Groep F (BELGIË, Canada, Marokko, Kroatië)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Enkel Frankrijk tegen Australië met één doelpoging meer dan Canada tegen ons?

Hallucinant dit. Ik bid dat de spelers en de Henry's van onze selectie zich echt eens goed kwaad maken. En dit was ZO rampzalig dat het mss wel eens echt zou kunnen gebeuren.

Blijkbaar discussie tussen Alderweireld en De Bruyne over een teveel aan lange ballen. Absoluut niet ideaal om zo te spelen en ik snap dat De Bruyne dat niet leuk vindt maar wel begrijpbaar gezien het voetballend niet lukte. Dat heeft dan ook deels te maken met een totaal gebrek aan recuperatievermogen op het middenveld.

Liever dat ze een lange bal geven dan dat ze beginnen prutsen achterin en de bal weggeven. Ik hou vooral bij Vertonghen altijd mijn adem in wanneer hij onder druk gezet wordt en voetballend eruit probeert te komen.

Hopen dat Lukaku terug fit raakt, en dan à la Nederland in 2014 spelen.

Hein zal het is gaan zeggen vanuit de studio. Kom seg, had hij daar gestaan ging hij gerust daarvoor de gevangenis in!

Onze 3 mans defensie met opkomende backs is gewoon achterhaald. Schakel gewoon over naar 4 en je hebt een man meer op het middenveld.

Voor iet of wat shock-effect was gelijkspel of nederlaag beter geweest. Nu is overwinning vergiftigd geschenk want den Bobby gaat zich bevestigd voelen 'zolang er maar grit is'...

Ik vind het grappig en triest tegelijk dat we nu moeten zeggen dat de combo Witsel-Tielemans niet werkt terwijl we bijna 10 jaar geleden al zeiden dat Witsel-Dembele niet werkte. Dat was om exact dezelfde reden: tis allemaal véél te statisch, allemaal lateraal of achteruit, niks vooruit.

Witsel dat had al lang over en out moeten zijn, had beter samen met Fellaini adieu gezegd. Was vorige jaar bij Dortmund ook al niet meer incontournable en dat was echt niet omdat het niveau daar zo gestegen was...

Ik heb enkel de tweede helft gezien maar ik vond Canada nu weer niet zoveel beter, if at all. Dat was toch ook allemaal niet dreigend genoeg op die ene bal die Courtois moest pakken na dan.

Het meest pijnlijke was het gebrek aan aanvallende impulsen en KDB die ver onder zijn niveau speelt maar natuurlijk ook in een heel andere ploeg speelt. Bij City lopen ze met 4 rond hem recht vooruit als hij aan de bal komt, hier was een counter met 3 Belgen VS 6 Canadezen een goeie situatie... dat zegt genoeg over hoe weinig drive naar voor er was. Bats kreeg dan nog nen hoop commentaar naar zijn hoofd geslingerd maar wat nen hoop ziekenhuis ballen kreeg die ook toegespeeld...

Dendoncker was toch elke keer te laat als de bal voorkwam? Zet hier een deftige spits en je hebt er 3 binnen vandaag.
Dendoncker laat zich wel 2 keer serieus aftroeven waardoor zijn tegenstander voor hem kwam en kan koppen. Ik zie hem liever op het middenveld.

Alderweireld die vond dat de verdediging vandaag de criticasters lik op stuk gegeven heeft 😵
Voor een verdediging die zo zwaar onder druk heeft gestaan hebben ze het heel goed gedaan vind ik, veel beter dan verwacht. Is niet simpel als verdediging zo zonder middenveld voor je.

Onze 3 mans defensie met opkomende backs is gewoon achterhaald. Schakel gewoon over naar 4 en je hebt een man meer op het middenveld.
Dit, het marcheert niet. Die wingbacks hadden geen toegevoegde waarde. 4-3-3 lijkt met het beste systeem voor deze groep. Dan kan bijna iedereen op zijn beste positie uitgespeeld worden, enkel de backs niet maar die zijn de minst belangrijke positie in een 4-3-3. Ik kan dat weten want ik was zo slecht dat ik altijd linksback moest staan omdat ik niet goed genoeg was voor andere posities.

slimme efficiente prestatie tegen 11 domme krachten. Laatste 10 minuten waren die Canadezen gesloopt. Misten ook de intelligentie en rust om dan die ene lange bal naar voren te sturen met alle mannen aan het front.

Zoals ik al zei : We hebben een middelmatige ploeg met een briljante keeper.

Maar we mogen die keeper ook niet teveel werk laten doen; natuurlijk;

Wat Hazard 3 keer deed (slim wegdraaien) heb ik Modric dertig keer zien doen en De Jong twintig.

Niet genoeg Hazard.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan