[Groep G] België, Egypte, Iran, Nieuw-Zeeland

Waarom zou hij in staat zijn om mee te vieren? Dat hij liever niet tegen Senegal zou uitkomen op een groot toernooi, begrijp ik, maar ik twijfel echt niet aan zijn inzet. Die wilt ook gewoon zover mogelijk geraken met zijn land/ploeg.
Onana heeft letterlijk gezegd dat hij liever van Frankrijk verliest dan tegen Senegal speelt

Onana heeft letterlijk gezegd dat hij liever van Frankrijk verliest dan tegen Senegal speelt

En dat staan gelijk aan meevieren?

Ge hebt imo ook gewoon geen reden om te wijzigen na de prestatie tegen Nieuw-Zeeland. Gewoon veruit onze beste wedstrijd van de drie.
De laagst geplaatste ploeg dat zich niet kon ingraven om nog kans te maken om door te storen. Dat het de beste match van de drie was is dan logisch en niet echt een argument imo.

Er staat toch nergens dat hij daarom zou meevieren? Broos zei ook dat hij niet tegen België wou spelen op het WK. Denk je dat Broos dan opeens een b-elftal gaat opstellen?

Imo zijn er 2 opties, waarvan ik 99% zeker ben dat het optie 1 is:

- 1: hij wilt liever niet tegen Senegal spelen vanwege zijn band met dat land, maar zal zich 100% smijten omdat hij zelf ook zo ver mogelijk wilt geraken met zijn eigen ploeg/land.

- 2: hij heeft tegen Garcia gezegd dat hij liever niet wilt spelen, omdat het te moeilijk voor hem is.

Ja, misschien haalt hij nu wel zijn 3-5-2 boven, wie weet.

Een kopie van tegen Nieuw-Zeeland verwacht ik niet. Met dat middenveld gaat hij toch niet aan de aftrap komen.

En dan zien welke knopen hij gaat doorhakken in de verdediging. Gaat hij Theate laten staan, of wordt het toch terug Ngoy? En gaat Debast nog aan spelen toekomen?

Ik gok wel op Ngoy, tegen Senegal kunnen we zijn snelheid echt wel gebruiken.
De selectie van Debast stoort me. Die traint dus zelfs nu na de groepsfase nog niet volledig mee, en zelfs al zou die ´fit’ zijn voor een eventuele kwartfinale, dan zet je die er toch niet ineens in tegen Spanje?
Dan hadden we beter nog een echte 9 extra geselecteerd, voor mijn part Stassin of zelfs Vermant die nog 10 min oorlog kan maken in de box.

Ik gok wel op Ngoy, tegen Senegal kunnen we zijn snelheid echt wel gebruiken.
De selectie van Debast stoort me. Die traint dus zelfs nu na de groepsfase nog niet volledig mee, en zelfs al zou die ´fit’ zijn voor een eventuele kwartfinale, dan zet je die er toch niet ineens in tegen Spanje?
Dan hadden we beter nog een echte 9 extra geselecteerd, voor mijn part Stassin of zelfs Vermant die nog 10 min oorlog kan maken in de box.
Eens met de selectie van Debast, maar dan zou ik mss wel gokken met een Godts bijvoorbeeld. Zeker met het verhaal van Doku en de bevalling in het achterhoofd.

Ik ben fan van Onana, en hier wordt zijn kaartenpakken altijd overdreven. Er wordt hier ook altijd gezegd dat hij geen goede voeten heeft, en niet genoeg vooruit speelt, terwijl een Onana in vorm net wél die kwaliteiten heeft. Maar tegen Egypte grossierde hij in de slechte passes en nonchalance, en tegen Nieuw-Zeeland kwam daar geen verandering in.

Een middenveld van De Bruyne, Vanaken en Tielemans - waarbij die laatste dan de rol van defensieve middenvelder moet opnemen - gaat overlopen worden. We hebben hier al jaren gezworen dat we Tielemans niet meer als 6 willen zien bij de Duivels. Dat werkt tegen ploegen als Nieuw-Zeeland, maar bij ploegen die (hoog) druk komen zetten, is dat echt geen goed idee.

Ik vermoed dat we tegen Senegal dezelfde ploeg gaan krijgen als tegen Nieuw-Zeeland, maar met Raskin in plaats van Vanaken. Al zou ik persoonlijk eerder De Bruyne of Tielemans er af halen, zodat Vanaken kan blijven staan. Maar dat gaat Garcia nooit doen.

Enfin, ik zou vooral beginnen met een 3-5-2 zoals tegen Kroatië, maar ik betwijfel of Garcia effectief de ballen gaat hebben om dat in een officiële wedstrijd te doen.

Debast had inderdaad geen selectie mogen krijgen. Persoonlijk zou ik dan wel weer eerder Keita meegenomen hebben :p

Terug
Bovenaan