Hamburgerrestaurants

Zeker niet beter dan Ellis. En ik snap het concept eigenlijk ook niet: wat is de toegevoegde waarde van een zwart broodje?
Nee, maar wel pakken goedkoper, en positioneert zich als fastfood, niet als traditioneel restaurant zoals Ellis. Frieten veel beter dan de grote fastfoodketens. Leuk aanbod aan burgers. Dat zwarte is volgens mij gewoon een burgermodetrend uit Japan.
Erger me er vooral aan dat ze zich marketinggewijs binden aan UFC en zelfs een Khabib-burger aanbieden. Zo verschrikkelijk onnodig. Een kooivechter op pensioen met ultraconservatief (bijna islamistisch) gedachtegoed die maatjes is met oorlogscrimineel Kadyrov. Laten we daar een burger naar noemen.
Het is niet ver te zoeken waarom: Ze zetten zich ook in de markt als halal. Dus maw, ze proberen massaal moslims te lokken.

Laatst bewerkt:
Nee, maar wel pakken goedkoper, en positioneert zich als fastfood, niet als traditioneel restaurant zoals Ellis. Frieten veel beter dan de grote fastfoodketens. Leuk aanbod aan burgers. Dat zwarte is volgens mij gewoon een burgermodetrend uit Japan.
Erger me er vooral aan dat ze zich marketinggewijs binden aan UFC en zelfs een Khabib-burger aanbieden. Zo verschrikkelijk onnodig. Een kooivechter op pensioen met ultraconservatief (bijna islamistisch) gedachtegoed die maatjes is met oorlogscrimineel Kadyrov. Laten we daar een burger naar noemen.
Het is niet ver te zoeken waarom: Ze zetten zich ook in de markt als halal. Dus maw, ze proberen massaal moslims te lokken.
Is de oprichter ervan zelf geen MMA fighter (geweest)?

Volgende week zondag ben ik nog eens in Antwerpen, misschien dat ik die Quite Frankly wel eens ga proberen.
Quite Frankly geprobeerd. Niet voor de hamburger gegaan, wel voor de philly cheese steak. Maar die was gemaakt van gehakt in plaats van steak en de smaak was wel zeer goed, dus dat belooft voor de hamburgers.

Het broodje van die philly cheese steak was nogal zacht en ik ben toch meer fan van iets krokants. Persoonlijke voorkeur. Amerikanen zijn meer fan van zachte broodjes.

Route 46 trekt inderdaad op niks. Dat is gewoon een zeer matige tot slechte frituur met Amerikaanse aankleding. Het is daar wel zeer goedkoop, wat verklaart waarom ze toch zoveel positieve reviews krijgen. Net de website eens gecheckt, en je kan daar voor 18 euro steak friet eten, drankje inclusief. En voor 13 euro een burgermenu. Dan kan je niet veel beter verwachten dan McDo en Quick.

Mijn suggesties:
Levi's Burgers in Zottegem
Manhattn's in Brussel - onlangs stond er een interessant interview met de oprichters in De Tijd
Murphy's Smashed Burgers in Aalst - helaas al bijna 3 jaar dicht maar krijg er nog steeds het water van in de mond. Maar, door dit topic heb ik de uitbater nog eens opgezocht, en blijkbaar is die een nieuw avontuur gestart met een American diner in Antwerpen - "Quite Frankly": https://www.nieuwsblad.be/regio/ant...ssants-bij-ontbijt-wel-pancakes/37006484.html

En nu heb ik dus zin om als de bliksem die hamburger te gaan proeven in Antwerpen!
Route 46, één keer geweest en nooit meer. Ik vond het daar totaal niet proper en dag erna op de pot. Ik snap de vele goede reviews dan ook totaal niet.

Johnny Flamingo in Diest uitgeprobeerd. Dat is wel een aanrader. Zeer smakelijke beef patties en topfrieten. En Diest is ook gewoon een mooie stad, dus als je eens een binnenlandse uitstap wil doen is dit wel een fijne gelegenheid om een goeie hamburger binnen te spelen.

Johnny Flamingo in Diest uitgeprobeerd. Dat is wel een aanrader. Zeer smakelijke beef patties en topfrieten. En Diest is ook gewoon een mooie stad, dus als je eens een binnenlandse uitstap wil doen is dit wel een fijne gelegenheid om een goeie hamburger binnen te spelen.
Ik wandel ook graag in Diest rond.

Niet dat het er veel toe doet, maar die MMA vechter, Khabib Nurmagomedov, die zelfs zijn eigen burgerketen had, is idd ultra conservatief én heeft wel degelijk een islamitisch gedachtegoed, maar is geen maatjes met Kadyrov, dat is Khamzat Chimaev, een andere mma-vechter, met gelijkaardig profiel, die wel nog actief is nu.
Just clearing things up.

Al een tijdje aan 't "lurken" hier en had deze shortlisted toen ik jouw tip zag verschijnen. :)

Gisterenavond was het dan eindelijk zo ver. Ben zelf voor de Monkeybutt gegaan, klinkt niet zo smakelijk, maar was toch echt een goeie beef (+ bacon) burger. En mijn vriendin was voor Tortuga gegaan (chicken burger): dat was voor haar minder een succes, omdat ze niet zo een fan is van gegrilde kipfilet, ze verwachtte eerder de typische gepanneerde kipburger ertussen. Maar alles tussen de burger was wel een heel goeie smaakcombinatie zei ze. De (home made) frieten zijn idd heel lekker, maar de portie mocht (voor mij als grote eter) toch net iets groter zijn. Bij een volgende keer zou ik er dan ook een coleslaw side dish bijnemen.

Ik zit bij beef burgers altijd wat met de vrees dat deze niet doorbakken genoeg zijn naar mijn zin, ik heb het persoonlijk niet graag als een burger vabinnen nog "rozig" is, maar dat is hier echt niet het geval. Burgers zijn goed doorbakken (niet rozig) en tegelijk nog sappig genoeg vanbinnen.

En idd: Diest is een leuke stad. Wij zijn in de late namiddag een wandeling gaan maken in provinciedomein Halve Maan, waar ook speeltuinen zijn voor de klein mannen, een minigolf, diertjes, autootjes om mee te rijden met jetons, ... En dan de dag afgesloten bij Johnny Flamingo. In dezelfde straat Niet ver van het restaurant is ook nog een goed ijssalon, maar we hadden daar jammer genoeg niet meer de tijd voor (de kleinste moest op tijd bed in).

Laatst bewerkt:
Route 46 heb ik al paar keer artikels van gezien in de krant...

Zou in Sint Niklaas ene zijn, en ook in oudenaarde..

Een all you can eat hamburger restaurant volledig in USA stijl. wil ik wel es uitproberen feitelijk.

BIER OOK INBEGREPEN lol !
ondertussen ben ik er nog steeds niet geraakt...

lijkt me wel een vet interieur. ze hebben ook steaks aan 20 euro, maar zijn die dan wel goede kwaliteit?

Terug
Bovenaan