Groep F (BELGIË, Canada, Marokko, Kroatië)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Trossard speelt al 4 seizoenen (als je het huidige meetelt) beter dan Hazard.

Nee, dit slaagt gewoon helemaal nergens op.
Maar het is pas vanaf dit seizoen dat de algemene mening is dat Trossard de voorkeur moet krijgen, daarvoor hoopten we hier ook nog allemaal op de terugkeer van Hazard.

Hazard is 31 jaar oud net zoals Debruyne
Verdediging is te oud en dan kan je inderdaad argumenteren om andere spelers te proberen. Nu iedere andere speler die Martinez heeft geprobeerd op die positie heeft toch nooit kunnen overtuigen.

Edit : Modric bv is 37 jaar oud. Niemand die eraan zou denken om hem uit de ploeg van Kroatië te halen.
Het gaat hem niet om de leeftijd, wel om de prestaties. Natuurlijk haal je Modric niet uit je ploeg, die blijft wereldtop op zijn positie. Dat kan je nu eenmaal van Vertonghen, Alderweireld, Witsel en Hazard niet zeggen. Enfin, Witsel haalt op zich nog wel een degelijk niveau maar past gewoon niet meer in de ploeg.

En wat betreft de verdediging ... tja, in 2022 9 matchen gespeeld met 7 verschillende invullingen van de drie CV's en daarbij niet geholpen door een degelijk middenveld. Als er spelers dan niet overtuigen, ligt het toch eerder aan Martinez dan aan hun individuele kwaliteiten. Imo.

Alderweireld en Vertonghen spelen in de jupkes league en blinken daar gewoon niet uit.
Alderweireld steekt er bij Antwerp wel ver boven uit eigenlijk. Is onze beste transfer dit jaar. Ik zeg niet dat hij nu op het wereldniveau het nog gemakkelijk gaat hebben maar in België speelt hij 99% van de tijd in een zetel. En ja, het is nooit een sprintkanon geweest maar fysiek is hij echt nog wel goed in orde.
Misschien nog het belangrijkste: hij heeft er nog steeds ongelooflijk veel zin in, dat hoor je in interviews, dat zie je in pre- en postmatch filmpjes, dat merk je door dat hij in het tussenseizoen nog blijft doortrainen. Dat vuur brandt volgens mij niet meer bij Hazard en bij Vertonghen is dat nog maar een waakvlammetje (wat ik jammer vind want is steeds een van mijn favoriete spelers geweest).

Het gaat hem niet om de leeftijd, wel om de prestaties. Natuurlijk haal je Modric niet uit je ploeg, die blijft wereldtop op zijn positie. Dat kan je nu eenmaal van Vertonghen, Alderweireld, Witsel en Hazard niet zeggen. Enfin, Witsel haalt op zich nog wel een degelijk niveau maar past gewoon niet meer in de ploeg.

En wat betreft de verdediging ... tja, in 2022 9 matchen gespeeld met 7 verschillende invullingen van de drie CV's en daarbij niet geholpen door een degelijk middenveld. Als er spelers dan niet overtuigen, ligt het toch eerder aan Martinez dan aan hun individuele kwaliteiten. Imo.

Dat was mijn punt : leeftijd alleen moet geen argument zijn.
Hazard op basis van speelminuten zou nooit mogen opgeroepen worden en zeker niet basisplaats krijgen. Is het in de hoop dat matchritme ervoor gaat zorgen dat we de Hazard van paar jaar geleden terug krijgen? Geen idee.
Witsel : heeft al altijd spel vertraagd; Passage in china heeft ook geen goed gedaan. Persoonlijk zou ik hem al jaren niet meer laten spelen voor rode duivels.
Vertonghen en Alderweirels : inderdaad minder maar ervaring doet ook veel.

Nu iedere match van de Rode duivels met een alternatieve verdediging zijn toch altijd met een bang hart dat ik kijk.

Lukaku zou derde match kunnen spelen. Mss tweede maar niet zeker.

Het werk van een jaar, maar wel een verdediger in de basis droppen die pas dit seizoen zijn eerste minuten in eerste klasse heeft gemaakt. Bij een ploeg die loopt te zieltogen. Faes en Onana hebben hun transfers naar Engeland niet versierd door nog maar 2 maanden goed te zijn, die waren vorig seizoen ook al interessante profielen. En Trossard had vorig jaar er ook al gewoon een goed seizoen op zitten.

Ik vind de keuze voor Vertonghen en Alderweireld centraal de minst onlogische keuze. Je ziet bij veel landen dat ze zeer lang vasthouden aan hun centrale verdedigers, dat ze daar kiezen voor ervaring. Het probleem van Martinez is dat hij niet compenseert voor het verlies van snelheid bij Vertonghen en Alderweireld. Als je persé met die twee wil spelen, moet je zien dat je middenveld de gaten kan dichtlopen. Dat kan je niet met Witsel en Tielemans. En dat probleem op het middenveld slepen we ook al jaren mee, het wordt gewoon steeds duidelijker doordat de verdediging het niet meer kan oplossen.

Je gaat me niet horen beweren dat het simpel is om bondscoach te zijn, maar Martinez leeft gewoon in het verleden. De fouten die hij hier maakt hebben niets te maken met 'moeilijke keuzes'. Het zijn net de evidente beslissingen die hij weigert te maken.
Zeker waar, de keuze voor Debast is onbegrijpelijk. Ik vind niet dat Faes er vorig jaar al zo bovenuit stak, maar hij had altijd tegen Egypte zijn kans moeten krijgen o.b.v
zijn laatste maanden bij Leicester.

Wat je aanhaalt over het middenveld is volgens mij ook ons grootste probleem. Zowel Witsel als Tielemans verdedigen niet met genoeg intensiteit om de verdediging voldoende ademruimte te geven. Onana moet er voor mij sowieso in omdat die wel vooruit verdedigt, en dat mag van mijn part dan zelf nog naast Witsel zijn want die vulden mekaar best wel goed aan.

Met Witsel en Tielemans krijg je gewoon hetzelfde probleem als tegen Italië: te veel ruimte voor de verdediging en dan maakt het niet uit dat de 3 cv's in overtal staan. Dat zag je nu ook weer bij de assist van Salah.

Gelukkig is dit waarschijnlijk het laatste toernooi dat we ons kunnen ergeren aan een trage Witsel, een uitgebluste Hazard, een gepensioneerde verdediging, een invalbeurt van vergane glorie Mertens enz.

Vanaf dan kunnen we ons ergeren aan andere zaken bij een verjongde ploeg :unsure:

Dat was mijn punt : leeftijd alleen moet geen argument zijn.
Hazard op basis van speelminuten zou nooit mogen opgeroepen worden en zeker niet basisplaats krijgen. Is het in de hoop dat matchritme ervoor gaat zorgen dat we de Hazard van paar jaar geleden terug krijgen? Geen idee.
Witsel : heeft al altijd spel vertraagd; Passage in china heeft ook geen goed gedaan. Persoonlijk zou ik hem al jaren niet meer laten spelen voor rode duivels.
Vertonghen en Alderweirels : inderdaad minder maar ervaring doet ook veel.

Nu iedere match van de Rode duivels met een alternatieve verdediging zijn toch altijd met een bang hart dat ik kijk.

Lukaku zou derde match kunnen spelen. Mss tweede maar niet zeker.
met de huidige verdediging toch ook want 0 snelheid, alleen maar wijken en dan verwonderd zijn dat er teveel ruimte is tussen de verdediging en middenveld waardoor er altijd wel mensen vrij lopen in die zone

Op basis van wat heeft Debast zijn basisplaats verdiend.

Echt ik kan moeilijk voor een ploeg supporteren waar vriendjespolitiek primeert over echt kwaliteit.

Je kan nog zeggen: "ik kies voor ervaring", maar die jongen heeft nul komma nul ervaring.

Ik zou Kroatië hier toch liever zien winnen precies. Dan is het voor Marokko de volgende wedstrijd tegen ons al van moeten (toch als wij straks van Canada winnen)

Laatst bewerkt:
Debast is een keuze die niet te verdedigen valt.

Niets tegen die jongen maar laat hem dubbel zo goed spelen (bv. Siebe Van der Heyden) bij een ploeg die dubbel zo goed speelt als Anderlecht (bv. Union) dan zat Debast niet in de selectie.

Naamkaartje Anderlecht is nog steeds onterecht te sterk. Prestaties de laatste jaren zijn niet meer dan middelmatig en er lopen jongens rond bij betere ploegen die individueel ook beter presteren. Het enige wat ik me dus kan bedenken is vriendjespolitiek en geld ?

Waarom kiest hij bv. Mechele niet boven Debast ? Jaren ervaring in champions league ?

PS. Ik heb geen voorkeursclub in België.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan