Neen, dat is wat jij ervan maakt en niet wat ik geschreven heb.
Speel deze match 10 keer opnieuw en we winnen zeker 8 keer. Mits fucking Garcia natuurlijk Meunier en Lukaku op de bank laat
Ik heb het overduidelijk op deze match.
Maar deze match heeft wel aangetoond dat Lukaku allesbehalve incontournable meer is, allesbehalve een automatische meerwaarde is, en als die niet fit is, heb je er weinig aan.
En ja, ook CDK bracht er niks van. Logisch, dat is geen spits en heeft nog nooit goed gespeeld als spits. Enkel een idioot zet die in de spits. Hallo Garcia
Ik blijf erbij : met CDK in de spits kunnen we ook echt wel aan de bak. Maar we moeten hem dan wel aanspelen. Hij heeft daadwerkelijk wat kopbalgoals gemaakt voor land en club de afgelopen tijd. Hij heeft een geweldige first touch en kan hoge ballen met de borst opvangen zoals ik enkel Fellaini al beter heb zien doen. Ik denk ook dat hij de beste afwerker van alle duivels is.
Het enige is... We spelen hem te weinig aan. In de minuten die hij maakte afgelopen matchen heeft hij verschillende runs achter de verdediging gemaakt maar echt zelden werd hij aangespeeld. Terwijl Lukaku nu veel vaker direct en blindelings werd getracht te vinden.
Als je Charles vaker in de voeten aanspeelt gaat daar veel meer return van zijn. Op zijn beurt moet hij vaker aan de goal denken ipv zich te betrekken in het spel. En ik zou hem ook gewoon op rechts durven zetten. Als Trossard speelt zoals gisteren, CDK gebruikt al zijn kwaliteiten op rechts (fysiek, snelheid, passing, dribbels, schot, ...) en Pardo (of een revived Lukaku) staat centraal... Ik zie het een stuk beter in. Want één van de zaken die je Lukaku ook in het verleden vaak kon verwijten is het gebrek aan dynamiek. Daar zit soms te weinig beweging in, al vind hij gemiddeld wel vaker de juiste (bulldozer) route. Maar met Pardo die centraal de bal vraag ten krijgt heb je meer opties in de diepte én hij kan ook wat meer aan de bal. En dat is een dankbaar gegeven voor Trossard, KDB en DOku bijvoorbeeld.
Ik denk ook, als je Doku straks terug hebt en je hebt een centrum spits én een rechterflank die een bal kunnen binnen tikken én koppen en zijn het gewend om in de box op te duiken, je hebt bovendien Tielemans en KDB aan de rand van de box en/of infiltrerend in de box (opties Onana en Vanaken nog achterwege gelaten), dan gaat Doku veel meer valabele opties hebben voor eender welke aard van actie die hij inzet (schot-rebound, vroege voorzet, achterlijn halen en balletje voortrekken, ...)
Nu, ik vind Garcia ook niet overtuigend maar het lijkt wel alsof hij leert, ook al is het traag.
Mijn ideale opstelling verandert niet veel. Al denk ik dat je stilaan Brandon Mechele met zekerheid voor Theate in de rangorde kan zetten... Dus Mechele - De Winter wordt het 'ideale duo'. De Winter heeft een goede tackle en wint veel meer luchtduels dan Theate en Ngoy. Alleen spijtig dat het volgens mij onze twee traagste verdedigers zijn. Geen van beide kan de
pace merchants van het WK bijhouden. Maar ik redeneer voorlopig zo : Ngoy heeft objectief de snelste beentjes, maar ik zag hem desondanks vaak (ook snelheid) tekort komen om zijn verloren duels te compenseren.
Dus dan heb ik liever twee kerels die meer duels winnen en zo meer kansen vermijden én de ploeg meer tijd en ruimte gunnen op die wijze dan Theate en Ngoy die een betere pass hebben en sneller zijn, maar zich veel vaker laten aftroeven. Ook omdat wij gewoon vaak in situaties komen waar de tegenstander voorzetten blijft lanceren. En ik wete niet of jullie het merken, maar zelfs de kutste ploegen ter wereld werken die bal beter weg dan wij. Heel vaak verliezen wij die eerste bal, waardoor die in de 16 voor de voeten van een amateur kan vallen. Want wij worden zelden uiteen gespeeld, dat gebeurt misschien 1-2 keer per pot. Maar onze CVs verliezen wel vaak duels. Ik vind Ngoy eigenlijk echt goed aan de bal, maar ik heb gewoon nood aan een brok graniet die Courtois helpt een extre gemaakte goal af te wenden.
Op vlak van backs... Meunier is elke pot rotslecht gewoon. Ik vind hem vaak overkomen alsof hij zonder vertrouwen speelt, maar ik denk dat het vooral gewoon het feit is dat hij fysiek niet meer meekan. Maar Castagne is dan weer te slordig ondanks al zijn goede wil. En hij heeft op de 20 potten die ik van hem heb gezien 2-3 nuttige voorzetten gegeven. Ik begin stilaan te denken dat je Seys daar moet gaan posteren. Het feit dat Garcia Castagne op links heeft gezet in de eerste pot terwijl je De Cuyper én Seys én Theate meehebt is wel scary as fuck. Dat is echt unhinged gewoon.
Ik denk ook dat hij sneller en meer medeogenloos moet wisselen. Sneller een back vervangen en zeker onze wingers want daar hebben we de weelde voor het uitkiezen. En Lukaku is een talisman, sure, maar we hebben spitsopties die momenteel nuttiger zijn dan Lukaku die nog aan het bouwen is.
Al bij al, na veel gezaag, het was gisteren eigenlijk ook goed hé. Het resultaat is ruk, maar dat openingskwartier resulteert bijna altijd in één goal voor ons en dan is het gewoon een dwergstaat kapot counteren. Alles ten spijt, de keeper van Iran speelde gewoon een topmatch. En een paar van hun verdedigers gaan met CTE naar huis. En de scheids was ook behoorlijk ruk. Iran moest gewoon eerder al met zelf met 10 staan want die fout op Trossard was gewoon belachelijk. Niets zat mee. Maar de inzet en intensie, intensiviteit etc waren gewoon goed.
Tegen Nieuw Zeeland op deze manier starten en het is een demolition job.
En die had er plots wel drie kunnen inleggen?
Belgen hebben het geluk niet mee gehad. Die laatste bal van Lukebakio gaat net naast. 30 cm naar rechts en we kunnen zeggen dat we een laag blok met een man meer toch konden ontwrichten.
Ik moet wel zeggen : Als je ziet hoe die bal fladdert, dan was Godts één van de uitgewezen spelers die daar gebruik van kon maken. Want die zijn trap is wel nog 2-3 klasses hoger van die van Dodi en Doku. En vooral zijn manier van trappen sluit ook aan bij die bal volgens mij. Waar Trossard de bal lekker kan lepelen is Godts een speler die alle varianten in de voetjes heeft. Toch een heel aantrekkelijk profiel wara je meer aan had gehad dan een Witsel, Meunier of Debast. Breng Keita en Godts mee ipv Witsel en Debast en je hebt plots een veel uitgebreider arsenaal ter beschikking.