[Groep G] België, Egypte, Iran, Nieuw-Zeeland

Weet iemand hoe het precies zit? Is het sowieso Algerije als ze in de groep van beste derdes komen?

Senegal lijkt me echt een 50-50 match dus liever niet nu na groepswinst al.
 
Amai, net de match gezien. Op voorhand iedereen in mijn buurt op voorhand gewaarschuwd dat ik niks moest weten wat er was gebeurd. Dikke match wel en belangrijk, we kunnen nog een goal maken! Goed voor het vertrouwen en iets om verder op te bouwen. Vond wel dat bij de tegengoal Saelemaekers te snel zijn man los liet waar dan de tegengoal uit viel maar Lukaku scoort dan gelukkig heel snel tegen. Anders had het mss toch weer een wat zenuwachtigere boel geworden naar het einde toe. Of het nu Senegal of Z-Korea wordt, het zal een heel pak moeilijkere tegenstander zijn als die ze nu gehad hebben.
 
De match tegen Iran heb je gewoon gedomineerd en heb je gewoon de pech dat die bal er niet in gaat. Vandaag heb je ook heel de match gewoon in handen gehad en ben je buiten een keer of 3-4 nooit in gevaar gekomen. Match tegen Egypte was te zwak en daar was verandering al meteen te zien in de match tegen Iran. En Egypte heeft overigens bijna verloren van Iran vandaag.

0-1 -> gescoord op hoekschop
0-2 -> doorsteekpas van De Bruyne op Trossard
0-3 -> afstandsschot De Bruyne
1-4 -> lange bal van Castagne op Saelemaekers die voorzet en Lukaku kopt binnen
1-5 -> schot van Saelemakers na dat de bal bij verschillende spelers passeert, ook alles behalve een echte counter goal

Dus waar jij al die countergoals haalt, geen idee.

Vandaag:

55% balbezit, 10 schoten op doel voor België vs 2 van Nieuw-Zeeland, 8 corners vs 5, 38 gewonnen duels vs 30. Echt elke statistiek spreekt u gewoon tegen.

Match tegen Iran:

70% balbezit, 7 schoten op doel voor België vs 3 voor Iran, 4 corners vs 2, betere percentages van nauwkeurige passes, gewonnen duels, dribbels, passes, etc.

Echt alle cijfers spreken u gewoon tegen.
55 procent balbezit tegen nieuw zeeland. Moeten we daar dan gelukkig van worden?
 
Dit zou het moeten zijn:


Senegal => als DR Congo wint ÉN Kroatië níét verliest.

Verliest Kroatië of wint Congo niet? => Senegal valt weg, en dan beslist Algerije-Oostenrijk:
Zuid-Korea => in de meeste gevallen
Algerije => als Algerije-Oostenrijk op een gelijkspel eindigt
Oostenrijk => enkel wanneer Algerije wint
 
55 procent balbezit tegen nieuw zeeland. Moeten we daar dan gelukkig van worden?
Wat verwacht je dan? Dat je 90% balbezit hebt? Zo werkt voetbal niet, behalve in de hoofden van mensen die eens 5 matchen om de 4 jaar bekijken. Elke keer NZ mocht herstarten na een goal of doelpoging telt ook als balbezit eh. Nogal wiedes dat je daar bij een 0-3 voorsprong dan ook niet als een gek achterna gaan spurten.

Je bent hier op 100 minuten buiten 2-3 momenten geen enkele keer in gevaar gekomen.

Zeg eens waar jij dan wel gelukkig van zou worden? Want de rest van de post negeer je wel voor de makkelijkheid om gewoon te kunnen focussen op "55% ligt kort bij de helft van 100, dus NIET GOED!".

Opnieuw, alles van de statistieken tot de analisten tot wat je gewoon kan zien spreekt u gewoon tegen.
 
Op sporza was er ook eerst gezegd Zuid Korea volgende tegenstander, andere sites zeggen derde v groep...
EDIT: In de tabel met mogelijke opties komt Zuid-Korea nog het vaakst voor, al zijn ze allesbehalve zeker van hun plek in de volgende ronde.
Senegal, Oostenrijk en Algerije zijn de andere mogelijkheden.
 
Laatst bewerkt:
Je bent hier op 100 minuten buiten 2-3 momenten geen enkele keer in gevaar gekomen.
Ja dat zou er nog aan moeten mankeren toch, tegen nieuw zeeland :rofl:
Leg ik de lat nu echt zo hoog, dat ik dat als minimum vereiste had verwacht tegen zo n voetbal dwerg?
Opnieuw, alles van de statistieken tot de analisten tot wat je gewoon kan zien spreekt u gewoon tegen.
De statistieken doen mij eigenlijk geen reet.
Tis het spel dat mij interesseert.
En ik herhaal : dat was 2,5 van de 3 matchen nix waard.
Pas toen NZ alles op alles zette, konden we de goals maken ja.
 
Op sporza was er ook eerst gezegd Zuid Korea.
Als Zuid-Korea bij de eerste 8 zit, is het altijd Zuid-Korea

Alleen vind ik het een beetje onwaarschijnlijk dat Algerije-Oostenrijk niet gaan gelijkspelen (of Oostenrijk met 1 doelpunt verliezen) EN dat DR Congo niet van Oezbekistan zal winnen. En Kroatie mag ook niet verliezen van Ghana maar dat zal wel niet gebeuren.
 
Ja dat zou er nog aan moeten mankeren toch, tegen nieuw zeeland :rofl:


De statistieken doen mij eigenlijk geen reet.
Tis het spel dat mij interesseert.
En ik herhaal : dat was 2,5 van de 3 matchen nix waard.
Pas toen NZ alles op alles zette, konden we de goals maken ja.
Dus statistieken interesseren u niet, maar ge komt wel met de vraag of we blij moeten worden met 55% balbezit? :unsure:
 
Ja dat zou er nog aan moeten mankeren toch, tegen nieuw zeeland :rofl:
Leg ik de lat nu echt zo hoog, dat ik dat als minimum vereiste had verwacht tegen zo n voetbal dwerg?

De statistieken doen mij eigenlijk geen reet.
Tis het spel dat mij interesseert.
En ik herhaal : dat was 2,5 van de 3 matchen nix waard.
Pas toen NZ alles op alles zette, konden we de goals maken ja.
Kijk gewoon niet en kom hier geen negatieve zever verkondigen. 't Is er te warm voor en niemand zit daar op te wachten.
 
Veel meer konden we toch ook niet verwachten.. ze hebben met de juiste instelling gespeeld en de wedstrijd (buiten 10minuten na de goal) volledig gecontroleerd.. ja ze hadden meer kunnen scoren, maar ze maken er toch 5.
 
Terug
Bovenaan