Groep F (BELGIË, Canada, Marokko, Kroatië)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ergerde me toch meestal aan Witsel . Zeker na herhalingen . Wandelde wat achter spelers . Keek rond terwijl spelers van Canada hem voorbij liepen en nog bleef hij staan en denke verdedigers losse het op ..

Veel voer om over na te denken, maar dit was absoluut niet goed. Ik had Canada winnen in mijn prono. Ik hoop dat mensen zien waarom ik dat gedaan heb. Als ze efficiënter zijn of Courtois pakt die penalty, zat ik er dichtbij. Canada moeilijk te bespelen ploeg. Maar dit was niet goed, ook van hun had ik wel beter verwacht. Verder een heel vreemde match om naar te kijken.

Hij gaat het ook wel gezien hebben hoor. Ik zie Hazard nog wel starten volgende match, maar Tielemans, dat is game over.
Ik vond Tielemans ook niet zo geweldig spelen deze match eerlijk gezegd :shutup:

Ik wacht nog steeds op de dag dat hij wat extra GRINTA toont, maar vooral op een Tielemans special

Ergerde me toch meestal aan Witsel . Zeker na herhalingen . Wandelde wat achter spelers . Keek rond terwijl spelers van Canada hem voorbij liepen en nog bleef hij staan en denke verdedigers losse het op ..
Hoe vaak die een stukje meeloopt en dan beseft "nope, dit lukt niet" en dan inhoudt ...

Ik vond Tielemans ook niet zo geweldig spelen deze match eerlijk gezegd :shutup:

Ik wacht nog steeds op de dag dat hij wat extra GRINTA toont, maar vooral een Tielemans special
Opnieuw: in dit systeem, en met Witsel er naast, zit elke middenvelder te zwemmen. Een beest als Onana kan uiteraard de gaten die Witsel laat vallen beter dichtlopen dan een Tielemans, maar voor de toekomst van onze ploeg is - zeker binnen dit systeem - een duo Onana-Tielemans toch te verkiezen dan eender welk partnership met Witsel.

Tielemans speelt bij Leicester bijna altijd in een middenveld van 3, met een echte defensieve middenvelder in zijn rug. Die jongen kan echt nog van goudwaarde zijn voor onze ploeg, maar het is de zoveelste speler die onmogelijk goed tot uiting kan komen in het systeem dat Martinez speelt.

Laatst bewerkt:
Canada heeft een toffe ploeg, maar daar mag je het zo moeilijk niet tegen hebben.
Een middenveld met Tielemans EN Witsel werkt niet. Ik vond Tielemans nog zwakker dan Witsel, daar kan je echt te weinig mee doen bij de RD.

Vanachter ben ik wel aangenaam verrast door Alderweireld. Ik vond hem in duel goed, ook veruit de beste pass in zijn voeten en zijn positiespel was oké. Dendoncker en Vertongen zijn imo echt niet goed genoeg. Maar ik snap niet dat je blijft starten met die drie achteraan.
Castagne en Carrasco zitten daar constant in het niets te lopen tussen de backs en wingers van Canada en daar heb je nu eens werkelijk NIKS aan.
Dat je zoiets niet ziet, dat is onbegrijpelijk.

Dan vooraan vind ik dat Batshuayi te weinig krediet krijgt hier. Heeft zeker ongelukkige fases gehad, maar hij had 0,000 aansluiting doordat wij veel te laag speelden en heeft gedaan wat hij moest doen: scoren. Openda is dan ingekomen, maar kon weinig doen. Zijn eerste controle staat mij wel niet aan.

KDB was heel zwak, hij is natuurlijk ook wel de enige die ons kan laten counteren. Een goeie KDB had ons 2x alleen voor de keeper kunnen zetten.
Hazard vond ik wel oké. We hebben hem al veel zwakker gezien.

Onana vind ik wel een topper, heel sterk in duel, veel dynamiek en gewoon eentje die zich 100% smijt. Dat zie ik te weinig bij Witsel en Tielemans.
Trossard was niet top, maar je voelt wel dat hij iets kan doen als hij aan de bal komt.

Courtois MOTM, wat een geluk dat we hem hebben.

3 punten tellen, maar we moeten echt veel sneller en hoger spelen + meer beweging zonder bal.

Hein had het gezien.

“Ja ik had het gezien dat ze hoog druk gingen zetten he, dus ik snap dat Martinez twee voetballende mids wilt zetten hehehehehhehe”

Ja die mid moet dan ook nog fucking bewegen he debiel. Ge moet gewoon naast Witsel gaan staan en het is klaar. Voetballen is niet enkel een balletje breed leggen, dat is ook bewegen en ballen terugwinnen.

Godverdomme toch.

Als je dan strak naar Spanje keek . Costa rica had bal , direct 2 spanjaarden daarop af (90min lang) . Bij ons is het ooh jullie hebben bal doe maar rustig verder .

Blijkbaar discussie tussen Alderweireld en De Bruyne over een teveel aan lange ballen. Absoluut niet ideaal om zo te spelen en ik snap dat De Bruyne dat niet leuk vindt maar wel begrijpbaar gezien het voetballend niet lukte. Dat heeft dan ook deels te maken met een totaal gebrek aan recuperatievermogen op het middenveld.

Vond je dan Hazard enkel oke omdat hij soms veel zwakker speelde? Of heeft hij effectief oke/goeie dingen gedaan, vind je?

Ik vond hem effectief oké gezien we het heel moeilijk hadden op het middenveld ja. Hij maakte zich aanspeelbaar (maar werd te weinig aangespeeld), kwam helpen wanneer nodig, lokte fouten uit om ons wat rust te geven, etc. Aanvallend heeft hij 1 a 2 goede dingen gedaan, in principe weinig, maar meer kan je ook niet doen als je zo onder ligt.

Ik zou overigens altijd Trossard boven Hazard kiezen voor de moment (meer vertrouwen, verdient het gewoon meer), maar laten we niet doen alsof deze match makkelijker was geweest met Trossard in de ploeg vandaag. Uw middenveld was gewoon nergens en zo wordt je weggespeeld. Hazard is echt niet het grootste probleem van deze ploeg en er wordt soms gedaan alsof dat wel zo is.

Blijkbaar discussie tussen Alderweireld en De Bruyne over een teveel aan lange ballen. Absoluut niet ideaal om zo te spelen en ik snap dat De Bruyne dat niet leuk vindt maar wel begrijpbaar gezien het voetballend niet lukte. Dat heeft dan ook deels te maken met een totaal gebrek aan recuperatievermogen op het middenveld.

Die lange ballen zijn natuurlijk het gevolg van het duo Witsel/Tielemans dat helemaal niet aanspeelbaar was. We stonden precies in een cirkel met een gigantisch gat in het midden. Maar zowel De Bruyne als Hazard zijn dat op sommige momenten wel gaan proberen oplossen door zelf dieper in te zakken en daar zich aanspeelbaar te maken. Op dat moment hadden beiden wel meer aangespeeld kunnen worden en vandaag waarschijnlijk Kevins frustratie. Op zich niets mis met dat akkefietje, hoort erbij. Maar hopelijk zien we zondag wel weer een goede De Bruyne anders wordt het moeilijk.

Laatst bewerkt:
Vond je dan Hazard enkel oke omdat hij soms veel zwakker speelde? Of heeft hij effectief oke/goeie dingen gedaan, vind je?

Ik vind dat hij iets laten zien heeft vandaag dat al lang ontbreekt. Hij geeft mij hoop en mag van mij nu zijn kans grijpen en blijven staan (weliswaar in een ander systeem met Trossard erbij maar swat dat is verloren moeite.)

En aangezien het verloren moeite is start Trossard nog steeds voor Eden imo. Maar Eden had iets vandaag.

Ik denk dat ik nog nooit iemand zo slecht heb zien spelen als Vertonghen vandaag. Jantje zit in mijn hart als Ajacied, maar dit was ongezien. Niet normaal.

Zwak (zoals verwacht misschien wel).

Conclusies: Onana moet altijd spelen. Liever Witsel eraf, maar ook Tielemans was niet zo goed. Trossard viel vinnig in, maar vond Eden ook wel goed. KDB zeer actief in de duels maar precisie in passing ontbrak volledig. Castagne opbouwend een ramp, Meunier dan toch echt beter daarin. Openda vond ik echt niet goed invallen; kon de bal niet bijhouden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan