[Groep G] België, Egypte, Iran, Nieuw-Zeeland

Zelfs zo een redelijk waanzinnig voorstel draaien we zodanig dat het aan Courtois zijn ego ligt :laugh:

Kijk. Ik kan de redenering snappen als ge daar diep op ingaat. Ge selecteert op meerdere posities op kwaliteiten en matchomstandigheden, ... Maar ik heb dit één keer actief meegemaakt in mijn supporterscarrière. En de keer dat het gebeurde draaide goed uit, maar kreeg ook veel wind vanvoor. Dit gebeurt dus quasi nooit. En dat ligt niet aan Courtois zijn ego.

Heeft Van Gaal dat niet eens gedaan bij Nederland? Werd toen als een meesterlijke zet beshouwd achteraf als ik me niet vergis (wsl ook omdat het een van de zeldzame keren was dat Nederland een penalty shootout overleefde :D)

Benieuwd als het op penalties aankomt of Garcia onze Thibaut eruit durft te halen voor Lammens. Qua statistieken zit Courtois bij de allerslechtste pakkers nog aanweizg op dit WK (13 op 79 of 16,5%). Lammens de allerbeste (8 op 26 of 30,7%). Dit niet doen zou ongelooflijk onlogisch zijn.
Koude keeper inbrengen tijdens een penalty reeks, goed plan.

Nee, en daarom dat da ook nooit zal gebeuren. Tis te hopen dus dat ze er geen nodig hebben.
Courtois heeft nog nooit een penaty reeks op een groot tournooi mogen trappen, ik gun het hem om er eentje te keepen (liefst wel in de kwartfinale of zo)
penaltyreeksen na 120 min zijn anders, ik zie Courtois nog in staat om eens boven zichzelf uit te stijgen. Dat Ego helpt dan gewoon

Net zoals ge geen veldspelers laat trappen die er maar 1 op de 10 scoren zou ik ook gene keeper opstellen die er 1 op de 10 pakt. Ma goed. Enkel Van Gaal begrijpt da precies.

Als ik mij niet vergis, is Courtois daar wel in verbeterd later in zijn carrière. Ik zou hem er ook niet uithalen voor een penaltyreeks.
Krul die kwam er in voor Cillesen he. Cillesen.

Als ik mij niet vergis, is Courtois daar wel in verbeterd later in zijn carrière. Ik zou hem er ook niet uithalen voor een penaltyreeks.
Krul die kwam er in voor Cillesen he. Cillesen.

Recent Penalties Faced by Thibaut Courtois

DatePenalty TakerOpponent TeamCompetitionOutcome
21/02/2026Ante BudimirCA OsasunaLaLigaGoal
14/02/2026Mikel OyarzabalReal SociedadLaLigaGoal
28/01/2026Vangelis PavlidisBenficaUEFA Champions LeagueGoal
10/12/2025Erling HaalandManchester CityUEFA Champions LeagueGoal
27/09/2025Julián ÁlvarezAtlético MadridLaLigaGoal
13/09/2025Mikel OyarzabalReal SociedadLaLigaGoal
05/07/2025Serhou GuirassyBorussia DortmundFIFA Club World CupGoal
18/06/2025Rúben NevesAl-HilalFIFA Club World CupGoal
16/04/2025Bukayo SakaArsenalUEFA Champions LeagueSaved
01/03/2025IscoReal BetisLaLigaGoal
15/02/2025Ante BudimirCA OsasunaLaLigaGoal
11/02/2025Erling HaalandManchester CityUEFA Champions LeagueGoal
08/02/2025Julián ÁlvarezAtlético MadridLaLigaGoal
12/01/2025Robert LewandowskiFC BarcelonaSupercopa de EspañaGoal
10/12/2024Charles De KetelaereAtalantaUEFA Champions LeagueGoal

Benieuwd als het op penalties aankomt of Garcia onze Thibaut eruit durft te halen voor Lammens. Qua statistieken zit Courtois bij de allerslechtste pakkers nog aanweizg op dit WK (13 op 79 of 16,5%). Lammens de allerbeste (8 op 26 of 30,7%). Dit niet doen zou ongelooflijk onlogisch zijn.
Ik reken er op dat, als Rudi iedereen bij ons afdreigt om géén gekke aanloopjes te doen, dat meeste andere landen zichzelf wel uitschakelen bij zo een reeks.

En hoe vaak keer zou zoiets goed uitdraaien denk je?
vaker dan je denkt? keeper lijkt mij de positie waar match-ritme het minst effect heeft.
je kan als keeper 89 minuten van de match helemaal niks te doen hebben, maar als de tegenpartij één schot op doel heeft, moet je doe wel pakken.

het is nog niet zo vaak nuttig gebleken omdat het gewoon zelden wordt toegepast.
en het is niet omdat je een keeper in brengt met een reputatie om penalty's te pakken, dat die ze deze penalty-reeks ook gààt pakken.

Roef pakte tegen Genk bvb ook alleen maar de laatste penalty van de reeks, en die heeft toch ook een goeie reputatie op dat gebied.

Ik heb schrik voor een dwaze defensieve opstelling van de Rudi :(
Met een (te) offensieve opstelling gaan we ook wel sterretjes zien tegen Ivoorkust hoor. Snelle, vinnige en slimme voorhoede die ons echt heel erg pijn kan doen.

Naar mijn gevoel is de 3-5-2 van tegen Kroatië de way to go.

Terug
Bovenaan