Hamburgerrestaurants

Hamburgers zijn doorgaans vettige bucht, maar je hebt lekkere vettige bucht en je hebt onsmakelijke vettige bucht. Met een gezonde hamburger ga je niemand blij maken, toch?

Gaat niet echt over gezond of ongezond, maar over dat als Five guys hier aangeraden wordt, ik al niet te veel vertrouwen moet stellen in de andere aanbevelingen...

Gaat niet echt over gezond of ongezond, maar over dat als Five guys hier aangeraden wordt, ik al niet te veel vertrouwen moet stellen in de andere aanbevelingen...
Toen ik daar voor het eerst heb gegeten: topervaring (was in de US). De Europese vestiginen (2x FR, 1x BE) waren minder, ik denk gewoon een ander franchiseconcept.

Maar je vergelijkt dan nog altijd appelen met peren als je niet binnen hetzelfde prijs-segment vergelijkt...

Je hebt ook andere ketens (die je inderdaad niet in de VS, UK, ... vindt maar dat doet er niet toe uiteindelijk) in België die in dezelfde prijs-klasse liggen en dan moet je eerder daarmee vergelijken. Denk aan een Paul's Boutique of Rambo. En ook daar kunnen smaken verschillen, maar dat zou een eerlijkere vergelijking zijn.

Volgens uber eats (ik weet dat die duurder zijn, maar is het makkelijkste om te vergelijken sinds beiden op hetzelfde platform zitten en ook in andere landen) kost een Five Guys hamburger in Antwerpen €13,95 en een Big Mac McMenu €10,70. Dat is dus enkel een hamburger vs big mac + frietjes + drank.
Zelfs als je het in de VS bekijkt, kost enkel een hamburger van Five Guys ginder ongeveer hetzelfde als een big mac menu (13,09$ voor FG vs 13,99$ voor McDo; volgens uber eats in NYC, dus excl tax waarschijnlijk maar doet er niet toe voor de vergelijking).
Dus zelfs als je het internationaal vergelijkt, is het nog altijd appelen met peren vergelijken sinds de prijsklasse overal dus anders is.

Tjah, je hebt toch netjes een vergelijking gemaakt nochtans :)

Je bedoelt dat Five guys gewoon bucht is terwijl die andere ketens dikke bucht zijn? Ik ben daar één keer gaan eten (in Nederland, toen ze nog geen Belgische vestigingen hadden) en dat was gewoon dezelfde vettige troep als in de andere ketens. Gelukkig niets moeten betalen want de tafelgenoten waren met mijn meegereden naar een optreden en hebben mijn eten betaald als bedankje.

Doet mij hier denken aan de één keer in mijn leven dat ik half pension op vakantie ben gegaan. Na 4 dagen was ik dat zo beu dat ik alsnog gewoon op restaurant buiten het hotel ging. Dacht dat iedereen er zo over dacht tot ik de andere gasten hoorde spreken over 'een van de beste hotels waar ze al geweest waren' etc. Ik ben geen culinaire snob maar soms begrijp ik de smaakpapillen van de gemiddelde mens niet...
1x gaan eten en samenvatten dat het dikke bucht is... Mijn vrouw heeft enkele weken geleden een Five Guys in Parijs uitgetest, trok ook op niks. Probeer dat eens ergens anders, 1 slechte ervaring en direct afknallen lijkt me nogal wat fors.

Als ik dan met een ander hamburgerrestaurant moet vergelijken dat geen keten is, ben al verschillende keren in The Snax gaan eten in Zemst, prima hamburgers, maar nu niet om te zeggen dat die zoooooo hemels zijn in vergelijking met Five Guys. Beastie Burgers idem, lekkere hamburgers en goeie combinaties maar in mijn ogen niet waanzinnig veel beter dan een Five Guys.

1x gaan eten en samenvatten dat het dikke bucht is... Mijn vrouw heeft enkele weken geleden een Five Guys in Parijs uitgetest, trok ook op niks. Probeer dat eens ergens anders, 1 slechte ervaring en direct afknallen lijkt me nogal wat fors.

Nja, dat is nu eenmaal hoe de wereld werkt: consistentie in kwaliteit is belangrijk voor restaurants/ketens.
Van de tien services kan er één de mist ingaan, maar als dat toevallig bij je eerste bezoek is dan ga je er nooit meer. Als dat bij het tiende bezoek is dan ga je wel nog een elfde keer gaan. Geld kan je vooralsnog maar één keer uitgeven en als de eerste indruk slecht is, dan ga ik niet blijven proberen.

Nja, dat is nu eenmaal hoe de wereld werkt: consistentie in kwaliteit is belangrijk voor restaurants/ketens.
Van de tien services kan er één de mist ingaan, maar als dat toevallig bij je eerste bezoek is dan ga je er nooit meer. Als dat bij het tiende bezoek is dan ga je wel nog een elfde keer gaan. Geld kan je vooralsnog maar één keer uitgeven en als de eerste indruk slecht is, dan ga ik niet blijven proberen.

Terecht.
Ik moet zeggen dat ik zelfs bij een zeer "gestandaardiseerde" keten zoals McDonalds al gigantische verschillen gemerkt heb en dan heb ik het alleen nog maar over België en buurlanden (bv. niet vergelijken met de VS). Ondanks alle bla-bla over hoe ze volgens standaard procedures werken.

Consistentie in kwaliteit is denk ik voor elke dienstverlener/verkoper/keten/... belangrijk... Feit dat je 1 slechte ervaring hebt en daardoor de ganse keten (van letterlijk een miljardenbusiness) op afrekent is je volste recht maar in mijn ogen absurd.

Heb jij nog nooit in je privé of in je professionele activiteit fouten gemaakt? Beeld u in dat we leven in een wereld waarbij 1 nare ervaring betekent dat het schluss, gedaan is.

Nogmaals, uw recht om zo verder te gaan hé... Maar om te zeggen "als je 1 slechte ervaring hebt ga je ergens nooit meer binnen", neen...

Heb jij nog nooit in je privé of in je professionele activiteit fouten gemaakt? Beeld u in dat we leven in een wereld waarbij 1 nare ervaring betekent dat het schluss, gedaan is.

Had ik de eerste week van mijn relatie met mijn vrouw met een ander gevogeld was het ook schluss gedaan geweest. Na 12 jaar samen komen we daar misschien wel uit.
Idem professioneel, onze klanten verwachten expertise van ons. Als ik de eerste deal verkloot zijn die gewoon weg. Als ik de tiende deal verkloot waarschijnlijk ook, trouwens. Eens je over 7-8 figure amounts spreekt is er weinig vergevingsgezindheid en veel praat over liability.

Nogmaals, uw recht om zo verder te gaan hé... Maar om te zeggen "als je 1 slechte ervaring hebt ga je ergens nooit meer binnen", neen...

Tijd voor een poll? Ga je nog terug naar een winkel/restaurant/whatever als je eerste ervaring slecht is? Ik niet, maar iedereen doet wat 'm wil.

Had ik de eerste week van mijn relatie met mijn vrouw met een ander gevogeld was het ook schluss gedaan geweest. Na 12 jaar samen komen we daar misschien wel uit.
Idem professioneel, onze klanten verwachten expertise van ons. Als ik de eerste deal verkloot zijn die gewoon weg. Als ik de tiende deal verkloot waarschijnlijk ook, trouwens. Eens je over 7-8 figure amounts spreekt is er weinig vergevingsgezindheid en veel praat over liability.

Tijd voor een poll? Ga je nog terug naar een winkel/restaurant/whatever als je eerste ervaring slecht is? Ik niet, maar iedereen doet wat 'm wil.
Hallo kroket, over appelen met peren vergelijken gesproken.. We gaan van een hamburger eten in een hamburgerrestaurant naar uw vrouw dat met een ander vogelt o.O

Zet uw poll maar inderdaad op, maar het komt idd neer op wat ik zei, iedereen heeft het recht om te gaan en staan waar ze willen...

De meest afgrijselijke burger die ik ooit heb gegeten was bij een KFC in Zeeland, NL. Ik heb die na 2 happen gewoon in de vuilbak gekieperd en buiten gegaan.

ver van weg blijven 😉
Route 46 trekt inderdaad op niks. Dat is gewoon een zeer matige tot slechte frituur met Amerikaanse aankleding. Het is daar wel zeer goedkoop, wat verklaart waarom ze toch zoveel positieve reviews krijgen. Net de website eens gecheckt, en je kan daar voor 18 euro steak friet eten, drankje inclusief. En voor 13 euro een burgermenu. Dan kan je niet veel beter verwachten dan McDo en Quick.

Mijn suggesties:
Levi's Burgers in Zottegem
Manhattn's in Brussel - onlangs stond er een interessant interview met de oprichters in De Tijd
Murphy's Smashed Burgers in Aalst - helaas al bijna 3 jaar dicht maar krijg er nog steeds het water van in de mond. Maar, door dit topic heb ik de uitbater nog eens opgezocht, en blijkbaar is die een nieuw avontuur gestart met een American diner in Antwerpen - "Quite Frankly": https://www.nieuwsblad.be/regio/ant...ssants-bij-ontbijt-wel-pancakes/37006484.html

En nu heb ik dus zin om als de bliksem die hamburger te gaan proeven in Antwerpen!

Ga soms in Docks Bruxsel langs in Black&White burger. Menu's aan 12-16 euro, afhankelijk van de burger. Vind ik veel meer waar voor z'n geld dan de McDonalds of duurdere ketens als Ellis.

Ga soms in Docks Bruxsel langs in Black&White burger.
Juist, die was ik vergeten. Dit is een keten van Franse oorsprong die maar geen voet aan de grond lijkt te krijgen in Vlaanderen. In Aalst en Antwerpen hebben ze een vestiging gehad, maar beide zijn intussen dicht. Daar was nooit iemand. Als ik er om een bestelling ging, dan stond daar 4-5 man personeel met hun duimen te draaien in een lege eetzaal. En voor zover ik het mij herinner, was de burger maar matig. Zeker niet beter dan Ellis. En ik snap het concept eigenlijk ook niet: wat is de toegevoegde waarde van een zwart broodje?

Route 46 trekt inderdaad op niks. Dat is gewoon een zeer matige tot slechte frituur met Amerikaanse aankleding. Het is daar wel zeer goedkoop, wat verklaart waarom ze toch zoveel positieve reviews krijgen. Net de website eens gecheckt, en je kan daar voor 18 euro steak friet eten, drankje inclusief. En voor 13 euro een burgermenu. Dan kan je niet veel beter verwachten dan McDo en Quick.

Mijn suggesties:
Levi's Burgers in Zottegem
Manhattn's in Brussel - onlangs stond er een interessant interview met de oprichters in De Tijd
Murphy's Smashed Burgers in Aalst - helaas al bijna 3 jaar dicht maar krijg er nog steeds het water van in de mond. Maar, door dit topic heb ik de uitbater nog eens opgezocht, en blijkbaar is die een nieuw avontuur gestart met een American diner in Antwerpen - "Quite Frankly": https://www.nieuwsblad.be/regio/ant...ssants-bij-ontbijt-wel-pancakes/37006484.html

En nu heb ik dus zin om als de bliksem die hamburger te gaan proeven in Antwerpen!
Volgende week zondag ben ik nog eens in Antwerpen, misschien dat ik die Quite Frankly wel eens ga proberen.

Route 46 is idd gewoon een frituur in Amerikaans jasje, snap de hype eigenlijk niet.
Ik ga dan liever nog naar McDo dan daar, want de frieten vonden we ook al niet lekker

Reeds gepasseerd, toch de moeite om opnieuw te vermelden: Green Mango.

Lekker en overlever uit pre-smashburger tijdperk.

Terug
Bovenaan