[Groep G] België, Egypte, Iran, Nieuw-Zeeland

Je kan niet zeggen dat er veel Belgische spitsen thuis zitten die een meerwaarde zouden zijn op dit WK. Pardo zelf hebben we al moeten naturaliseren. Gezien we op dit moment echt op een spitsendroogte zitten, is het logisch dat je Lukaku toch meepakt. En tegen Egypte zag je meteen waarom. Maar feit blijft dat hij, logisch, nog lang niet fit en in vorm is. Het was een fout om hem te laten starten.
Een Cuypers zou gisteren mssn wel wat kwieker gereageerd hebben op sommige fases in de box, maar die is dan voetballend absoluut geen meerwaarde en we gebruiken gisteren Lukaku toch veel aan targetspits (dat is nooit zijn sterkte geweest, zelfs als ie topfit was)
 
Vind ik ook. Ze gebruiken hem ook gewoon niet goed. Krijgt daar een habbekrats aan speeltijd die eerste match, nu die tweede dan natuurlijk pech met die rode kaart en dan weer heel ander spel. Ik wil ze wel eens zien met zowel De Bruyne als Vanaken in de basis en beide als spelverdeler vanuit het middenveld. En OK, dan ga je Tielemans moeten opofferen maar het is nu niet dat die potten breekt hé.
Of - zie hierboven - met drie vanachter starten tegen Nieuw-Zeeland en zo extra mannetje op het middenveld.
Je enige middenvelder die min of meer niveau haalt er uit halen lijkt mij een bijzonder slecht plan.

De Bruyne is een probleem dit WK hoor. Die moet er eigenlijk uit als je er nog iets van wilt maken dit toernooi, maar Garcia gaat niet de man zijn om dat te doen.
 
De intensiteit gisterne veel hoger dan in een champions league match? We hebben het toch over België - Iran he? Als er nu eens één ding ontbrak in de match gisteren was het wel intensiteit.
Wat niet wegneemt dat Vanaken daar ook gewoon een cruciale verkeerde keuze maakt op het verkeerde moment. Van een man die geroemd wordt om zijn vista mag je dan toch meer verwachten denk ik?
 
Degelijke match van de Belgen, maar missen helaas efficiëntie (was ook al zo tegen Kroatië op WK 2022 en Slovakije op EK 2024).

Begint stilletjes aan wel een ding te worden, niet efficiënt zijn tijdens belangrijke matchen op grote toernooien, maar er dan wel 5 inrammen tegen Tunesië in een oefenmatch...

De beste spelers waren MDC en Trossard. Eigenlijk kwam alle gevaar er via hun. Lukaku en helaas ook KDB waren matig tot zwak. Ik vond Raskin gisteren ook minder (vooral in de opbouw). Verder veel degelijkheid. Vond Pardo eigenlijk echt goed invallen, hopelijk krijgt die langer de kans volgende keer. Lukebakio ook verdienstelijk ingevallen. Vanaken vond ik gisteren niet zo goed invallen, maar stellen dat hij het niveau niet aankan is echt lachwekkend onwaar. Was in ieder geval niet minder dan KDB. Kan die het niveau dan ook niet aan?

Op het moment van de flater van Ngoy waren we echt wel even véél beter en had je het gevoel dat de bal er ieder moment moest ingaan. Toch een individuele fout die mede veroorzaakt dat we niet wonnen want momentum was weg. Dan lagen we even onder, maar in het laatste kwartier waren we gewoon weer duidelijk de betere met kansen. Zegt genoeg.

Nog opvallend vond ik dat onze voorzetten echt beter moeten. Paar keer in het slot van de eerste helft dat we mogen voorzetten zonder druk met veel Belgen in de box maar dan is die voorzet te laag, niet secuur of kijkt de speler niet eens waar de Belgen staan (ja, ook jullie helaas, KDB en MDC; Meunier ook een paar zachte plukballetjes gegeven). Zeker tegen zo een stevig blok als Iran, lagen daar echt meer mogelijkheden.
Fijn dat er toch nog een paar nuchtere voetbalkenners op BG zitten :thumb:
 
je kan er veel over zeggen natuurlijk, maar als je in de zwakste groep van het WK zit, en je haalt maar 2 op 6....
heb je dan wel iets te zoeken in de volgende ronde?
 
Vind ik ook. Ze gebruiken hem ook gewoon niet goed. Krijgt daar een habbekrats aan speeltijd die eerste match, nu die tweede dan natuurlijk pech met die rode kaart en dan weer heel ander spel. Ik wil ze wel eens zien met zowel De Bruyne als Vanaken in de basis en beide als spelverdeler vanuit het middenveld. En OK, dan ga je Tielemans moeten opofferen maar het is nu niet dat die potten breekt hé.
Of - zie hierboven - met drie vanachter starten tegen Nieuw-Zeeland en zo extra mannetje op het middenveld.
Maakt hij de aanvallende beslissing ipv terug te spelen naar Ngoy in die fase van de rode kaart, hebben we een uitgelezen kans (gelijkaardig aan die van Egypte) om te scoren.
Met Tielemans/KDB was die bal wel bij Lukebakio volgens mij.
 
Maakt hij de aanvallende beslissing ipv terug te spelen naar Ngoy in die fase van de rode kaart, hebben we een uitgelezen kans (gelijkaardig aan die van Egypte) om te scoren.
Met Tielemans/KDB was die bal wel bij Lukebakio volgens mij.
mogelijks en gaan we nooit weten natuurlijk, het is niet alsof KDB nog geen balverlies heeft geleden of slechte verkeerde passes heeft gegeven,

En de fout ligt echt wel bij Ngoy, hij mist zijn controle terwijl hij niet echt eens echt onder druk stond.
 
mogelijks en gaan we nooit weten natuurlijk, het is niet alsof KDB nog geen balverlies heeft geleden of slechte verkeerde passes heeft gegeven,

En de fout ligt echt wel bij Ngoy, hij mist zijn controle terwijl hij niet echt eens echt onder druk stond.
Tuurlijk niet, maar ze proberen wel die pas te geven.
Ik kan er nog altijd niet bij, uw winger kan in 1 op 1 gaan of voorzet geven terwijl de dubbele gordel even weg is en ze met 3 belgen nog kunnen aansluiten.
 
d1vvZJZ.jpeg


Vanaken gaat hier eigenlijk in de fout door niet door te spelen op Lukebakio, brengt onnodig Ngoy in de problemen imo..

Had daar dan toch meer van verwacht.
In de problemen brengen is echt wel overdreven hoor. Net die fase nog eens gecheckt. Jammer genoeg begint het fragment van de Sporza site te laat. Maar hoe ze daar staan bij het begin: daar zit die Iranïer een pak dichter op Vanaken, Lukebakio staat meer tegen de zijlijn dan die verdediger die op uw screenshot voor hem staat. Alles behalve een makkelijke pas denk ik dan.

Op het moment dat Vanaken de bal terug geeft, staat Taremi op gelijke hoogte in zo'n lichte strook gras. Ngoy staat in de volgende lichte strook.
Op het moment dat hij die bal krijgt is de afstand tussen hem en Taremi een pak kleiner maar groot genoeg om die bal opzij te spelen of weg te knallen. Maar hij wilt het te mooi doen en dat mislukt.

Soit, geen Vanakan of Brugge fan maar zeggen dat hij aan de basis van die fout ligt is een brug te ver.
Al geef ik je wel gelijk dat hij meer vooruit had moeten denken maar da's iets dat voor alle Duivels gold. Te veel het balletje opzij of naar achter in plaats van naar voor.

Soit, gewoon slecht gecoached imo: De Cuyper zeker niet slecht maar jammer genoeg tegen z'n voet. Meunier die als een duts speelt (waarom mag die nog starten?), KDB te slordig, Lukaku laten starten wanneer die er niet klaar voor is, Raskin was ok maar z'n meerwaarde beperkt tegen teams die een blok vormen.. dan Theate brengen na die rode kaart.


Vanaf de wissels tot de rode kaart dacht ik echt wel de goal zou vallen.
 
Ik verwacht dat Nieuw-Zeeland zich toch ook gaat ingraven. Zij hebben ook de voorbije 2 wedstrijden gezien. Er komen vroeg of laat kansen op stilstaande fases, waarbij de Belgen toch kwetsbaar op zijn. Daar gaan zij op gokken.
 
Die fase in minuut 2 heeft het verdere verloop van de match bepaald.
Lukaku wordt duidelijk vastgehouden door de verdediger maar komt toch aan de bal, maakt ongelukkige fout op de keeper, die plots naar zijn nek/keel grijpt alsof zijn hoofd er half af ligt.
Krijgen we daar penalty, is het verloop helemaal anders. In de tweede helft ook nog eens duwfout op Tielemans niet gefloten en duidelijke corner evenmin.
Nu, we moeten ons daar niet achter schuilen, de goals moeten ook gemaakt worden en daar was het geluk niet aan de zijde van de Belgen. Het was al beter dan tegen Egypte, men vond meer antwoorden, meer uitgespeelde kansen. Winnen tegen Nieuw-Zeeland en doorstoten naar kwartfinale of het Wk is mislukt.
Het WK is nu al mislukt.
 
Het getuigt gewoon van weinig respect. Weinig respect voor Pardo die mee is, en bij uitbreiding alle Belgische spitsen die niet mee zijn.
Lukaku is eigenlijk club-loos en heeft een totaal van 69 minuten op de teller dit seizoen in competitie. 69 minuten. Dat moet dan de redder van het vaderland voorstellen. Ik ben totaal niet mee in deze. Dit is wat mij betreft nog erger dan Ronaldo bij Portugal.
Ik vind respect hier nogal een vreemde keuze. Het getuigt vooral van weinig tactisch inzicht van de training om niet tijdig in te grijpen. Niet vergeten dat België ook maar 2de keuze was voor Pardo, hij had vorig jaar al voor Spanje gekozen maar koos dan toch eieren voor zijn geld omdat hij weet dat hij bij Spanje nooit aan speelminuten zou raken.

Dat je na de match tegen Egypte met Lukaku start begrijp ik wel. Je zag na zijn invalbeurt het verschil, en dat je 'm dan laat starten tegen Iran om minuten op te doen kan ik begrijpen. Zal ook wel in samenspraak met de medische staf en Lukaku zelf geweest zijn. Wat ik niet begrijp is, als je ziet dat buiten die kans in de 2de minuut vrijwel geen gevaar komt van hem dat je hem niet wisselt. Op zich moet Garcia altijd tijdens de rust of max na het uur Pardo inbrengen.
 
Terug
Bovenaan