[Groep G] België, Egypte, Iran, Nieuw-Zeeland

Uiteraard haalbaar maar Senegal zou toch al een mooie, spannende affiche zijn. Van de (potentiële) derdes toch sowieso 1 van de beste. Deden het in die match tegen Frankrijk toch ook zeer goed en moesten daar altijd op voorsprong staan met de rust.
 
Klopt, denk dat ik me daar wel vergis in dat specifieke voorbeeld. Ik geef eerlijk toe dat mij specifieke fases van 8 jaar geleden voor de geest halen niet mijn sterkste punt is.

Maar ik denk wel dat we in het verleden toch al vaak gezien hebben dat Belgische trainers zich in hun beslissingen te vaak laten leiden door hun tegenstander ipv zelf het spel te willen maken.

Als je tegen een Spanje meer verdedigend wil spelen zal het sowieso met Raskin moeten. Want Onana is gewoon te wisselvallig en maakt teveel fouten. Want als hij dezelfde slechte pas geeft zoals vandaag in een match tegen een Spanje, Frankrijk of Engeland heb je een groter probleem.
Maar het is toch niet vreemd om u aan te passen tegen betere tegenstanders. Dat doen die andere ploegen namelijk ook.
 
Senegal haalbaar 😂 Ge hebt het hier wel over de verdiende winnaar van de Africa cup hè !! Man man ge hoort hier toch iets ze. Dat is biezen pakken als het niveau hetzelfde blijft.
 
De meeste ploegen hadden bij één van de drie matchen al een offday, ook de toppers zoals Engeland, Portugal, Brazilië, Spanje, Nederland, ... We moeten gewoon het geluk hebben dat elke tegenstander net tegen ons die offday heeft en 't is binnen.
 

Alé, ik ben blij dat we gewonnen zijn ze... Maar het alternatief is (als alle logica gerespecteerd wordt) een match tegen Argentinië om de halve finale. 2de of 3de was waarschijnlijk niet zo slecht geweest. Natuurlijk ga je ook niet winnen van een Iran of Australië als je vandaag gelijk speelt tegen een Nieuw Zeeland ma bon.
 

Alé, ik ben blij dat we gewonnen zijn ze... Maar het alternatief is (als alle logica gerespecteerd wordt) een match tegen Argentinië om de halve finale. 2de of 3de was waarschijnlijk niet zo slecht geweest. Natuurlijk ga je ook niet winnen van een Iran of Australië als je vandaag gelijk speelt tegen een Nieuw Zeeland ma bon.
Match tegen Argentinië voor de kwartfinale, volgende ronde is nog maar 1/16e ronde.
 
Senegal haalbaar 😂 Ge hebt het hier wel over de verdiende winnaar van de Africa cup hè !! Man man ge hoort hier toch iets ze. Dat is biezen pakken als het niveau hetzelfde blijft.

Mja, maar wat stelt dat eigenlijk voor he.
Egypte haalde daar de halve finale en verloor maar met 1-0 van Senegal.
 
Na drie matchen eindelijk gewonnen tegen het laagst gerangschikte land van de achtenveertig deelnemende ploegen en, afhankelijk van Engeland morgen, geplaatst als de slechtste groepswinnaar in plaats van beste derde. Prachtig.

Doet er allemaal niets toe, net zoals de vorige tornooien begint ook deze uitgebreidere versie pas overmorgen in de knockoutfase. Maar als die dan direct met Senegal begint voor ons ... niet ideaal. Zeker niet omdat ik gewoon niets in deze ploeg zie; dat achterste blok van vijf/zes gaat u niet rechthouden, die voorste vier/vijf hebben hun naam en twijfel voorlopig wel nog mee gelukkig, maar van die tien namen zijn er geen twee meer bij bij wie ik denk dat die gemaakt zijn om u door moeilijke momenten te trekken in knockoutvoetbal. Garcia net hetzelfde, generischer gaat het niet worden voor een bondscoach
.
Langs de andere kant staat Senegal in de finale van de Africa Cup om dezelfde reden dat er elke editie van die Afrika Cup een Afrikaanse ploeg wint: daar doen alleen maar Afrikaanse ploegen mee he, laten we dat zeker niet overschatten. Los daarvan was hun eerste helft tegen Frankrijk wel sterk, dat was toch een beetje laten zien dat ik ook weer niet te hard moet zagen over de Afrika Cup ook al heb ik in de grond van de zaak gelijk.
Dan maar hopen op wedstrijden zoals daarnet: goede positieve intenties en een match die leuk was om te bekijken, we zien verder wel hoe het uitdraait en of we nog eens een kwartfinale of zo kunnen halen als het goed meezit. Het is niet meer 2018, denk dat we niet meer kunnen vragen als een ploegje uit het peloton.



Ik kende hem niet voor het tornooi, en ik weet nog altijd waar ie speelt zonder het op te zoeken, maar na het verknallen van die uiterst lekkere counter en een halve minuut later De Bryune verkeerd te hebben aangespeeld, moet ik die Fernandez-Pardo al niet meer. Zo een Ferran Torres-Pardo moet ik niet in de spits bij mijn land; die afgekochte WK-caps hier inleveren en terug naar spanje met de stoomboot, dag en bedankt. Dan juich ik wel voor Lukaku, die is tenminste nooit gevluct van belgië ondanks al zijn racismeverhalen.


Die match kunnen we net zo goed winnen. Van een veel betere ploeg.
Negen van de tien keren winnen we die match niet. Net zoals dat zeven keer of zo van de tien het geval was tegen Brazilië. Gelieve dat tornooi ondanks onze resultaten daar niet te herschrijven.
 
Negen van de tien keren winnen we die match niet. Net zoals dat zeven keer of zo van de tien het geval was tegen Brazilië. Gelieve dat tornooi ondanks onze resultaten daar niet te herschrijven.
Nergens zegt hij dat we 9 op 10 die match winnen, wel dat we evengoed konden gewonnen hebben. Gelieve zijn woorden niet te herschrijven.

En voor de rest zoals gewoonlijk veel blabla
 
Nu zag het er ook wel goed uit omdat we eens een tegenstander hadden die wou voetballen en niets te verliezen had (2de helft toch want de eerste heb ik niet gezien). Hadden ze weer heel de boel dicht gecementeerd hadden we wss een heel ander gevoel gehad.

Als je dan ziet hoe een Frankrijk met 1 pass soms heel zo een bus ontmanteld is dat toch om jaloers op te zijn. Bij ons zijn ze precies bang om die passen te geven en gaat dat allemaal zo traag. Was zelfs met ons gouden elftal zo.
 
Terug
Bovenaan