Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Je mag toch wel echt het minimum aan posts in deze thread lezen voor je er met beide voeten vooruit in vliegt, denk ik. Zoals nu al door zowat iedereen bevestigd, is er hier geen "hij verdedigt zijn vrouw dus het mag". Dus tegen wie heb je het dan precies? De punten die jij maakt, zijn precies dezelfde als de punten die iedereen maakt: De mop had op z'n minst een venijnig randje door de ziekte, maar fysiek geweld kan niet.ach kom, met dat gezever van 'hij verdedigt zijn vrouw dus het mag' of 'ik zou hetzelfde doen'.
De context van een oscar show en bijhorende 'roast' grapjes is hier wel redelijk belangrijk, tgaat hier niet over een of andere wildvreemde die plots je vrouw begint uit te maken he. Het gaat over een (misplaatste) grap die trouwens voortkwam uit onwetendheid, vind dat niet direct een reden om fysiek geweld te gebruiken. Trouwens, eerst zelf wat zitten lachen tot je de reactie van je vrouw ziet is ook maar dubieus.
Smith had dit gemakkelijk op zoveel andere manieren kunnen oplossen
Fysiek geweld was gewoon een buitensporige reactie, en alzeker van mensen die toch een soort aanzien hebben.
- Podium opkomen en Rock even verbaal (op een mature manier) duidelijk maken dat er grenzen zijn waneer het over de ziekte van zijn vrouw gaat. CR zou er waarschijnlijk nog zijn welgemeende excuses bovenop gooien en voila, mooi moment voor iedereen.
- Je ongenoegen uiten via een sociaal platform
- Tijdens je speech je ongenoegen uiten
- etc, etc
Chris Rock staat ook niet bekend om venijnige humor te gebruiken dus misschien even je verstand gebruiken.
Dan heb ik het nog niet over het feit dat het toch wel een gigantische suckerpunch(slap?) was.
En dat het Hollywood publiek het allemaal helemaal ok vond is ook wel schrijnend. Jim Carrey heeft een punt, en die is zelf al eens een vlerk bij momenten.
Beetje rare post toch? Hij is een groot voorstander van het feit dat humor geen onderwerp uit de weg moét gaan. Klopt. Maar als hij een mop zou maken over iets anders zou hij het wel uit de weg gaan. Dat is ook gewoon wat hij zegt, en wat zo veel andere comedians ook al hebben gezegd: Het is niet omdat je ertegen mag schoppen, dat je er ook tegen moet schoppen, zelfs al heb je geen goeie grap.Op zich al een nutteloze discussie maar Ricky zegt niet dat hij het niet vindt kunnen, hij zegt dat hij over iets anders (no punt intended) van haar een mop zou maken. Gervais is namelijk een grote voorstander van het feit dat humor geen onderwerp uit de weg mag gaan.
En @kay-gell , ik snap het onderscheid tussen objectief en subjectief hier niet? De grens tussen fysiek geweld of niet is evenzeer subjectief. En objectief is niet per definitie beter of meer waard dan subjectief. Als iedereen iets vindt, is het gewoon zo. Al blijft het subjectief.
Ook niet gaan overdrijven. Misschien moeten beide kindjes het eens als volwassenen uitpraten. Imo is WS ook al serieus gestraft door de publieke opinie. Moest hij het slim gespeeld hebben was CR ook al gestraft door de publieke opinie. Dat is volgens mij de effectiefste straf ipv straffen uit rancune.Wat ook de aanleiding is, zijn reactie kan niet door de beugel.
Oscar teruggeven, levenslang geschorst voor de Academy ...
Dat zou moeten maar de spin is al begonnen: ‘yeah, I just love my wife’ ‘yeah, but I failed my momma when she was being beat’Wat ook de aanleiding is, zijn reactie kan niet door de beugel.
Oscar teruggeven, levenslang geschorst voor de Academy ...
Beetje rare post toch? Hij is een groot voorstander van het feit dat humor geen onderwerp uit de weg moét gaan. Klopt. Maar als hij een mop zou maken over iets anders zou hij het wel uit de weg gaan. Dat is ook gewoon wat hij zegt, en wat zo veel andere comedians ook al hebben gezegd: Het is niet omdat je ertegen mag schoppen, dat je er ook tegen moet schoppen, zelfs al heb je geen goeie grap.
Is dat het uit de weg gaan?Ricky went on to joke during his show: “This new material is going to be for my new show called Armageddon. I might change that to Alopecia.”
Ik vond die van ‘if Isis started a streaming channel, you’d call your agent’ echt fantastisch. De sféér in die zaalNeen, hij is - net zoals mezelf trouwens - gewoon van mening dat er een betere mop te maken valt dan degene die Chris Rock heeft gemaakt. Hij gaat zoiets zeker niet uit de weg.
Is dat het uit de weg gaan?

Je mag toch wel echt het minimum aan posts in deze thread lezen voor je er met beide voeten vooruit in vliegt, denk ik. Zoals nu al door zowat iedereen bevestigd, is er hier geen "hij verdedigt zijn vrouw dus het mag". Dus tegen wie heb je het dan precies? De punten die jij maakt, zijn precies dezelfde als de punten die iedereen maakt: De mop had op z'n minst een venijnig randje door de ziekte, maar fysiek geweld kan niet.
Dus, toestemming vragen voor je dergelijke moppen op een publiekelijk podium maakt en alles is opgelost. Simpel toch?Jij zoekt naar een lijn dat ergens in het zand getrokken is? Die bestaat er niet. Context, momentopname, wie-tegen-wie, wie-over-wie. Dat is niet zomaar iets dat je in regels kan gooien hé.
En dan alle Oscars van mensen die ooit iets fout gedaan hebben terugnemen?Dat zou moeten maar de spin is al begonnen: ‘yeah, I just love my wife’ ‘yeah, but I failed my momma when she was being beat’
Jeugd trauma, huwelijkstrauma,… en al een heel aantal obligate ‘if he was white, y’all would be fine with it’ tweets en posts.
De Academy wéét wat ze moeten doen maar gaan ze durven?
“Ik vond het grappig, ik was trending op het moment dat het gebeurde, maar ik was er niet eens bij”. Hij vond de mop dus wel grappig.
“Zeker niet, maar ik zou een grapje maken over haar zogenaamde ‘boyfriend’.” Zouden WIll & Jada dat dan wel grappig gevonden hebben? Da's even goed een mop op de man dus eigenlijk velt Gervais geen waardeoordeel over de grap van Rock.
Waar de grens ligt om iemand op zijn bek te slaan is toch ook subjectief?Je kan toch gewoon objectief vast stellen dat Smith op het podium is gegaan en fysiek geweld heeft gepleegd?
Die slag is echt en is niet voor interpretatie vatbaar.
Je kan discussiëren over of dat buiten proportie is of niet, al is iedereen denk ik akkoord dat die grens duidelijk overschreden is.
Waar de grens van humor ligt dat is voor iedereen subjectief, idem voor het gevoel van belediging.
Wat jij beledigend vindt is dat voor iemand anders totaal niet. Jouw grens daarvoor ligt ergens totaal anders.
De quote is inderdaad interpreteerbaar. Maar hij heeft nadien zelf nog grappen over alopecia gepost. Dus nee, hij veroordeelt de mop zeker niet. Hij zou het anders aangepakt hebben.Ik denk dat hij bedoelt dat hij het grappig vond dat hij trending was maar er niet eens bij was. Niet dat hij de mop grappig vond.
HIj zegt wel letterlijk dat hij het over een andere boeg zou hebben gegooid. En dus een grap maken over iets anders dan haar ziekte. En dat is hier toch net zowat de discussie daarrond? Dat roasten best moet kunnen, dat je met veel moet kunnen lachen, dat ze dat idd moeten "nemen" in het publiek, maar dat lachen met iemands ongeneeslijke ziekte een brug te ver is.
Ricky Gervais bevestogt hier net dat punt, toch? En dat is grappig, want velen verwezen net naar hem ter verdediging van de grap van Rock.
Ik begrijp je argument en ook dat dát natuurlijk nooit gaat gebeuren. Maar in de lijst die jij geeft, lagen de kaarten bij het gerecht en zijn een aantal onder hen nooit/nog niet veroordeeld.En dan alle Oscars van mensen die ooit iets fout gedaan hebben terugnemen?
Allen, Polanski, Spacey, Depp, Gibson, Penn, Cage, ...
Het tweede deel van zijn eerste Tweet wordt hier wel nogal vaak over het hoofd gezien, heb ik het gevoelDe quote is inderdaad interpreteerbaar. Maar hij heeft nadien zelf nog grappen over alopecia gepost. Dus nee, hij veroordeelt de mop zeker niet. Hij zou het anders aangepakt hebben.
Trouwens:
Bekijk bijlage 8643
Bekijk bijlage 8644
Hoeveel duidelijker kan een mening zijn?
.Wat voor nutteloze discussie is dit. Dit is gewoon grasping straws.Ik denk dat hij bedoelt dat hij het grappig vond dat hij trending was maar er niet eens bij was. Niet dat hij de mop grappig vond.
HIj zegt wel letterlijk dat hij het over een andere boeg zou hebben gegooid. En dus een grap maken over iets anders dan haar ziekte. En dat is hier toch net zowat de discussie daarrond? Dat roasten best moet kunnen, dat je met veel moet kunnen lachen, dat ze dat idd moeten "nemen" in het publiek, maar dat lachen met iemands ongeneeslijke ziekte een brug te ver is.
Ricky Gervais bevestigt hier net dat punt, toch? En dat is grappig, want velen verwezen net naar hem ter verdediging van de grap van Rock.
De quote is inderdaad interpreteerbaar. Maar hij heeft nadien zelf nog grappen over alopecia gepost. Dus nee, hij veroordeelt de mop zeker niet. Hij zou het anders aangepakt hebben.
Trouwens:
Bekijk bijlage 8643
Bekijk bijlage 8644
Hoeveel duidelijker kan een mening zijn?
Ja kijk, als dit dan je mening is na de pagina's discussies hier rond het al dan niet te ver gaan van die mop?Wat voor nutteloze discussie is dit. Dit is gewoon grasping straws.
"oh Ricky gervais zou een andere grap hebben gemaakt".... EN DAN ? Wat is hier zelfs het punt van? Wat wil je hiermee bewijzen of aantonen?
Ik heb ricky gervais ook nog geen "fat momma" jokes zien maken. Wil dat zeggen dat hij hiertegen is of ze te min vind? Het is gewoon zijn stijl niet. End of discussion.
En zelfs als Ricky gervais tegen "fat momma" jokes zou zijn voor één of andere jeugdtrauma waarin zijn obese moeder altijd zijn dinosauruskoeken zou hebben opgegeten, dan introduceer ik u wel graag aan jimmy carr.