Misschien waren zij daar ook niet tevreden mee. Misschien is het eigenlijk juist hoog tijd dat iemand zegt: "en neen, nu niet". Want als niemand dit doet, wie zal het dan wel doen, en waar stopt het dan. Er moet ooit iemand opstaan, en zegt: "dit kan niet", want hoe kan je anders aangeven dat dit niet kan. Het is jammer maar soms leert een mens enkel bij door incidenten en niet door positieve feedback, diplomatie of goede uitwisselingen (al kan het ook natuurlijk), maar niet altijd. Of de slag de correcte actie was, is niet aan mij om te zeggen en laat ik in het midden. Het gaat ook niet om systematisch geweld voor mij, maar sowieso bepalen waarin geweld gerechtvaardigd is en wat minder erg is dan andere soorten geweld is ook een dunne lijn, en niets iets waar ik me over wil uitlaten, maar het is ook complexer dan dat. Om je te verdedigen, is er soms geweld nodig. De Oekraïners bewijzen dat op dit moment maar al te goed, wat een ander topic is, maar wel aangeeft dat het soms niet anders kan terwijl sommigen hier zeggen dat geweld nooit gerechtvaardigd is.