[Groep G] België, Egypte, Iran, Nieuw-Zeeland

Ik ben benieuwd of Iran nog bij de beste 3des gaat eindigen. Ik ben nieuwsgierig. :)
Ze zitten nu in de situatie waar België mogelijks in verkeerd had, hadden ze vandaag niet bij de les geweest. (met quasi identieke cijfers)
Nope! Iran ligt er uit als 9de beste 3de. (Hoeveel pech kan je hebben? Randje buitenspel, tegen de paal en dan twee teams die het nog snel op een dealtje gooien)
Iran nipt uitgeschakeld op WK

Had België liggen rekenen en gegaan voor de salonremise dan hadden ze er dus 'nipt' uit gelegen (op een dramatische manier)
(op voorwaarde dat ze dan achter Iran lagen, ik ga de berekening nu niet maken)

Maar goed, ze waren het aan hun stand verplicht te winnen en dat hebben ze ook gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Mooie affiche, maar wel een tegenstander die sterker is dan veel landen die 1ste of 2de geëindigd zijn. Het niveau zal omhoog moeten om Senegal te kloppen.
 
Nope! Iran ligt er uit als 9de beste 3de. (Hoeveel pech kan je hebben?)
Iran nipt uitgeschakeld op WK

Had België liggen rekenen en gegaan voor de salonremise dan hadden ze er dus 'nipt' uit gelegen.
(op voorwaarde dat ze dan achter Iran lagen, ik ga de berekening nu niet maken)

Maar goed, ze waren het aan hun stand verplicht te winnen en dat hebben ze ook gedaan.
Ze hadden gewoon kunnen winnen met 2-0. Dan waren ze altijd geplaatst wellicht als 2e en volgde Australië (tenzij Egypte nipt verloor).

Maar viel niet zomaar te voorzien natuurlijk dat we net de zwaarste 3e gingen treffen.
 
Ik vrees dus echt dat Garcia ni gewoon gaat terugkeren naar zijn defensieve opstellingen met Senegal voor de boeg..
Zou ik echt jammer vinden! Ik haat dat soort angsthazenvoetbal, want zo komen we er zelf nooit aanvallend of gevaarlijk uit en weet je toch dat je het deksel op de neus gaat krijgen. Dan veel liever doorgaan zoals de laatste en met opgeheven hoofd uitgeschakeld worden. (Neen ik opper ook niet om vol in het mes te lopen)
 
Ze hadden gewoon kunnen winnen met 2-0. Dan waren ze altijd geplaatst wellicht als 2e en volgde Australië (tenzij Egypte nipt verloor).

Maar viel niet zomaar te voorzien natuurlijk dat we net de zwaarste 3e gingen treffen.
Inderdaad als als als, vijgen na pasen.

Maar ik was gewoon serieus of Iran het ging halen, door al die zever in de media van 'wat als België gelijk speelt?'. :tongue:
 
Misschien maar goed dat we uitkomen tegen een sterk land.
Zo moeten we scherp blijven en mag onze aandacht niet verzwakken en moeten we gewoon aan de bak.
Het is geen onhaalbare kaart, op voorwaarde dat we gewoon op niveau spelmakend voetbal brengen.
 
Onana komt er jammer genoeg zoiezo terug in. Duelkracht wordt belangrijk, ik zou ook proberen op de counter te spelen tegen hun. Het is daar opendeur als ze het spel zelf moeten maken.
 
Onana komt er jammer genoeg zoiezo terug in. Duelkracht wordt belangrijk, ik zou ook proberen op de counter te spelen tegen hun. Het is daar opendeur als ze het spel zelf moeten maken.
Onana is OK als beuker maar geeft veel te veel slechte passes en heeft als risico dat hij snel kaarten pakt.

Ik zou het middenveld houden zoals tegen Nieuw-Zeeland, je kan Raskin altijd later nog brengen.
Ik vind vooral De Ketelaere een moeilijke. Ik vind die eigenlijk echt niet slecht spelen. Kan passen, actie maken, vooral ook aanvallend de bal recupereren. Alleen in afwerking niet top dus als spits is dat dan moeilijk te verdedigen.
 
Ik snap het nut van Onana in zo een matchen. Maar als ge nu Vanaeken weer slachtoffert en ge verliest. Dan hebt ge als García zijnde harakiri gedaan.
 
Ik zou het middenveld wel laten staan. Onana was ook maar zwak tegen de fysieke Egyptenaren.

Maar zou wel opteren om CDK te vervangen door Pardo. Denk dat de sleutel van deze match in de omschakeling ligt. En de snelheid van Pardo lijkt mij zeker het proberen waard tegen zo een tegenstander.
 
Onana heeft nu wel echt al dramatisch gespeeld dit toernooi, ik snap het argument dat fysieke présence tegen Senegal belangrijk kan zijn maar als dat gepaard gaat met balverlies en slechte passes in je middenveld weegt dat totaal niet door voor mij. Wel straf, in de voorbereiding zag ik die eigenlijk als onbetwistbaar, hopelijk komt hij er later nog door maar bij dit toernooi zou ik het er niet meer op wagen als coach. Gewoon inderdaad starten met de winnende ploeg van Nieuw-Zeeland.
 
Je kan nu toch onmogelijk Vanaken slachtofferen na de match tegen Nieuw-Zeeland? Je kan Debruyne wel op rechts zetten, maar je gaat ook niet Trossard of Doku eraf laten natuurlijk.

Ik snap de nood wel om meer duelkracht en meer verdedigend ingestelde speler op het middenveld, maar dat is net de instelling die ons al meermaals zuur is opgebroken. Ik zeg voluit voor de overwinning gaan, laat de bal maar rondgaan op het middenveld en laat de Senegalezen er maar achterlopen.
 
Terug
Bovenaan