[Groep G] België, Egypte, Iran, Nieuw-Zeeland

Eens dat de coach niet de beste keuzes heeft gemaakt, maar het onderwerp "grinta" komt wel elk EK of WK uitgebreid aan bod...omdat het ontbreekt.
Dat is een fabeltje dat in de hoofden zit van de Belgische supporters. Matchen als tegen Brazilië en Portugal hebben we op ongelofelijke grinta gewonnen, de legendarische comeback tegen Japan ook.

We spelen te vaak met een door de coach opgelegde handicap, aangevuld door individuele fouten. De gaten die je ziet op het middenveld komen er ook niet (alleen) omdat de spelers niet lopen, da's omdat het tactisch fout zit.

Laatst bewerkt:
Meunier is veruit de slechtste man op het veld. Keuze voor Mechele ook vreemd, en Onana toont waarom Raskin gewoon moet spelen. Da's gewoon Witsel 2.0: Vertragen, vertragen, vertragen.. en dan breed of achteruit.
Die Raskin komt ook gewoon te kort natuurlijk. Spelers die daar een meerwaarde zouden kunnen bieden zijn altijd geblesseerd dus dan kom je bij Onana uit.

Moest Lukaku fit zijn ok maar met Trossard en CDK ga niet op de counter spelen. Ook 0 diepgang met Onana.
Pardo.

Wat mij vooral weer stoort is het niet-uitspelen van bepaalde spelers op hun beste posities. Trossard is geen rechtsbuiten, CDK is géén diepe spits en Castagne is geen echte linksback. Stop daar nu toch eens mee? Ik snap dat zo'n dingen van tijd uit noodzaak moeten gebeuren, maar dit is te veel van het goede.

Als er eens een Egyptische verdediger geel krijgt voor bvb die tackle op Doku dan moeten ze hem iets voorzichtiger beginnen aan te pakken, nu mogen ze er nog altijd scherp op gaan. Had er wel nét iets meer van verwacht. Vooraan enkel De Bruyne die me opvalt, en dat er geen betere kansen uit zijn spel komen is omdat de rest het daar allemaal wat trager ziet/minder snel kan.

Dat is een fabeltje dat in de hoofden zit van de Belgische supporters. Matchen als tegen Brazilië en Portugal hebben we op ongelofelijke grinta gewonnen, de legendarische comeback tegen Japan ook.

We spelen te vaak met een door de coach opgelegde handicap, aangevuld door individuele fouten. De gaten die je ziet op het middenveld komen er ook niet (alleen) omdat de spelers niet gewoon lopen, da's omdat het tactisch fout zit.
Goh, ik volg je voor een stuk, maar niet helemaal. We hebben inderdaad af en toe van die matchen zo gewonnen, maar dat toont imo net des te meer dat we dat nog veel vaker gewoon ontbreken.

Het is blijkbaar enorm moeilijk voor onze ploeg doorheen de jaren om gewoon alle planeten eens op één lijn te krijgen.

Meunier is veruit de slechtste man op het veld. Keuze voor Mechele ook vreemd, en Onana toont waarom Raskin gewoon moet spelen. Da's gewoon Witsel 2.0: Vertragen, vertragen, vertragen.. en dan breed of achteruit.
Is toch de enige die nog niet door de mand gevallen is, Ngoy liet het op het laatst afweten anders waren de CVs gewoon de beste duivels op het veld

Goh, ik volg je voor een stuk, maar niet helemaal. We hebben inderdaad af en toe van die matchen zo gewonnen, maar dat toont imo net des te meer dat we dat nog veel vaker gewoon ontbreken.

Het is blijkbaar enorm moeilijk voor onze ploeg doorheen de jaren om gewoon alle planeten eens op één lijn te krijgen.
Maar dan ontbreekt elk land aan grinta / heeft elk land wel grinta.

Terug
Bovenaan