Groep B (Spanje, Kroatië, Italië, Albanië)

2 kut ploegen tegen elkaar gezien. Nooit fan van Italië, maar eenmaal Kroatië voorstaat dan krampen gaan veinzen enzo. Karma is a bitch/bic

Trouwens..laat ons nie vergeten dat die penalty van frattesi erg ongelukkig was.. en daar volgde die goal van modric uit.

Italië al bij al meer verdiend, gezien over de ganse groepsmatchen.

Gezien de moeite die de Duitsers met de Zwitsers hadden, en de moeite die de Italianen met hun 3 tegenstanders hadden, geef ik Zwitserland eigenlijk meer kans om door te gaan.

trouwens in the end.... hebben de kroaten het gewoon laten liggen tegen albanië hé.

als je daar niet van kan winnen..

hadden ze die match gewonnen hadden ze nu 4 punten gewoon. en waren ze quasi zeker bij de beste 3es.

Spanje 9/9 en een clean sheet. Not bad.

Maar terwijl de ballen er in de eerste match nog vlot in gingen, leek dat in de andere twee wedstrijden toch weer een stukje moeilijker. Hun efficiëntie zal toch ook de hoogte in moeten, al hebben ze de kwaliteiten wel om tegen elke ploeg een hoopje kansen te versieren.

Maar terwijl de ballen er in de eerste match nog vlot in gingen, leek dat in de andere twee wedstrijden toch weer een stukje moeilijker. Hun efficiëntie zal toch ook de hoogte in moeten, al hebben ze de kwaliteiten wel om tegen elke ploeg een hoopje kansen te versieren.
Ik vind sowieso dat er helemaal niet zoveel gescoord wordt tot nu toe, we zitten op 2,40 doelpunt per wedstrijd. Beduidend lager dan in 2021 toen we op 2,79 goal per wedstrijd zaten.

En dan zijn er nu ook al 9 goals in de blessuretijd gevallen, wat het aantal nog wat acceptabeler maakt. De laatste 2 dagen hadden we ook gewoon maar 3 doelpunten in totaal kunnen hebben. Nu waren het er nog 3 in blessuretijd.

Blij dat de Kroaten eruit liggen. Niks tegen dat land of de inwoners, natuurlijk, maar wat een saai voetbal brengen die.
Eigenlijk al jarenlang :unsure:

Donnarumma maakt zijn potentieel van een paar jaar geleden eindelijk waar. Voor de rest missen de Italianen wel scorend vermogen.
Ik schat de kansen van Zwitserland ook hoger in, al zullen beide ploegen aan elkaar gewaagd zijn.

Spanje speelde gisteren toch vooral met een B-elftal?

Precies of het De Kampioenen waren als je het zo omschrijft. Stuk voor stuk wel allemaal topspelers, gewoon niet volledig op elkaar ingespeeld. Had wel verwacht dat ze zich meer zouden 'tonen' om eventueel een basisplaats af te dwingen, maar bleef pover.

Ja, maakt dat veel verschil? De efficiëntie van de bankzitters mag ook altijd omhoog ;)

Maar goed, 1 goal is ook genoeg natuurlijk. Op het WK van 2010 wonnen ze ook quasi altijd met 1-0 als ik het me goed herinner

Terug
Bovenaan