[Groep G] België, Egypte, Iran, Nieuw-Zeeland

Ten eerste is Doku een heel ander type speler dan Hazard, en ten tweede: Hazard vibes als iets negatief gebruiken is gewoon bizar. De dag dat Doku op het niveau van (de beste) Hazard zit, geef ik een vat.
En die kerel durft zich vergelijken met Lamine Yamal.. “Ik weet niet of Lamine Yamal beter is dan ik”, delusional.

Kan je van Doku ook niet een beetje hetzelfde zeggen? Ik kreeg gisteren toch alweer die Hazard vibes... wachten wachten wachten tot heel de ploeg terug is en er 2-3 man voor hem staat, dribbelen en zich dan hopeloos vastlopen. Dat je dribbel succes rate geen 100% is dan snap ik maar de succes rate leek mij gisteren toch wel héél zwak. Granted Doku werd wel goed afgedekt maar door soms zo lang quasi stil te staan met de bal aan de voet creëer je die situatie deels ook wel zelf.

Ik hoor onze analysten wel graag zeggen dat als er ergens 2-3 man op 1 speler zit, er dan ergens anders wel een duivel moet vrijstaan zonder dekking. Als die andere duivel echter Onana is, die in balbezit er zo op los staat te klungelen, dan is dat nawelijks een probleem te noemen voor de tegenstander.
Doku moet je gebruiken op zijn snelheid, dat is zijn grootste wapen

Mja met Castagne die niet over de middellijn komt moet hij de helft van zijn acties veel te laag maken

De andere tijd staat hij 2 of 3 VS 1 en krijgt hij geen aansluiting.
Daar moet je bv Vanaken in steun zetten zodat hij die bal kan afspelen en in één tijd kan terug krijgen.
Vanaken speelde een aantal jaar terug op die manier de hele competitie kapot met Izquierdo op links
Mss KDB rechts voor zetten? En middenveld Tielemans - Raskin/Onana - Vanaken? Denk dat Radja gisteren ook zoiets zei in de studio
Heeft KDB in het verleden nog gespeeld.
Met een goeie back kan je dat, dan heeft hij ook meer vrijheid volgens mij.
Stond gisteren vaak zelfs als diepste man

We kunnen allemaal wel speculeren maar de kans dat volgende match Raskin speelt ipv Onana acht ik 99,9%. Voor de rest zal het quasi dezelfde opstelling zijn. Vanaken mag dan waarschijnlijk in de 85ste minuut invallen bij een 0-0 stand.

Ik vind ook dat Vanaken zeker veel vroeger moest worden ingebracht. Maar doen we overal niet wat teveel alsof die alles zou hebben opgelost? Ging hij het tegen die agressieve Egyptenaren zoveel makkelijker gehad hebben?

En ja, ik zou Tielemans laten staan, want dat is gewoon een betere speler, los van het feit dat Vanaken ook gewoon een goeie speler is.

Laatst bewerkt:
En die kerel durft zich vergelijken met Lamine Yamal.. “Ik weet niet of Lamine Yamal beter is dan ik”, delusional.
Ik moet toegeven dat Doku veel verder staat dan dat ik hem oorspronkelijk inschatte, maar het niveau van een Yamal of Olise gaat hij echt niet halen. No shame in dat, dat zijn internationale generationele talenten, net zoals Hazard dat was. Ik heb het hier al eens eerder gepost, maar Hazard had op dezelfde leeftijd al statistieken waar een Doku over 10 jaar nog altijd niet aan de helft gaat komen. Er is daar geen vergelijk mogelijk.

Doku zijn 'repertoire' blijft ook te beperkt om echt tot de wereldtoppers te behoren. Het is en blijft een beetje een one trick pony, en hij mag misschien in dat specifieke trucje de beste speler van het moment zijn, maar dat trucje leidt tot te weinig resultaat.

Ik vind ook dat Vanaken zeker veel vroeger moest worden ingebracht. Maar doen we overal niet wat teveel alsof die alles zou hebben opgelost? Ging hij het tegen die agressieve Egyptenaren zoveel makkelijker gehad hebben?

En ja, ik zou Tielemans laten staan, want dat is gewoon een betere speler, los van het feit dat Vanaken ook gewoon een goeie speler is.

Gezien hoe instabiel we waren op het middenveld, kan ik inderdaad begrijpen dat je hem niet brengt voor Onana. Hij brengt wel meer diepgang dan Tielemans. Tegen Iran en Nieuw-Zeeland zou ik wél met De Bruyne, Vanaken en Tielemans starten. Zeker gezien het doelsaldo nu cruciaal wordt voor groepswinst.

Was ik me ook aan het bedenken. Ik herinner me nog genoeg matchen waar een type Haroun Hans ook volledig uit de match hield door er als een bloedhond op te zitten. En laat dat nu net het sterkste punt zijn van de Egyptenaren gisteren... Die gasten waren gewoon overal een stap sneller en een pak agressiever. Het helpt natuurlijk niet dat de scheidsrechter veel toe laat maar op zich is het wel een verdienste voor die ploeg. Werden ook gewoon enorm goed gecoacht imo.

Neemt niet weg dat Onana vreselijk was natuurlijk. Die mocht er van mijn part echt wel vroeger af maar ik snap de keuze voor Raskin wel. Is toch meer een 6 maar wel een betere voetballer dan de Onana van gisteren. Tielemans was helemaal niet zo slecht (werd gewoon niet geholpen door Onana en het feit dat u backs niet over de middellijn kwamen) en De Bruyne was de enige die soms gevaarlijk was dus ik begrijp ook wel dat Vanaken zo lang op de bank moest blijven zitten.

Ik hoop op betere backs zodat u wingers steun krijgen tegen Iran en Nieuw Zeeland. En laat Raskin maar starten ipv Onana.
En voor de rest hopen dat Lukaku snel in vorm geraakt zeker? Want dat is een wereld van verschil met CDK door die presence en diepgang.

Vanaken speelt veel meer in 1 tijd, dat zou de zaken al positief veranderd hebben gisteren. En Vanaken is in vorm, toch ook niet onbelangrijk.

Ik blijf toch ook medelijden hebben met CDK. Het is geen diepe spits, wordt dan steeds gebruikt als diepe spits en krijgt dan kritiek dat het niet draait als diepe spits.
Hefet toch vaak runs gedaan die geen antwoord kregen. Er was veel te weinig diepgang.

Bon, my two cents :

Opstelling was ruk. What the fuck was die verediging. Beginnen met Timothy op links? We hebben een van de beste backs van de prem gewoon daar rondlopen. GFTO. Meunier was absolute shit, die moest naar de kant en Timothy op zijn plaats. Maakt me niet uit dat Meunier de assist gaf, tot dat moment was hij slecht op elk vlak.

Waar ik aanvankelijk wat bang had voor Mechele was het Ngoy die liep te stinken. Niet groot genoeg, niet sterk genoeg en niet snel genoeg. Redelijk leuk aan de bal, maar ik heb liefst dat mijn verdediger gewoon goed loopt te... Verdedigen. En hij was veel te vaak een liability.

KDB en Tielemans samen, het was weer moeilijk imo. Onana hiel daar ook niet bij. Die moet gewoon de opdracht krijgen : je speelt zuiver DM en ten dienste van de ploeg. Te vaak uit positie, te vaak een volledig open middenveld, te vaak werden we gered door flateren van Egypte.

CDK had een zeer ondankbare taak. Maar die paar keer dat we hem aanspeelden deed hij toch iets nuttig. Hij kan die lange bal afschermen en aannemen, kan passen en schieten. We gebruiken hem gewoon amper. Trossard was helaas weer onmondig en Doku had ook moeite om er door te komen.

Als men een geweer tegen mijn hoofd had gezet om te starten met deze rukopstelling had ik ook wel iets anders gewisseld. En een stuk vroeger. De eerste helft was echt héél slecht en het is onbegrijpelijk dat je aan de rust niet ingrijpt.

Meunier <-> De Cuyper (Castagne naar rechts)
KDB <-> Vanaken (half om KDB rust te gunnen, half om wat meer loopvermogen zuiver op de 8 te hebben maar eigenlijk moet je een Keita hier zetten zodat die samen met Onana kan breken en dichtlopen om de 10 te faciliteren)
Trossard <-> Pardo of Lukaku (en CDK naar de flank, want die gebruikte zijn fysiek toch wel af en toe nuttig)

Als je ziet hoe vinnig Pardo is, ik zou hem zelfs durven laten starten ipv Trossard. Dan kan je op twee flanken eens de achterlijn halen.

Ziek hoe weinig wij onze luchtmacht gebruiken. Wij hebben zoveel meer fysiek in onze kern dan bijna alle andere landen. En we gebruiken het zelden.

Hefet toch vaak runs gedaan die geen antwoord kregen. Er was veel te weinig diepgang.

Bon, my two cents :

Opstelling was ruk. What the fuck was die verediging. Beginnen met Timothy op links? We hebben een van de beste backs van de prem gewoon daar rondlopen. GFTO. Meunier was absolute shit, die moest naar de kant en Timothy op zijn plaats. Maakt me niet uit dat Meunier de assist gaf, tot dat moment was hij slecht op elk vlak.

Waar ik aanvankelijk wat bang had voor Mechele was het Ngoy die liep te stinken. Niet groot genoeg, niet sterk genoeg en niet snel genoeg. Redelijk leuk aan de bal, maar ik heb liefst dat mijn verdediger gewoon goed loopt te... Verdedigen. En hij was veel te vaak een liability.

KDB en Tielemans samen, het was weer moeilijk imo. Onana hiel daar ook niet bij. Die moet gewoon de opdracht krijgen : je speelt zuiver DM en ten dienste van de ploeg. Te vaak uit positie, te vaak een volledig open middenveld, te vaak werden we gered door flateren van Egypte.

CDK had een zeer ondankbare taak. Maar die paar keer dat we hem aanspeelden deed hij toch iets nuttig. Hij kan die lange bal afschermen en aannemen, kan passen en schieten. We gebruiken hem gewoon amper. Trossard was helaas weer onmondig en Doku had ook moeite om er door te komen.

Als men een geweer tegen mijn hoofd had gezet om te starten met deze rukopstelling had ik ook wel iets anders gewisseld. En een stuk vroeger. De eerste helft was echt héél slecht en het is onbegrijpelijk dat je aan de rust niet ingrijpt.

Meunier <-> De Cuyper (Castagne naar rechts)
KDB <-> Vanaken (half om KDB rust te gunnen, half om wat meer loopvermogen zuiver op de 8 te hebben maar eigenlijk moet je een Keita hier zetten zodat die samen met Onana kan breken en dichtlopen om de 10 te faciliteren)
Trossard <-> Pardo of Lukaku (en CDK naar de flank, want die gebruikte zijn fysiek toch wel af en toe nuttig)

Als je ziet hoe vinnig Pardo is, ik zou hem zelfs durven laten starten ipv Trossard. Dan kan je op twee flanken eens de achterlijn halen.

Ziek hoe weinig wij onze luchtmacht gebruiken. Wij hebben zoveel meer fysiek in onze kern dan bijna alle andere landen. En we gebruiken het zelden.
Akkoord met alles behalve dat je De Cuyper erop wil, die speelde gisteren wel echt een heel slechte match. Dan toch voorkeur voor Seys.
Eventueel ook Saelemakers erinbrengen voor wat 'magie' op rechts.

Alle backs speelden geen goeie match gisteren. De Cuyper heeft al voldoende bewezen én heeft nog voldoende progressiemarge om hem het voordeel van de twijfel te geven na 1 minder goede invalbeurt.

Akkoord met alles behalve dat je De Cuyper erop wil, die speelde gisteren wel echt een heel slechte match. Dan toch voorkeur voor Seys.
Eventueel ook Saelemakers erinbrengen voor wat 'magie' op rechts.
De Cuyper had toch 2-3 keer een interventie op de helft van Egypte met een snelle counter als gevolg. Meunier startte zelf de counters op voor Egypte en gaf één goede voorzet.

Defensief valt De Cuyper wel wat te vergeven met dat open middenveld en wankelende centrale verdediging (die vaak uit positie stond).

Met veel eens, maar Ngoy viel mij zijn snelheid net wel positief op?
Hij is toch een paar keer op zijn limieten gebotst. Maar dat viel extra op omdat hij zijn slechte positie moest coveren of omdat hij veel te vroeg hapte. Paar keer aan de middencirkel dat hij hapte of instapte met een boulevard naar doel als gevolg.

Ik vond hem echt zéér zwak spelen naarmate de match vorderde.

Als niet voetbalfan toch bij de buurman gaan kijken, voor de sfeer hé - helaas niet te veel sfeer (al maakten de hapjes en drankjes alles goed) gezien zeer matig voetbal - ook al heb ik 0,0 verstand van voetbal, 1 ding heb ik wel opgemerkt: moet Garcia de meeste Duivels niet één voor één een schop onder hun kl*ten geven voor gebrek aan inzet? Of hebben onze elite onvoldoende conditie?

Als zo een WK campagne wat loopt is dat voor menig niet voetbalfan ook gewoon fun denk ik, maar ik heb dan nog liever dat ze 6-0 verliezen maar zich 200% gegeven hebben.

Tielemans zijn beste matchen bij de Duivels blijven voor mij toen hij op De Bruyne zijn plek stond.

ik vraag me oprecht af of we niet beter af zijn met Vanaken en Tielemans als basisspelers op ons middenveld met een 6 erachter

Ik was aan het wachten tot iemand dit zou zeggen. We draaien volgens mij inderdaad gewoon beter met Vanaken ipv KDB, alleen gaat die laatste obv zijn status nooit naast de ploeg vallen.

Overschat je dat nu niet? Los van het fysieke moeten ze ook nog goed kunnen koppen, en eerlijk? Ik vind dat we niet zo heel veel echt goede koppers hebben. Ik denk dat we in het verleden wel betere wapens hadden op dat vlak dan nu.

Verder eens over CDK, ik vond die gisteren echt niet slecht, toch best heel aanwezig. Alleen moet je er dus geen andere zaken van gaan verwachten, als je hem op die positie zet. Het is inderdaad niet de persoon die dan een goal gaat maken op de manier zoals Lukaku dat gisteren deed op die positie.

Overschat je dat nu niet? Los van het fysieke moeten ze ook nog goed kunnen koppen, en eerlijk? Ik vind dat we niet zo heel veel echt goede koppers hebben. Ik denk dat we in het verleden wel betere wapens hadden op dat vlak dan nu.

Verder eens over CDK, ik vond die gisteren echt niet slecht, toch best heel aanwezig. Alleen moet je er dus geen andere zaken van gaan verwachten, als je hem op die positie zet. Het is inderdaad niet de persoon die dan een goal gaat maken op de manier zoals Lukaku dat gisteren deed op die positie.
Ik garandeer je dat Egypte nog een pak minder goed kan koppen. Maar de gemiddelde voetballer kan wel een balletje inkoppen hoor. En 3/4 van dat spelletje is positie winnen door je lengte en kracht te gebruiken. Maar als er geen voorzetten komen ga je daar nooit veel energie in steken. De tegenstander kan dan ook in een zetel gaan zitten en dat luchtgevaar naast zich neer leggen.

En dan nog, je moet dat simpelweg ook trainen. Waarom zou je het niet doen als je een paar torens hebt rondlopen?

Terug
Bovenaan