Iets waar men de laatste jaren eind oktober echt niet meer kan naast zien is Halloween. Er worden jaarlijks meer en meer evenementen rond georganiseerd en ook elk jaar komen er meer en meer kinderen -op een véél te laat uur
- bellen om wat snoep te komen schooien.
Op zich snap ik het wel, de avonden worden langer, dan kan het al eens tof zijn om iets te doen 's avonds, maar mij komt het allemaal kunstmatig over. Op het risico een oude, zure zagevent te zijn; ik zie er vooral weer de hand van de commercie in die nog iets moet hebben om de koopperiode tussen de eerste schooldag en Sinterklaas te overbruggen. Geïmporteerd uit Amerika. Twintig jaar geleden was er hier amper iets rond te doen.
- bellen om wat snoep te komen schooien.Op zich snap ik het wel, de avonden worden langer, dan kan het al eens tof zijn om iets te doen 's avonds, maar mij komt het allemaal kunstmatig over. Op het risico een oude, zure zagevent te zijn; ik zie er vooral weer de hand van de commercie in die nog iets moet hebben om de koopperiode tussen de eerste schooldag en Sinterklaas te overbruggen. Geïmporteerd uit Amerika. Twintig jaar geleden was er hier amper iets rond te doen.

Beetje moeite mag wel.