Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Als hij per sé Witsel wil brengen, dan in de verdediging alleen aub. En gezien het toch een beetje van moeten zal worden in die match, zou ik ze liever met 3 achteraan zien spelen met een aanvallend middenveld. Overrompel die Nieuw-Zeelanders gewoon van bij de start, de kwaliteiten hebben we er zeker voor. Gewoon effe vol gas, paar in het mandje leggen en dan kan je nog altijd inzakken daarna als dat zou nodig blijken.Hoe slecht is Lukaku ook met het hoofd? Dan ben je zo groot en kan je voor geen meter koppen.
Overduidelijk dat hij niet fit is, hem laten kaatsen werkt ook niet, het gaat allemaal zo stroef bij ons. García had altijd Pardo moeten laten starten en Romelu in minuut 60-70 brengen.
Ik ben echt bang dat hij effectief Witsel gaat zetten tegen Nieuw-Zeeland zoals hierboven wordt aangehaald. Wat is dat toch met dat angsthazenvoetbal, durf nu toch eens met Seys te spelen, met Vanaken-Debruyne-Tielemans tegen zo’n tegenstanders, nee we halen na de rode kaart onze spits eraf en gaan een kwartier zonder spits spelen. Het is zo frustrerend om ons bezig te zien, hopelijk Doku weer fit tegen N-Z, die gaan we wel kunnen gebruiken.
Grotendeels eens. Vanaken kan echt niet. Gaat allemaal veel te snel voor hem. KDB wat ouder, zeker, maar nog altijd een sterke speler voor dit elftal. Zie die achteloze controle bij de achterlijn in de 16.De logica is gerespecteerd. Vanaken is te traag op dit niveau, Mechele was vandaag ook weer wat minder en De Cuyper moet nog boterhammen eten. Voor de rest is De Bruyne wat oud geworden, is Lukaku niet fit. Begin met Pardo en we winnen gewoon. Iran altijd donkerrood, maar de refs dit WK zijn gewoon onder niveau.
Vanaken kan het in de CL waar het tempo vele malen hoger ligt dan op een WK. Dus waarom zou hij het hier niet kunnen?Grotendeels eens. Vanaken kan echt niet. Gaat allemaal veel te snel voor hem. KDB wat ouder, zeker, maar nog altijd een sterke speler voor dit elftal. Zie die achteloze controle bij de achterlijn in de 16.
De refs op dit wk vind ik samen met de VAR behoorlijk goed. Ze missen geel voor Messi, die mondhand had ook geel ipv rood mogen zijn voor mij en gele voor die Iraniër.
Maar al bij al veel beter dan op welk ander WK dan ook. Buitenspel feilloos zelfs.
Vind ik ook. Ze gebruiken hem ook gewoon niet goed. Krijgt daar een habbekrats aan speeltijd die eerste match, nu die tweede dan natuurlijk pech met die rode kaart en dan weer heel ander spel. Ik wil ze wel eens zien met zowel De Bruyne als Vanaken in de basis en beide als spelverdeler vanuit het middenveld. En OK, dan ga je Tielemans moeten opofferen maar het is nu niet dat die potten breekt hé.Vanaken kan het in de CL waar het tempo vele malen hoger ligt dan op een WK. Dus waarom zou hij het hier niet kunnen?
Je hebt het gisteren toch zelf gezien? Het ging niet. Te laat, verkeerde pass, twijfelen.Vanaken kan het in de CL waar het tempo vele malen hoger ligt dan op een WK. Dus waarom zou hij het hier niet kunnen?
Ik denk dat het ondertussen al lang duidelijk is dat jij naar andere matchen kijkt als wij hoor.Je hebt het gisteren toch zelf gezien? Het ging niet. Te laat, verkeerde pass, twijfelen.
Misschien omdat de intensiteit veel hoger is? Je tegenstanders spelen voor "volk en vaderland" dus die gooien letterlijk alles in de strijd.
Heb je het nu over Kevin De Bruyne de afgelopen 2 matchen?Je hebt het gisteren toch zelf gezien? Het ging niet. Te laat, verkeerde pass, twijfelen.
Misschien omdat de intensiteit veel hoger is? Je tegenstanders spelen voor "volk en vaderland" dus die gooien letterlijk alles in de strijd.
Nu onafhankelijk, feit dat Lukaku deze wedstrijd mocht starten is (invallen sure perfect, maar starten) toch absurd als je Pardo lopen hebt, vooral dat dit al het 2de of 3de tornooi is dat je in exact dezelfde situatie zit en je Lukaku weeral moet proberen klaarstomen?
intensiteit hoger dan in CL? Nou moeJe hebt het gisteren toch zelf gezien? Het ging niet. Te laat, verkeerde pass, twijfelen.
Misschien omdat de intensiteit veel hoger is? Je tegenstanders spelen voor "volk en vaderland" dus die gooien letterlijk alles in de strijd.
Dit is volgens mij de juiste analyse. We speelden veel te lang veel te voorzichtig, zonder echte druk naar voor. Pas net voor de rode kaart viel, begonnen we Iran echt onder druk te zetten. Da's toch rijkelijk laat naar mijn gevoel (en mede door de rode kaart te laat).De opstelling was al beter dan die tegen Egypte, maar Garcia heeft ons opnieuw te defensief laten starten. Je weet dat Iran 90 minuten lang niet zal meevoetballen en alles op slot zal doen. In de kwalificatie heeft hij ons wel zonder defensieve middenvelder laten spelen tegen dit soort landen, hier blijft hij te voorzichtig. Als je veruit de betere ploeg bent, dan loont zo'n angsthazenvoetbal zelden. Je moet dit soort teams versmachten.
Dan heb je een fitte spits nodig, dan zet je Vanaken in plaats van Raskin, en dan stuur je Meunier nu al terug naar huis. De Rode Duivels hebben uiteraard niet meer de kwaliteit van 2 WK's geleden, ze maken ook te veel individuele fouten, maar ze worden gvd voor de zoveelste keer echt niet geholpen door de coach. Integendeel.
Je kan niet zeggen dat er veel Belgische spitsen thuis zitten die een meerwaarde zouden zijn op dit WK. Pardo zelf hebben we al moeten naturaliseren. Gezien we op dit moment echt op een spitsendroogte zitten, is het logisch dat je Lukaku toch meepakt. En tegen Egypte zag je meteen waarom. Maar feit blijft dat hij, logisch, nog lang niet fit en in vorm is. Het was een fout om hem te laten starten.Het getuigt gewoon van weinig respect. Weinig respect voor Pardo die mee is, en bij uitbreiding alle Belgische spitsen die niet mee zijn.
Lukaku is eigenlijk club-loos en heeft een totaal van 69 minuten op de teller dit seizoen in competitie. 69 minuten. Dat moet dan de redder van het vaderland voorstellen. Ik ben totaal niet mee in deze. Dit is wat mij betreft nog erger dan Ronaldo bij Portugal.
Ja, er zijn in de WK-geschiedenis meerdere grote voetballanden geweest die net als de Rode Duivels historisch stroef aan de groepsfase begonnen, maar uiteindelijk toch de WK-finale wisten te bereiken.
Landen die de finale haalden na een valse start
- Italië (1982) – Wereldkampioen
- De start: Italië begon het toernooi dramatisch met drie opeenvolgende gelijke spelen in de eerste groepsfase (0-0 tegen Polen, 1-1 tegen Peru en 1-1 tegen Kameroen). Ze overleefden de groep puur omdat ze één doelpunt meer hadden gescoord dan Kameroen.
- Het vervolg: In de tweede ronde transformerde de ploeg volledig. Onder aanvoering van topschutter Paolo Rossi versloegen ze grootmachten Argentinië en Brazilië, waarna ze in de finale West-Duitsland met 3-1 overklasten om de wereldtitel te pakken. [1]
- Argentinië (1990) – Finalist
- De start: Als regerend wereldkampioen leed het Argentinië van Diego Maradona in de openingswedstrijd een schokkende 0-1 nederlaag tegen Kameroen. Na een moeizame zege op de Sovjet-Unie (2-0) en een gelijkspel tegen Roemenië (1-1) piepten ze als een van de beste nummers drie ternauwernood door naar de knock-outfase.
- Het vervolg: Met uiterst defensief voetbal en dankzij een excellerende keeper Sergio Goycochea (die twee penaltyseries won) overleefden ze onder andere Brazilië en Italië. Pas in de finale werden ze door West-Duitsland gestopt (1-0). [2, 3]
- Spanje (2010) – Wereldkampioen
- De start: Spanje reisde als topfavoriet af naar Zuid-Afrika, maar ging in het openingsduel met 0-1 onderuit tegen Zwitserland. De druk was direct gigantisch, aangezien nog nooit een land wereldkampioen was geworden na verlies in de eerste wedstrijd.
- Het vervolg: Spanje herpakte zich direct, won de overige groepsduels en domineerde de knock-outfase door elke wedstrijd (inclusief de legendarische finale tegen Nederland) met 1-0 te winnen. [4, 5, 6]
- Argentinië (2022) – Wereldkampioen
- De start: Het meest recente en herkenbare voorbeeld. Lionel Messi en zijn team begonnen het toernooi in Qatar met een historische 1-2 nederlaag tegen Saoedi-Arabië. De kritiek in eigen land was vernietigend en de uitschakeling dreigde onmiddellijk.
- Het vervolg: Vanaf de tweede groepswedstrijd speelde Argentinië alsof elke wedstrijd een finale was. Ze wonnen alles en kroonden zich na een zinderende finale tegen Frankrijk tot wereldkampioen. [1, 3, 6]
De groepsfase-statistieken van deze 'tragestarters'
De situatie van de Rode Duivels (twee gelijke spelen) vertoont dus de grootste gelijkenis met het legendarische parcours van Italië in 1982. Een stroeve start hoeft een diepe WK-run dus absoluut niet in de weg te staan, zolang de ommekeer in de laatste groepswedstrijd maar wordt ingezet. [7]
Italië (1982) 0-0 gelijkspel (Polen) 1-1 gelijkspel (Peru) Wereldkampioen Argentinië (1990) 0-1 verlies (Kameroen) 2-0 winst (Sovjet-Unie) Finalist Spanje (2010) 0-1 verlies (Zwitserland) 2-0 winst (Honduras) Wereldkampioen Argentinië (2022) 1-2 verlies (Saoedi-Arabië) 2-0 winst (Mexico) Wereldkampioen [th]Land & WK-jaar [2, 3, 5, 6][/th][th]Eerste wedstrijd[/th][th]Tweede wedstrijd[/th][th]Eindresultaat[/th]
Wil je dat we het speelschema van de knock-outfase bekijken om te zien welke mogelijke tegenstanders de Rode Duivels treffen als ze deze stroeve start overleven? Of wil je dieper inzoomen op de tactische aanpassingen die Italië in 1982 deed om het toernooi te kantelen?
[1] https://en.wikipedia.org
[2] https://www.quora.com
[3] https://www.fifa.com
[4] https://www.fifa.com
[5] https://www.bbc.com
[6] https://www.facebook.com
[7] https://support.google.com
De voorzetten moeten beter, maar het positiespel en de loopacties van de aanvallers moeten ook beter. Te vaak dat onze spits alleen in de box staat, en dat er bijvoorbeeld niemand bij de tweede paal aansluit of vanuit het middenveld een run doet.Nog opvallend vond ik dat onze voorzetten echt beter moeten. Paar keer in het slot van de eerste helft dat we mogen voorzetten zonder druk met veel Belgen in de box maar dan is die voorzet te laag, niet secuur of kijkt de speler niet eens waar de Belgen staan (ja, ook jullie helaas, KDB en MDC; Meunier ook een paar zachte plukballetjes gegeven). Zeker tegen zo een stevig blok als Iran, lagen daar echt meer mogelijkheden.
Je hebt het gisteren toch zelf gezien? Het ging niet. Te laat, verkeerde pass, twijfelen.
Misschien omdat de intensiteit veel hoger is? Je tegenstanders spelen voor "volk en vaderland" dus die gooien letterlijk alles in de strijd.
Tegen Nieuw-Zeeland kan je ook gewoon met De Bruyne, Vanaken en Tielemans spelen.
?)
.