Groep F (BELGIË, Canada, Marokko, Kroatië)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heeft er nu echt nog geen enkele journalist aan Bobby durven vragen waarom Faes, onze meest in vorm verdediger, niet speelt?
Nee, want als je moeilijke of ambetante vragen stelt wordt je niet meer uitgenodigd voor toekomstige persconferenties. Daarmee dat journalisten ook altijd zo mak zijn bij politici, want anders komen die niet meer naar de studio of willen ze niet meer mee doen met The Masked Singer.

Klopt.
Maar we zouden eigenlijk nog niet in die fase mogen zitten nu.
Op papier hadden al u (te) oude spelers al kunnen vervangen worden door spelers die ongeveer hetzelfde niveau hebben als die van 2018, op een paar uitzonderingen na (Kompany, Hazard). Dan zou het niveau een pak hoger liggen dan wat we nu waarschijnlijk te zien gaan krijgen.
Maar Bobby blijft met de oude garde spelen, ook al zijn die over datum of gewoon kapot.

Een Theate, Faes, Trossard, Saelemaekers en Onana hadden rustig gebracht kunnen worden tijdens de kwalificatiematchen, oefenwedstrijden en die nations league waar toch geen hond in geïnteresseerd was. Zo kon je ook mooi afscheid nemen van Vertongen, Hazard, Mertens,... zonder ze zich nu belachelijk te laten maken voor de ogen van de wereld.

Dat hij tactisch geen genie is wil ik echt nog door de vingers zien. Ik vloek er wel op maar uiteindelijk zijn er maar weinig bondscoaches met een goed plan A én B. De meesten beschikken dan vaak nog over een kern waarvan de helft een heel seizoen samen speelt in dezelfde ploeg.
Maar dat hij nu gewoon een gapend gat laat als binnen enkele weken de helft vd ploeg zegt ermee te stoppen zal ik hem nooit vergeven.
Hier ben ik het zeker mee eens. Ik vind het onbegrijpelijk dat een Vertonghen of Hazard in de basis gaan staan.

Je gaat ofwel grinta ofwel onvoorspelbaarheid moeten toevoegen
Als je dan die grinta ziet
71u4p4.jpg

Is blijkbaar volgens Martinez enkel op de positie van Alderweireld uitspeelbaar
terwijl die gewoon op alle 3 de posities uit te voeten kan. En Alderweireld heeft jarenlang op de RCV gestaan dus kan je hem gerust terug daar zetten (al zou de wijker bij mij gewoon op de bank zitten maar soit)

terwijl die gewoon op alle 3 de posities uit te voeten kan. En Alderweireld heeft jarenlang op de RCV gestaan dus kan je hem gerust terug daar zetten (al zou de wijker bij mij gewoon op de bank zitten maar soit)
Ik snap het inderdaad ook niet. Dat Alderweireld op zijn leeftijd beter helemaal centraal speelt kan ik snappen, maar waarom Faes niet rcb zou kunnen staan...

Klopt.
Maar we zouden eigenlijk nog niet in die fase mogen zitten nu.
Op papier hadden al u (te) oude spelers al kunnen vervangen worden door spelers die ongeveer hetzelfde niveau hebben als die van 2018, op een paar uitzonderingen na (Kompany, Hazard). Dan zou het niveau een pak hoger liggen dan wat we nu waarschijnlijk te zien gaan krijgen.
Maar Bobby blijft met de oude garde spelen, ook al zijn die over datum of gewoon kapot.

Een Theate, Faes, Trossard, Saelemaekers en Onana hadden rustig gebracht kunnen worden tijdens de kwalificatiematchen, oefenwedstrijden en die nations league waar toch geen hond in geïnteresseerd was. Zo kon je ook mooi afscheid nemen van Vertongen, Hazard, Mertens,... zonder ze zich nu belachelijk te laten maken voor de ogen van de wereld.

Dat hij tactisch geen genie is wil ik echt nog door de vingers zien. Ik vloek er wel op maar uiteindelijk zijn er maar weinig bondscoaches met een goed plan A én B. De meesten beschikken dan vaak nog over een kern waarvan de helft een heel seizoen samen speelt in dezelfde ploeg.
Maar dat hij nu gewoon een gapend gat laat als binnen enkele weken de helft vd ploeg zegt ermee te stoppen zal ik hem nooit vergeven.
Je hebt zeker gelijk, maar voor Martinez is het wel niet evident. Onana en Faes doen het nog maar 2 maanden goed, en ook Trossard is de laatste maanden pas echt ontploft, terwijl de voorbereiding op het wk een werk van een jaar is.

Zelfde met Theate vs Vertonghen, ik denk dat iedereen hier had verwacht dat Vertonghen dit jaar bij Benfica nog basis zou spelen.

Het is dan niet helemaal onlogisch dat Martinez vasthoudt aan de gemaakte plannen en gevestigde waarden voor hem (ook al vind ik ook dat hij zou moeten volop doorselecteren).

Gewoon hopen dat we die match winnen, anders zie ik ons zelfs de poulefase niet overleven.
Want het wordt stap per stap moeilijker... Canada < Marokko < Kroatië. Dus als je de op papier makkelijkste niet wint :unsure:

Als je dan die grinta ziet van sommige landen, mes tussen de tanden, mouwen opgestroopt, ...
Of de techniek van de andere landen in de backlijn van de tegenstander, hakje hier, tikje daar, als mes door boter. En dan kijk naar wat wij te bieden hebben op da vlak, het gedraai en tikje achteruit van Witsel en Hazard, de loom -en je m'en fouheid van Batshuayi, ... Dan moeten we hopen op 5 a 6 wereldprestaties van Courtois en DeBruyne, en hopen dat Carrasco het tornooi van zijn leven speelt en Tielemans er elke match ene van 30 meter inpegelt tot Lukaka fit is, anders zie ik niet wie het gaat doen.

Ik hoop dat "Lukaka" een typfout is, want de beste spits die we in jaren gehad hebben bij de nationale ploeg verdient dat soort dwaze mopjes echt niet.

Laatst bewerkt:
Bij Dendoncker als back heb ik ook nog gemengde gevoelens. Die heeft toch al veel op de bank gezeten bij Aston Villa dit seizoen, en dat is in principe ook geen centrale verdediger.

Je hebt zeker gelijk, maar voor Martinez is het wel niet evident. Onana en Faes doen het nog maar 2 maanden goed, terwijl de voorbereiding op het wk een werk van een jaar is. Het is dan niet helemaal onlogisch dat Martinez vasthoudt aan de gemaakte plannen en gevestigde waarden voor hem (ook al vind ik ook dat hij zou moeten volop doorselecteren)

Dat begrijp ik ook nog, maar wat doet Debast dan in de ploeg volgens die logica :wtf:

Ik snap het inderdaad ook niet. Dat Alderweireld op zijn leeftijd beter helemaal centraal speelt kan ik snappen, maar waarom Faes niet rcb zou kunnen staan...
Volgens mij heeft Martinez gewoon nog maar heel weinig matchen gezien van Faes want die kan gewoon op alle 3 de posities daar vanachter uit de voeten en doet het daar in clubverband gewoon vaak goed tot heel goed

Ik denk ergens dat Trossard nog een mogelijke kwetsure kan hebben en daardoor niet start.
Hazard herlanceren is geen taak vd bondscoach.

Volgens mij heeft Martinez gewoon nog maar heel weinig matchen gezien van Faes want die kan gewoon op alle 3 de posities daar vanachter uit de voeten en doet het daar in clubverband gewoon vaak goed tot heel goed
En heeft automatismen met twee andere spelers voor en naast hem.

Gewoon hopen dat we die match winnen, anders zie ik ons zelfs de poulefase niet overleven.
Want het wordt stap per stap moeilijker... Canada < Marokko < Kroatië. Dus als je de op papier makkelijkste niet wint :unsure:

Ik hoop dat "Lukaka" een typfout is, want de beste spits die we in jaren gehad hebben bij de nationale verdient dat soort dwaze mopjes echt niet.
was idd typo :)

Ik denk ergens dat Trossard nog een mogelijke kwetsure kan hebben en daardoor niet start.
Hazard herlanceren is geen taak vd bondscoach.

Een mens vraagt zich zelfs af voor wat je Hazard zou 'herlanceren' (op zijn 31e).
Zelfs als hij nu een degelijk WK speelt, zit die straks toch gewoon opnieuw op de bank bij Real :unsure:

Of Bobby ziet Faes nog altijd als die krullenbol die bij Heerenveen, Excelsior en KVO nog veel boterhammekes moet eten. Dat hij afgelopen seizoen speler van het jaar is verkozen in Reims doet er niet toe want het stigma is gegeven. En zo heeft elke speler in de kern wel een stigma. De incontournables (Courtois, Alderweireld, Vertonghen, Witsel, KDB, E. Hazard, Lukaku), de supersubs, de wingbacks, dan een paar jonkies om het journaille koest te houden (Debast, CDK, Doku) en de dutsen die eens een minuut mogen meedoen als de rest in de ziekenboeg zit.

Begrijp mij niet verkeerd, iedereen heeft wel zijn plaats in de selectie (behalve Debast, want die houdt een betere en meer ervaren speler thuis). Mertens kan ik nog begrijpen dat hij voor de sfeer mee is en omdat Kat 'een toffe' is.

Je hebt zeker gelijk, maar voor Martinez is het wel niet evident. Onana en Faes doen het nog maar 2 maanden goed, en ook Trossard is de laatste maanden pas echt ontploft, terwijl de voorbereiding op het wk een werk van een jaar is.

Zelfde met Theate vs Vertonghen, ik denk dat iedereen hier had verwacht dat Vertonghen dit jaar bij Benfica nog basis zou spelen.

Het is dan niet helemaal onlogisch dat Martinez vasthoudt aan de gemaakte plannen en gevestigde waarden voor hem (ook al vind ik ook dat hij zou moeten volop doorselecteren).
Die doen het misschien maar 2 maanden goed, degene zoals hazard doen het al 2 jaar slecht.

Het werk van een jaar, maar wel een verdediger in de basis droppen die pas dit seizoen zijn eerste minuten in eerste klasse heeft gemaakt. Bij een ploeg die loopt te zieltogen. Faes en Onana hebben hun transfers naar Engeland niet versierd door nog maar 2 maanden goed te zijn, die waren vorig seizoen ook al interessante profielen. En Trossard had vorig jaar er ook al gewoon een goed seizoen op zitten.

Ik vind de keuze voor Vertonghen en Alderweireld centraal de minst onlogische keuze. Je ziet bij veel landen dat ze zeer lang vasthouden aan hun centrale verdedigers, dat ze daar kiezen voor ervaring. Het probleem van Martinez is dat hij niet compenseert voor het verlies van snelheid bij Vertonghen en Alderweireld. Als je persé met die twee wil spelen, moet je zien dat je middenveld de gaten kan dichtlopen. Dat kan je niet met Witsel en Tielemans. En dat probleem op het middenveld slepen we ook al jaren mee, het wordt gewoon steeds duidelijker doordat de verdediging het niet meer kan oplossen.

Je gaat me niet horen beweren dat het simpel is om bondscoach te zijn, maar Martinez leeft gewoon in het verleden. De fouten die hij hier maakt hebben niets te maken met 'moeilijke keuzes'. Het zijn net de evidente beslissingen die hij weigert te maken.

Trossard speelt al 4 seizoenen (als je het huidige meetelt) beter dan Hazard.

Nee, dit slaagt gewoon helemaal nergens op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan