Halloween; platte commercie of echt feest?

In Vlaanderen hebben we al oud jaar, nieuw jaar .. waarom moeten de kindjes meermaals per jaar aan mijn deurbel hangen? :unsure:

Ik heb er niets op tegen dat men Halloween zelf viert, ik doe dat zelf ook.
Maar de trick or treat aan mijn deurbel??? Als kinderen mij wakker bellen in de avond / nacht dan heb ik daar wel een probleem mee. :tongue:
Hang een autobatterij vast aan de deurbel.
Of kleef er een punaise aan vast

In Vlaanderen hebben we al oud jaar, nieuw jaar .. waarom moeten de kindjes meermaals per jaar aan mijn deurbel hangen? :unsure:

Ik heb er niets op tegen dat men Halloween zelf viert, ik doe dat zelf ook.
Maar de trick or treat aan mijn deurbel??? Als kinderen mij wakker bellen in de avond / nacht dan heb ik daar wel een probleem mee. :tongue:
Hang dan gewoon een papiertje met een of andere reden om stil te zijn (vrienden doen dat voor een baby) of zet de bel af?

Hier toch een grote fan van Halloween, één van de weinige amerikaanse dingen waar ik toch blij mee ben dat we ze geadopteerd hebben in ons leven :love:

Nu de kinderen wat groter zijn durven ze al es wat meer en is dat allemaal zo eng niet meer.

Dit jaar gaan we ook es zelf onze eigen pompoenen snijden. (en ik koken met de inhoud die er uit komt :D )

Bedoeling dit jaar was ook es een thema feestje te geven hier thuis met een halloween bbq maar wegens de verbouwingen in de tuin gaan we het een jaartje moeten opschuiven. Geeft me wel wat extra tijd om wat inventiever uit de bus te komen.

Ik ben nog op zoek naar een idee voor een drijvend lijk in mijn zwembad. Als ik de verlichting op rood zet kan dat lekker in het bloedbad drijven :lol:

Ik ben nog op zoek naar een idee voor een drijvend lijk in mijn zwembad. Als ik de verlichting op rood zet kan dat lekker in het bloedbad drijven :laugh:
Opblaaspop? :unsure: Dan kunt ge met het gezicht -en de gaten- naar onder wat touwtjes daar wat gewichtjes aan hangen zodat die niet kan omrollen/wegwaaien.

Wel nog een paar levensgrote skeletten op de kop tikken om ze op de bodem te leggen, met een molensteen rond de nek of zo :D

Life-Size-Skeleton-12.jpg

Vind de hele setting rond Halloween wel leuk. De dagen worden wat korter, het wordt wat kouder (enfin, idk of dat dit jaar zo gaat zijn lol) en dan is het wel fijn als er dan een week alles draait rond horror, spookhuizen, etc. Nocturnes zijn wel leuk.

Dit jaar voor het eerst ingeschreven voor een Halloween wandeling met de dochter, zal een ervaring voor ons beide zijn.
Ik neem voor alle zekerheid de buggy toch mee (bijna 4km) al was het maar omdat ze zich daar onder een dekentje kan verstoppen indien nodig. 😁
Verkleden + snoep, dat spreekt toch elk kind aan?

Tijdens de ochtendwandeling 2 huizen tegengekomen waarde Halloweenversiering al ophing. Toch al een beetje vroeg, niet?

Bij ons in de wijk en omliggende straten zijn er meer en meer die beginnen meedoen. We bellen enkel aan voor de trick or treat ronde waar versiering hangt of waar je duidelijk kan zien dat de mensen meedoen.

Ikzelf carv elk jaar 2 pumpkins en zet er dan een kaars in voor aan de voordeur. De kinderen zien opgaan in heel het gebeuren is gewoon heel plezant.

Dit jaar voor het eerst ingeschreven voor een Halloween wandeling met de dochter, zal een ervaring voor ons beide zijn.
Ik neem voor alle zekerheid de buggy toch mee (bijna 4km) al was het maar omdat ze zich daar onder een dekentje kan verstoppen indien nodig. 😁
Verkleden + snoep, dat spreekt toch elk kind aan?
Wij hebben ook getwijfeld om zo'n wandeling te doen. In een natuurgebied. Maar ik heb schrik dat het misschien iets te griezelig is voor onze kleinsten.

Wij hebben ook getwijfeld om zo'n wandeling te doen. In een natuurgebied. Maar ik heb schrik dat het misschien iets te griezelig is voor onze kleinsten.
Ik ga naar het provinciaal domein, start om 18u, dan ga ik er wel van uit dat het kindvriendelijk zal zijn voor de kleinsten. Om 20u vertrekken zou ik ook niet riskeren...

Ik ben fan van horror en zoetigheden, dus voor mij is dit echt zalig.

Wij houden het wel vrij eenvoudig hoor : met de familie een halloweenwandeling, 's avonds pompoensoep en een leuke horror voor het gezin (dit jaar Sleepy Hollow). Verkleden doen wij niet.

Vorige jaren ook pompoenen uitlepeld met de kinderen. Toch allemaal leuk?
Dit jaar The Conjuring, een grote zak chips en wat snoep. De decoratie staat er al :)

oef, epic thread-dig dit :laugh:

zelf vier ik Halloween niet echt, vóór 1999 was dat hier toch gewoon niet?
een paar jaar geleden nog in Bobbejaanland zo'n spookkasteel gedaan: mijn kaken deden zeer van't lachen. qua horror ben ik toch meer fan duistere sfeer dan van zo'n shock-dinges.

Een feest !
Zoals om 1 of andere reden sinterklaas toch geen echt feest en sfeer meer is.
Teveel commotie rond tegenwoordig.

Vorig jaar de halloween wandeling meegedaan van een plaatselijk café.
Aangezien die samenwerkten met de gemeente was dat wel in orde eigenlijk. Hopen verkleede vrijwilligers en enkele gebouwen van de gemeente omgetoverd tot spookkastelen waar je dan door moest. Zonder de kreisende tienermeisjes had het echt nog wel dik in orde geweest!

Daarna hun eigen parking vol foodtrucks en jeneverkramen, was wel een gezellige boel. Hoogstwaarschijnlijk ga ik dit jaar wel terug.

Terug
Bovenaan