (zie Ludacris voorbeeld).En al gesteld dat dat zo zou zijn (afhankelijk van wat je gelooft), dan nog is je oordeel dat lachen daarmee op een of andere manier ondergeschikt is nog altijd net dat: een subjectief oordeel.
Dat klopt, en voorafgaand in deze discussie werd (oa) Ricky Gervais als voorbeeld genomen van wat er allemaal moet kunnen, en hij vond dus ook dat het niet kan dat je lacht met ziektes. Net zoals moppen die "erover" zijn uit de roasting programma's geknipt worden (zie Ludacris voorbeeld).
Dus, zijn er grenzen aan humor... ja. En CR is er in deze over gegaan.
Nee, niet mijn mening (nuja, ook mijn mening, maar goed), de mening van de Ricky Gervais... Diezelfde Ricky Gervais die werd aangehaald om hier te verkondigen dat het er niet over was.Opnieuw, jij vindt dat hij er over is gegaan. Jouw mening.
Er is maar één iemand die ook effectief een niet-subjectieve grens overschreden heeft en dat is Will Smith.
Op zich al een nutteloze discussie maar Ricky zegt niet dat hij het niet vindt kunnen, hij zegt dat hij over iets anders (no punt intendedDat klopt, en voorafgaand in deze discussie werd (oa) Ricky Gervais als voorbeeld genomen van wat er allemaal moet kunnen, en hij vond dus ook dat het niet kan dat je lacht met ziektes. N
) van haar een mop zou maken. Gervais is namelijk een grote voorstander van het feit dat humor geen onderwerp uit de weg mag gaan.Die "ik vond het grappig" slaat niet op de mop, maar op het feit dat hij trending was naar aanleiding van een gebeurtenis waar hij niets mee te maken heeft.“Ik vond het grappig, ik was trending op het moment dat het gebeurde, maar ik was er niet eens bij”. Hij vond de mop dus wel grappig.
Nee, niet mijn mening (nuja, ook mijn mening, maar goed), de mening van de Ricky Gervais... Diezelfde Ricky Gervais die werd aangehaald om hier te verkondigen dat het er niet over was.
Jij zoekt naar een lijn dat ergens in het zand getrokken is? Die bestaat er niet. Context, momentopname, wie-tegen-wie, wie-over-wie. Dat is niet zomaar iets dat je in regels kan gooien hé.Maar dat maakt het toch nog meer random?
Als de screening nu eens deftig had gebeurd en er werd afgecheckt of die mop ok was voor persoon in kwestie, dan was het ganse hetze niet nodig geweest. Maar dat is iets wat blijkbaar ‘niet hoeft’.
We dansen hier ook wat rond de hete aardappel vind ik. Comedy heeft geen grenzen, dus er moet met alles gelachen kunnen worden. En daar ben ik mee akkoord! Maar time/place/consent, en dat mag niemand vergeten.
Als volgens het leeuwendeel hier op BG er moet kunnen gelachen worden met alles, zonder censuur. Dan zou men ook kunnen lachen met bv overleden kinderen van acteurs? Of leggen we daar ineens wel lijnen?
En zoja: trek die eens door voor mij: wat is wel de grens?