Grenzen aan humor? Will Smith slaat terug.

Is toch voor de grap die slag? Zie je toch zo
Op zich maakt dat niet heel veel uit, vind ik. Niet voor wat je eigenlijk zegt: dat je mensen mag slaan als ze te ver gaan. En niet voor of de grap van Chris Rock nu eigenlijk niet gewoon een lullige opmerking was ipv een grap. Het is ook geen vuistslag, maar met de vlakke hand. Dan ga je heus niet tegen de grond.

Kan zeker beide kanten uit, ik zou bij geen van de twee verklaringen schrikken.

Die ongeneeslijke ziekte is toch haaruitval?
Ik ben kalend en moet nog heel wat comedians een mot gaan geven dan. ;)

(Ben wel een man, maar die hebben tegenwoordig toch gelijke rechten hé... :shutup:)
Alopecia is een auto-immuunziekte, en we gaan toch niet doen alsof haaruitval voor een man hetzelfde is als voor een vrouw, hè?

Over de Oscars zelf:
Ik vind CODA dan weer wel een mooie winnaar, maar Kodi Smith-McPhee mocht toch bijrol winnen. k had sowieso liever Power of the Dog zien winnen, maar CODA was toch ook wel heel goed. Voor beste nummer had Encanto wel iets mogen binnenhalen, maar beste muziek gaat weer naar een Villeneuve-film. Die maakt toch formidabel gebruik van de score, hè. Magistraal. En het ligt misschien aan mij, maar ik snap West Side Story niet. Ik vond dat vreselijk van in het begin, en dat is niet gebeterd.

euh gasten, dit is echt niet fake hoor.

En hij slaat hem toch helemaal niet op zijn gezicht? Hij slaat hem hard, zoals @kay-gell zegt vanuit de heup, op zijn schouder. Had hij hem op zijn gezicht geslagen hij lag KO op de grond.

Maar dit is absoluut niet fake, getuige ook zijn speech achteraf.

Ik vind zijn reactie zeker ongepast, en dan tijdens zijn speech over God en zijn doel in het leven ed beginnen is typisch Hollywood wereldvreemd, maar ik vond de grap van Chris Rock evenzeer onnodig. Je kan met heel veel lachen, maar met een ziekte waardoor iemand een zware depressie is doorgegaan, mss was dat toch echt niet het juiste moment. Maar dan nog is uiteraard Smith zijn reactie ongepast en onnodig.

Will Smith had gewoon evenzeer erna het podium op kunnen gaan of erna eens gaan praten met Chris Rock.
Comedians zijn er net om tegen zere schenen te schoppen, als de Oscars als signaal dan geven dat dat allemaal maar OK is en ze gewoon doorgaan met de show én Smith nog een hoop applaus krijgt zonder zich eigenlijk te verontschuldigen, tja... Wat geef je dan voor signaal

Blijkbaar is het dan OK om mensen recht in hun gezicht te slaan zolang je maar gekwetst genoeg bent.

Will Smith had gewoon evenzeer erna het podium op kunnen gaan of erna eens gaan praten met Chris Rock.
Comedians zijn er net om tegen zere schenen te schoppen, als de Oscars als signaal dan geven dat dat allemaal maar OK is en ze gewoon doorgaan met de show én Smith nog een hoop applaus krijgt zonder zich eigenlijk te verontschuldigen, tja... Wat geef je dan voor signaal

Blijkbaar is het dan OK om mensen recht in hun gezicht te slaan zolang je maar gekwetst genoeg bent.
Comedians zijn er om mensen te entertainen, als je maar als enige taak hebt mensen persoonlijk viseren, zijt ge dan nog comedian of gewoon een lul?

Alopecia is een auto-immuunziekte, en we gaan toch niet doen alsof haaruitval voor een man hetzelfde is als voor een vrouw, hè?
Ok, dan toch haaruitval.
En ook genoteerd: de gevoelens van vrouwen over iets dat krak hetzelfde is als bij mannen, zijn belangrijker.

Wil hier niet echt een strijdpunt van maken hoor, vind het alleen een heel klein tikkeltje hypocriet.
Mannen en vrouwen hebben dezelfde rechten en plichten, behalve als vrouwen om één of andere obscure reden meer rechten hebben. :tongue:

Het concept is een roast bij deze hostings. Dat is al jaren zo. Goeie of slechte mop is niet relevant in deze context. Neem dan volgend jaar iemand anders is het niet zo geslaagd was.
Welk effect gaat dit hebben? Geen roast meer en terug een serieuze show? Applaus.
We zitten al in zo'n cancel-cultuur dus zoiets kan de druppel zijn.

Wat een show, Smith zit gewoon mee te lachen eerst om dan plots razend het podium op te stormen. Wat een goedkoop stukske theater.

Comedians zijn er om mensen te entertainen, als je maar als enige taak hebt mensen persoonlijk viseren, zijt ge dan nog comedian of gewoon een lul?

Ge hebt ook het recht om een lul te zijn zonder in uw gezicht geslagen te worden hé.

Ten andere, een goed deel van de zaal was mee aan het lachen. Vanaf welk moment is het OK om iemand in zijn gezicht te slagen? Als er 1 iemand niet kan lachen met de mop of 2 of 30?
Er is gewoon geen juist moment en die hypocriete Oscar bende laat Smith dan nog onder luid applaus zijn Oscar oppakken.

Eender wie anders had na die slap gehandboeid vanachter in ne politie-wagen gezeten.

Ge hebt ook het recht om een lul te zijn zonder in uw gezicht geslagen te worden hé.

Ten andere, een goed deel van de zaal was mee aan het lachen. Vanaf welk moment is het OK om iemand in zijn gezicht te slagen? Als er 1 iemand niet kan lachen met de mop of 2 of 30?
Er is gewoon geen juist moment en die hypocriete Oscar bende laat Smith dan nog onder luid applaus zijn Oscar oppakken.

Eender wie anders had na die slap gehandboeid vanachter in ne politie-wagen gezeten.
Ale kom, voor zo iets gehandboeid in de combi? Waar trek je de grens? Eens er tegen stuiken met uw schouder ook handboeien? Em voelt nog niet eens aan zijn wang, zo hard zal het wel geen pijn gedaan hebben dan. Dit was puur een statement maken, moest em echt willen zeer doen had em wel zijn vuist gebruikt op zijn neus ofzo.

Ale kom, voor zo iets gehandboeid in de combi? Waar trek je de grens?

Euh, iemand recht op zijn gezicht slaan lijkt me wel een duidelijke grens ja. Als eender welke normale sterveling zoiets doet zit die (terecht) gehandboeid, hoor.

Eens er tegen stuiken met uw schouder ook handboeien? Em voelt nog niet eens aan zijn wang, zo hard zal het wel geen pijn gedaan hebben dan. Dit was puur een statement maken, moest em echt willen zeer doen had em wel zijn vuist gebruikt op zijn neus ofzo.

Ah dus omdat em zijn vuist niet gebruikt heeft is het geen geweldpleging?
Nu goed, als em wel zijn vuist had gebruikt maar geen mes dan was het ook niet zo erg.

En het is niet omdat hij niet aan zijn wang zou voelen dat het daarom geen pijn zou doen hé. En zelfs als het om dat moment niet fel pijn doet is het nog altijd geen reden om iemand in zijn gezicht te slaan.

Bwah, dat is er nu ook wel wat over hé? Hij slaat hem eerst en vooral echt niet in zijn gezicht maar op zijn schouder. Nog steeds fout en onnodig, maar wel al een groot verschil imo. Had hij hem met die kracht recht op zijn gezicht geslagen, hij lag KO op de grond en ja, dan was het nog een ander paar mouwen voor Will Smith.

Daarnaast, het is niet zomaar een wildvreemde streaker ofzo die het podium oploopt waarbij de security hem zou hem getackeld hé.

En de reacties bij het ontvangen van zijn oscar en na zijn speech waren nu ook niet zo dat hij een staande ovatie kreeg. Integendeel, het was duidelijk dat een groot deel niet echt wist hoe te reageren.

Ik ben het ermee eens dat je in principe moet kunnen lachen met alles. Maar lachen met iemands ziekte, op dit moment en podium, is imo gewoon onnodig. En bij een goede, geslaagde grap, is timing en momentum zowat essentieel.

Wat nog steeds de reactie van Will Smith niet goedpraat hé. Die was nog meer onnodig en misplaatst dan de grap, by far.

EDIT/ toch nog even bekeken, het is imo moeilijk te zien maar lijkt toch op zijn gezicht te zijn, het leek mij eerst gewoon op zijn schouder.

Laatst bewerkt:
Bwah, dat is er nu ook wel wat over hé? Hij slaat hem eerst en vooral echt niet in zijn gezicht maar op zijn schouder. Nog steeds fout en onnodig, maar wel al een groot verschil imo. Had hij hem met die kracht recht op zijn gezicht geslagen, hij lag KO op de grond en ja, dan was het nog een ander paar mouwen voor Will Smith.

Daarnaast, het is niet zomaar een wildvreemde streaker ofzo die het podium oploopt waarbij de security hem zou hem getackeld hé.

En de reacties bij het ontvangen van zijn oscar en na zijn speech waren nu ook niet zo dat hij een staande ovatie kreeg. Integendeel, het was duidelijk dat een groot deel niet echt wist hoe te reageren.

Ik ben het ermee eens dat je in principe moet kunnen lachen met alles. Maar lachen met iemands ziekte, op dit moment en podium, is imo gewoon onnodig. En bij een goede, geslaagde grap, is timing en momentum zowat essentieel.

Wat nog steeds de reactie van Will Smith niet goedpraat hé. Die was nog meer onnodig en misplaatst dan de grap, by far.

En waarom zou geweldpleging van een wildvreemde streaker minder zwaar bestraft moeten worden dan van een acteur die in de zaal zit? Dat is gewoon klassejustitie wat je daar zegt.

En hij kreeg niet alleen een luid applaus en goedkeurende kreetjes. Een deel van het publiek stond nog recht voor een staande ovatie (eerste 20 sec) zelfs nadat hij zegt dat hij Richard Williams een verdediger is van zijn gezin (duidelijk alluderend op de feiten voorgaand).

Al een geluk dat het geen blanke vs zwarte of vrouw vs man was of de reactie van de zaal en maatschappij had wel stukken erger geweest dan een semi-verontschuldigend tweetje van de Academy.

Dat was wel op zijn kaak hoor. En onnodig kan misschien zo zijn maar dat was die slag ook. Pak hem daar dan op in u speech dan had em het publiek wel mee.

Vergeet niet dat die Jada Smith een scientology member is en meerdere toyboys heeft waaronder de beste vriend van haar zoon.

Die volledige familie is zo wacko als iets.

Vergeet niet dat die Jada Smith een scientology member is en meerdere toyboys heeft waaronder de beste vriend van haar zoon.

Die volledige familie is zo wacko als iets.
Will is echt een gigantische cuck inderdaad. Openlijk praten over haar bedriegen (ofja "entanglements" volgens haar woorden) etc.

De kinderen die denken dat ze kunnen tijdreizen en dat de wereld beter af zou zijn moesten we niet maar school gaan/opleiding krijgen

Ik dacht ook even dat het fake was. Maar die psychotische rant na de slap doet me toch anders vermoeden.

In ieder geval wel niet te verdedigen als het echt is. Als je met alle camera's op u gericht, op een van de grootste events ter wereld uw pollekes nog niet kan thuishouden, dan ben ik benieuwd hoe goed hij zich achter gesloten deuren in kan houden.

Terug
Bovenaan