[Groep G] België, Egypte, Iran, Nieuw-Zeeland

Die goal niet 100% op het conto schrijven van Lukuku is onbegrijpelijk.
FIFA says no :unsure:
ealvorB.png

@quo_vadis Garcia heeft nog een andere match gezien:

Doku blijkbaar ademhalingsproblemen ook.
Mijn mening over Garcia heb ik al gegeven, gewoon een slechte coach. Bevestigt alleen maar mijn oordeel :D

Vanaken niet sneller brengen en Onana en Meunier laten staat zijn 3 zaken die ik totaal niet begrijp van de bondscoach.

Mijn mening over Garcia heb ik al gegeven, gewoon een slechte coach. Bevestigt alleen maar mijn oordeel :D
Ben ik het totaal niet mee eens. Is een zeer goede people manager zoals een Roberto Martínez maar tactisch sterker. Ik ken hem van zijn periode bij Roma als fan en ik vind hem nog altijd een van de betere coaches die we hebben gehad de laatste 10-15 jaren. Hij had ook wel een heel sterke selectie toen maar dan nog.

Dat hij gisteren niet de beste pionen heeft neer gezet dat klopt dan ook wel weer. Niet dat Raskin niet degelijk is ingevallen, twas allesinds beter als Onana maar een Vanaken had mss meer diepgang kunnen verzorgen. Hans en KDB zien het spel veel beter als wie dan ook.

Ik snap toch echt niet dat je Trossard hier 'dramatisch' kan noemen. Da's toch ook weer zoiets dat mensen vooral zeggen omdat ze gehoord hebben dat Trossard altijd teleurstelt bij de Duivels dan omwille van wat hij effectief op de mat legt? We hebben deze match op weer bijna geen enkel moment echt controle op het middenveld gehad, met heel weinig aanvallende druk en beweging van de Belgen, tegen een zeer hard verdedigende tegenstander. Hij heeft zich niet genoeg kunnen tonen, feit. Maar als je met krachttermen als 'dramatisch' afkomt, dan verwacht je dat hij de ene foute bal of beslissing na de andere nam. Dat was helemaal niet het geval. En opnieuw, buiten Lukaku met die ene actie waaruit de goal is gekomen heeft geen enkele aanvaller vandaag voldoende getoond. Al had Doku bij een andere ref allicht wel wat meer gele kaarten achter Egyptische namen kunnen zetten.

Trossard was overigens een stuk beter (logisch) op de linkerflank.
Ik heb hem dramatisch genoemd omdat hij bij zijn interview met Playsports liet uitschijnen dat hij altijd moet starten en het beste is op links.
Oké, hij startte rechts maar kreeg niets klaar, was zelfs gewoon een afwezig. Toen hij wisselde met Doku was het iets beter, maar geraakte amper zijn man voorbij, geen deftige voorzet en geen dreiging.
Bij de tegengoal kwam hij niet meeverdedigen noch druk zetten.

Ben ik het totaal niet mee eens. Is een zeer goede people manager zoals een Roberto Martínez maar tactisch sterker. Ik ken hem van zijn periode bij Roma als fan en ik vind hem nog altijd een van de betere coaches die we hebben gehad de laatste 10-15 jaren. Hij had ook wel een heel sterke selectie toen maar dan nog.

Dat hij gisteren niet de beste pionen heeft neer gezet dat klopt dan ook wel weer. Niet dat Raskin niet degelijk is ingevallen, twas allesinds beter als Onana maar een Vanaken had mss meer diepgang kunnen verzorgen. Hans en KDB zien het spel veel beter als wie dan ook.
Roberto Martinez was dan ook een one-trick pony. Ik ken veel jeugdtrainers op gewestelijk niveau die tactisch sterker zijn dan Martinez. En het mag dan nog een goeie people manager zijn maar als je zo'n idiote wissels doet dan denk ik niet dat je veel krediet krijgt van bvb een Vanaken. Dit was voor mij een typevoorbeeld van een trainer die het gewoon niet ziet

Trossard magnifiek :laugh: Nu ja dat verklaart ook meteen waarom die de hele wedstrijd mocht blijven staan. Ik verwacht niet al te veel aanpassingen tegen de volgende wedstrijd...

Doku een goede tweede helft is ook een grap. Er was geen enkele aanvallende speler goed, maar dat lag niet per se aan Doku zelf want die stond daar met de halve Egyptische ploeg rond zich en die mocht ook continu blijven aangepakt worden. Op die manier is het zeer moeilijk om goed te spelen.

Ik vind dat hij het persoonlijk goed doet in de pers ook. Er was en is een goede positieve sfeer, zowel in de groep als bij de pers, en dat moet je zoveel mogelijk proberen behouden. Een gelijkspel tegen een stukg Egypte mag dat niet kapot maken. De emotie spreekt tijdens de match maar achteraf gezien is dit gewoon een "ok" openingsmatch. Openingsmatchen zijn zelden goed.

Er zijn vragen bij enkele van zijn beslissingen maar algemeen gezien verdient hij het voordeel van de twijfel nog. Ken hem niet echt als coach maar hij ziet er een coach uit die zijn 11 beste spelers op het plein wil krijgen, en dan zo zien de match te winnen. Een Vanaken, De cuyper of andere winger kan je iets voor zeggen, maar hij lijkt me die (als ze in vorm zijn) beste 11 gewoon op het veld te willen krijgen.

Het tactische was toch ook gewoon niet het probleem gisteren. We verloren teveel duels tegen een assertief Egypte en teveel misplaatste passen, dan wordt het moeilijk. Dat ligt niet aan de coach maar de spelers. Vond dat hij ook andere wissels mocht gedaan hebben maar coaches be coaches en ze hebben elk hun favorieten. Meunier lijkt me een favoriet van hem dus ik denk niet dat je die snel uit de ploeg gaat zien verdwijnen.

Het feit dat ze Doku wouden tackelen, en dat Doku dan in de tweede helft rond de 16 de bal kreeg, vond ik persoonlijk geniaal. Zorgde voor 2 of 3 vrije trappen. Helaas wel niet kunnen verzilveren.

Je kan ook niet zeggen dat De Cuyper gisteren gesolliciteerd heeft naar een basisplaats, dom balverlies met een overbodige gele kaart en bijna een penalty veroorzaakt.
Dat wordt dus weer Castagne en Meunier volgende wedstrijd.

Je kan ook niet zeggen dat De Cuyper gisteren gesolliciteerd heeft naar een basisplaats, dom balverlies met een overbodige gele kaart en bijna een penalty veroorzaakt.
Dat wordt dus weer Castagne en Meunier volgende wedstrijd.
Of je past de "Leko-taktiek" toe en maakt gewoon eentje meer dan de tegenstander met offensieve flanken, zeker tegen Iran en NZ moet dit toch een optie zijn?

Maar please zonder Meunier!

De wissels ook. Ik had een Vanaken verwacht voor Onana. Vond het al onbegrijpelijk dat die nog aan de 2de helft mocht starten. Meunier stond telkens veel te ver van zijn man te dekken. Die hoort gewoon niet meer thuis op dit niveau, maarja wie ga je dan zetten? Seys of Saelemakers? Castagne moest ook in de fout gaan omdat Onana ook weer maar is de bal kwijt deed maar was het met De Cuyper zoveel beter? Ik denk wel dat die beter kan maar heeft ook geen makkelijk seizoen gehad bij Brighton. Denk dat dit voor hem ook wel meespeelt. Net als een KDB en Lukaku al hebben die wel meer klasse waar ze op kunnen terugvallen.
Nee, het was niet beter met De Cuyper helaas - toch zeker niet in verdedigend opzicht. Raskin zal volgende match wel starten ipv Onana. Onbegrijpelijk dat die bij de rust er al niet af moest. Op zich zegt het veel over Garcia dat hij hier niet durfde Vanaken inbrengen met een 0-1 achterstand imo. Dan zal het nooit gebeuren, tenzij we 3-0 voorstaan tegen NZL ofzo. Als hij de prestatie van Trossard al magnifiek noemt...

Het tactische was toch ook gewoon niet het probleem gisteren. We verloren teveel duels tegen een assertief Egypte en teveel misplaatste passen, dan wordt het moeilijk. Dat ligt niet aan de coach maar de spelers. Vond dat hij ook andere wissels mocht gedaan hebben maar coaches be coaches en ze hebben elk hun favorieten. Meunier lijkt me een favoriet van hem dus ik denk niet dat je die snel uit de ploeg gaat zien verdwijnen.

Het tactische was zeker wel (deel van) het probleem gisteren. Dat we teveel duels verloren en teveel slechte passes gaven, dat lag inderdaad aan de spelers zelf. Dat Meunier niet weet hoe hij moet verdedigen, daar kan Garcia ook niets aan doen, behalve dan hem niet opstellen (wat hij dus had moeten doen). Maar dat er amper druk werd gezet, dat er zulke gigantische gaten waren op het middenveld en tussen defensie en middenveld, dat de backs te weinig hun vleugelspelers ondersteunden, ... dat zijn tactische keuzes.

Ik wil al de spelers die gisteren op het veld stonden nog het voordeel van de twijfel geven, ook Onana (intrinsiek gewoon veel beter dan Raskin), maar Meunier moet echt op de bank. Herpakte zich offensief wel in de tweede helft, maar defensief bleef het ook toen een ramp. En bij hem weet je dat dat niet goed meer komt, hij kan al meer dan 4 jaar niet meer mee op dit niveau.

Ligt het aan mij, of is er zodanig weinig Duivelsgekte dat je amper weet dat er een WK bezig is?

Ik heb de Duivels amper gevolgd de laatste jaren, dus mijn mening is op weinig gebaseerd. Ik vind vooral dat je op dit moment geen enkele trainer echt kan gaan afschieten, want we hebben gewoon een heel middelmatige ploeg. Op zich vond ik het niet eens zo slecht gisteren. De Bruyne en Lukaku komen ook van zwakke seizoenen, Lukaku heeft zelfs amper kunnen spelen. En zoals sommigen wel weten, ben ik nooit fan van De Bruyne geweest. Legt heel veel risico in zijn spel waarmee hij zelfs in zijn prime bij City vaak doelpunten kostte of toch op zijn minst grote kansen weggaf. Een spelstijl die bij de Duivels gewoon ronduit gevaarlijk is bij momenten. Een leiderfiguur is hij ook niet, integendeel. Je kan zijn meerwaarde bij België niet vergelijken met die van Ronaldo bij Portugal of Messi bij Argentinië.

Ik ga het eeuwig jammer blijven vinden dat we 5 grote toernooien hebben weggegooid door Wilmots en Martinez zolang aan het roer te laten. Martinez heeft jaren kunnen teren op die ene match tegen Brazilië, waar zijn plannetje eigenlijk compleet fout zat zoals altijd, maar door die vroege own-goal plots alles in zijn plooi viel. We gaan nooit weten wat het had kunnen worden met een echte coach. Nu spelen we een WK als dat van 2002. We zijn de underdog en zeker geen (sub)topper meer.

Ik vind dat hij het persoonlijk goed doet in de pers ook. Er was en is een goede positieve sfeer, zowel in de groep als bij de pers, en dat moet je zoveel mogelijk proberen behouden. Een gelijkspel tegen een stukg Egypte mag dat niet kapot maken. De emotie spreekt tijdens de match maar achteraf gezien is dit gewoon een "ok" openingsmatch. Openingsmatchen zijn zelden goed.

Er zijn vragen bij enkele van zijn beslissingen maar algemeen gezien verdient hij het voordeel van de twijfel nog. Ken hem niet echt als coach maar hij ziet er een coach uit die zijn 11 beste spelers op het plein wil krijgen, en dan zo zien de match te winnen. Een Vanaken, De cuyper of andere winger kan je iets voor zeggen, maar hij lijkt me die (als ze in vorm zijn) beste 11 gewoon op het veld te willen krijgen.

Ik weet dat het praat is achteraf en dat hij er zelf van overtuigd was de beste 11 te hebben neer gezet maar voor mij viel Onana en Meunier echt wel door de mand. Ik denk ook wel dat Meunier volgende match er gewoon weer opstaat puur omdat die aanvallend wel iets bij brengt. Zijn verdedigende taken zijn echter niet genoeg maar we hebben op die positie ook gewoon niks beter denk ik.

Op zich zegt het veel over Garcia dat hij hier niet durfde Vanaken inbrengen met een 0-1 achterstand imo. Dan zal het nooit gebeuren, tenzij we 3-0 voorstaan tegen NZL ofzo. Als hij de prestatie van Trossard al magnifiek noemt...
Heeft daar iemand vd pers eigenlijk al een vraag over gesteld waarom wel Raskin en geen HVA? Ben wel benieuwd naar zijn redenering daar.

Enfin, het laatste dat ik nog over deze match ga zeggen is dat ik hoop dat Garcia een paar dingen heeft gezien die ik en anderen hier al meermaals hebben aangehaald en dat de intensiteit een heel pak hoger moet tegen Iran en Nieuw Zeeland. Denk dat dit het absolute manco was in de match. Egypte was mss te fel bij momenten maar België was gewoon veel en veel te mak. Nul nada intensiteit in die 1ste helft. 2de helft was het beter maar komen we toch ook wel een paar keer goed weg. Enige waar ik heel tevreden over was is dat Mechele en Ngoy het beste duo is centraal achteraan is en spijtig dat Brandon niet kon scoren want hij had dat echt verdient. Verdienden we de overwinning tegen Egypte? Absoluut niet maar voetbal hoeft niet eerlijk te zijn. Op naar beter.

Ligt het aan mij, of is er zodanig weinig Duivelsgekte dat je amper weet dat er een WK bezig is?

Ik heb de Duivels amper gevolgd de laatste jaren, dus mijn mening is op weinig gebaseerd. Ik vind vooral dat je op dit moment geen enkele trainer echt kan gaan afschieten, want we hebben gewoon een heel middelmatige ploeg. Op zich vond ik het niet eens zo slecht gisteren. De Bruyne en Lukaku komen ook van zwakke seizoenen, Lukaku heeft zelfs amper kunnen spelen. En zoals sommigen wel weten, ben ik nooit fan van De Bruyne geweest. Legt heel veel risico in zijn spel waarmee hij zelfs in zijn prime bij City vaak doelpunten kostte of toch op zijn minst grote kansen weggaf. Een spelstijl die bij de Duivels gewoon ronduit gevaarlijk is bij momenten. Een leiderfiguur is hij ook niet, integendeel. Je kan zijn meerwaarde bij België niet vergelijken met die van Ronaldo bij Portugal of Messi bij Argentinië.

Ik ga het eeuwig jammer blijven vinden dat we 5 grote toernooien hebben weggegooid door Wilmots en Martinez zolang aan het roer te laten. Martinez heeft jaren kunnen teren op die ene match tegen Brazilië, waar zijn plannetje eigenlijk compleet fout zat zoals altijd, maar door die vroege own-goal plots alles in zijn plooi viel. We gaan nooit weten wat het had kunnen worden met een echte coach. Nu spelen we een WK als dat van 2002. We zijn de underdog en zeker geen (sub)topper meer.
Dat is misschien nog het enige positieve voor de Duivels, dat er geen hoge verwachtingen zijn, buiten dat ze naar de volgende ronde zouden moeten gaan.

Ik denk ook wel dat Meunier volgende match er gewoon weer opstaat puur omdat die aanvallend wel iets bij brengt. Zijn verdedigende taken zijn echter niet genoeg maar we hebben op die positie ook gewoon niks beter denk ik.

Dat klopt echt niet. Castagne is op die positie (nu) gewoon beter dan Meunier. Aanvallend stukken minder dan prime Meunier, maar prime Meunier ligt ook al 6 jaar achter ons. Nu is Meunier op offensief vlak niet beter dan een Castagne, helaas. Terwijl je met Castagne wel een stuk meer defensieve zekerheid inbouwt. En als je meer offensieve kracht wil, dan kan je Seys of Saelemaekers plaatsen. Beiden (zeker Saelemaekers) brengen offensief veel meer dan Meunier, terwijl ze defensief (zeker Seys) niet minder zijn dan Meunier.

Terug
Bovenaan