Zeg ik daarmee dat we met dit voetbal tot de finale geraken, absoluut niet, het kan zeker en moet beter worden dan dit.
Als je ziet hoe zij fysiek sterker waren vind ik dat alle echt dreigende fases van Canada al bij al goed opgevangen werden, ge moogt gij hier nu nog etaleren dat ge van elke speler weet dat die dit of dat gedaan heeft, of zou moeten, voetbal draait om resultaten halen, en ik vind dat ze Canada goed hebben opgevangen, vind gij dat anders, uw goed recht, maar idgaf... Ik spreek eerder van een collectieve prestatie om de angel uit het gevaar te laten, Canada gaat voort naar de volgende ronde, zeg ik, ik denk zelf nog misschien verder als dat.
Was dit voetbal goed genoeg om het te halen tegen de efigs landen (zonder Italië weliswaar)? hell no, maar ik vond de passing goed omwille dat het gevaar werd opgevangen, en dus niet dat ze helemaal 20 kansen hebben uitgespeeld om proper naar doel van tegenstander te tikken...
Het moet niet altijd top level zijn, soms is punten pakken, want dat is het in de groepsfase, belangrijker dan de beste match ooit op de mat te brengen.
Ze hebben ons bij ons nekvel willen nemen, maar we hebben kunnen pareren en terugslaan. Was de goal een zeldzame goede en diepe bal, waarbij batshuayi (ik weet niet hoe ge die zijne naam correct spelt) op een eiland stond, en die ene kans toch heeft kunnen afmaken, dan zij het zo. We hebben gisteren 3 punten gepakt, en in de geest van de wedstrijd vind ik dat meer dan goed, gezien Canada een paar fysieke spurtbommen in zijn rangen heeft, en we hebben, zoals al gezegd, mannen zoals David kunnen beletten van te scoren.
Ik vind dat gelle teveel 'wat als' denken ze. En nu ga ik het nog is herhalen, want herhalen is zoals de moeder van de porseleinenwinkel (belangrijk om iets te onthouden). Kijk naar een match,
als het echt ondermaats was, kom dan met grafiekjes en statistiekjes af, maar ik vond de spirit goed, we vochten voor elkaar en voor de ploeg. Laat de echte analyses aan Hein, de dag wanneer hij bondscoach wordt, want die ziet altijd hoe het moest gebeuren. We zijn niet de enige met een aanvalsplan op het wk eh, zou maar triestig zijn als je helemaal onvoorbereid toekomt
Tldr, ze hadden het moeilijk gisteren, ze hebben geknokt en tegen een fysiek sterkere tegenstander kunnen winnen. Dat is mijn take op de openingsmatch.