Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik zie er echt het nut niet van in België / West-Europa.Verslik je niet in de kosten van een laadpaal/kabel die effectief V2H kan (alsook de installatie ervan), alsook de invloed dat dat heeft op je autobatterij.
Het capaciteitstarief wordt berekend op basis van je hoogste kwartiergemiddelde afname per maand, gemeten in kilowatt (kW).Wordt er bij berekening van de maandpiek gekeken naar effectieve afname of geldt het saldo tussen afname en injectie?
Dat dacht ik al: dank voor de bevestiging!Ik zie er echt het nut niet van in België / West-Europa.
Waar de elektriciteitsvoorziening instabiel is, en als backup kan gebruikt worden, nog aan toe.
Eerst ga je PV DC omvormen naar AC om dan opnieuw met de boordlader van de wagen naar DC, om dan opnieuw omgekeerd weer naar AC om te vormen...
Het totaalverlies bij het 2 x omvormen ligt rond de 6 à 10%...
Het capaciteitstarief wordt berekend op basis van je hoogste kwartiergemiddelde afname per maand, gemeten in kilowatt (kW).
Injectie van stroom (zoals van je zonnepanelen) telt niet mee om je piek te verlagen.
Dus stel: je verbruikt 5 kW en je zonnepanelen injecteren op dat moment 3 kW, dan telt de piek als 5 kW, niet als 2 kW.
Als ik kijk naar de Wallbox Quasar 2 heeft die de DC "attachment" voor de stekker in de auto:Ik zie er echt het nut niet van in België / West-Europa.
Waar de elektriciteitsvoorziening instabiel is, en als backup kan gebruikt worden, nog aan toe.
Eerst ga je PV DC omvormen naar AC om dan opnieuw met de boordlader van de wagen naar DC, om dan opnieuw omgekeerd weer naar AC om te vormen...
Het totaalverlies bij het 2 x omvormen ligt rond de 6 à 10%...
Da's helemaal niet waar, of ik versta je verkeerd.Het capaciteitstarief wordt berekend op basis van je hoogste kwartiergemiddelde afname per maand, gemeten in kilowatt (kW).
Injectie van stroom (zoals van je zonnepanelen) telt niet mee om je piek te verlagen.
Dus stel: je verbruikt 5 kW en je zonnepanelen injecteren op dat moment 3 kW, dan telt de piek als 5 kW, niet als 2 kW.
Ik lees onderstaande. Dus lijkt inderdaad 2kw te zijn in het voorbeeld van Kinxton. Te bevestigen echter.Als ik kijk naar de Wallbox Quasar 2 heeft die de DC "attachment" voor de stekker in de auto:
waardoor je dubbel omvormingsverliesargument niet echt steek houdt.Quasar 2 Bidirectionele Laadpaal - V2H & V2G | Wallbox
Quasar 2 bidirectionele lader maakt V2G en V2H laden mogelijk. Geavanceerd energiebeheer en duurzaam. Installeer Wallbox vandaag!wallbox.com
Daarbovenop gaat elk niet-hybride omvormersysteem (plug-in batterijen incluis) dit dubbel omzettingsverlies hebben.
Het punt bij V2H is dat je auto die dan vaak niets staat te doen, als batterij kan dienen.
Da's helemaal niet waar, of ik versta je verkeerd.
3kW injectie tegelijkertijd met 5kW afname (beide bvb op een andere fase) gaat op de digitale meter als 2kW geregistreerd worden, ook voor captar.
Het gaat er niet om dat het niet steek houdt, het is een totaal verschillend product dan de reguliere AC laders die quasi overal in gebruik zijn in hedendaagse huishoudens met EVs. De Quasar 2 is ook nog niet goed beschikbaar en zal beetje per beetje mainstream worden.Als ik kijk naar de Wallbox Quasar 2 heeft die de DC "attachment" voor de stekker in de auto:
waardoor je dubbel omvormingsverliesargument niet echt steek houdt.Quasar 2 Bidirectionele Laadpaal - V2H & V2G | Wallbox
Quasar 2 bidirectionele lader maakt V2G en V2H laden mogelijk. Geavanceerd energiebeheer en duurzaam. Installeer Wallbox vandaag!wallbox.com
Daarbovenop gaat elk niet-hybride omvormersysteem (plug-in batterijen incluis) dit dubbel omzettingsverlies hebben.
Het punt bij V2H is dat je auto die dan vaak niets staat te doen, als batterij kan dienen.
Inderaad wat onduidelijk gezegd, ik had het op effectieve netafname van 5 kW en 3 kW injectie. Totaal 8 kW verbruik.Da's helemaal niet waar, of ik versta je verkeerd.
3kW injectie tegelijkertijd met 5kW afname (beide bvb op een andere fase) gaat op de digitale meter als 2kW geregistreerd worden, ook voor captar.
Een reguliere AC lader kan ook doorgaans geen V2H...Het gaat er niet om dat het niet steek houdt, het is een totaal verschillend product dan de reguliere AC laders die quasi overal in gebruik zijn in hedendaagse huishoudens met EVs. De Quasar 2 is ook nog niet goed beschikbaar en zal beetje per beetje mainstream worden.
Vooral met een verwachte prijs van rond de 5800 EUR...
"injectie" is een vrij ondubbelzinnig concept, en betekent dat dat er stroom naar het net vloeit.Inderaad wat onduidelijk gezegd, ik had het op effectieve netafname van 5 kW en 3 kW injectie. Totaal 8 kW verbruik.
Het is een hybride omvormer toch?Denk wel dat die een bidirectionele laadpaal aanbieden hoor.
Mijn alfen edi gaat dat zowiezo niet kunnen.
Voor zover ik kan zien (de maandpiek en dagpiek wordt getoond in de Engie smart app) in combinatie met de P1 meter, is het effectief het saldo dat telt.Wordt er bij berekening van de maandpiek gekeken naar effectieve afname of geldt het saldo tussen afname en injectie?
Beetje zelfde setup als mij.Men komt mijn digitale meter eind deze maand plaatsen.
Maak me wel een beetje zorgen over de plaatsing, want huidige meter staat in een kast in de gang die wat kleiner is dan de officieel vereiste ruimte.
Bij een telefoon naar Unit-T zei men mij dat er geen kleinere meters zijn, maar volgens dit forum wel. Dus ...?
Momenteel rij ik een EV. Binnenkort komt er een 2e bij.
Ik heb 14 zonnepanelen die op de zonnigste dag een 28kWh kunnen opleveren. (beperkt door de omvormer)
Verwarm en kook op aardgas.
Men heeft mij verteld dat het capaciteitstarief in mijn voordeel zou kunnen zijn, als ik vooral rustig oplaad.
Dat doe ik momenteel ook al omdat de beveiliging van mijn oude meter bij 20A na een half uur afslaat. Dus meestal op 13A.
Heb ook een uitbreiding voor mijn Easee laadpaal om de P1 poort uit te lezen en de paal zo te optimaliseren.
Daarnaast zal ik dan proberen zoveel mogelijk te laden wanneer het zonnig is natuurlijk.
Met thuiswerk en 2 EV's is die kans natuurlijk groter dat dit kan.
Tips?
Dag van de akte? Of is die later?Hier zijn ze gisteren geweest, eerste afspraak in juli zat ik braafkes thuis te wachten. Niemand gezien ...
Uiteindelijk zijn ze nu wel komen plaatsen ,ging vrij vlot.
Alleen, huis wordt woensdag verkocht. Ik hoop dat ik nog op tijd ben om de premie te krijgen
Dus je huis wordt verkocht, dan heb je toch geen impact van de digitale meter en heb je die premie niet nodig?Hier zijn ze gisteren geweest, eerste afspraak in juli zat ik braafkes thuis te wachten. Niemand gezien ...
Uiteindelijk zijn ze nu wel komen plaatsen ,ging vrij vlot.
Alleen, huis wordt woensdag verkocht. Ik hoop dat ik nog op tijd ben om de premie te krijgen
gaat over de retroactieve premie ivm zonnepanelenDus je huis wordt verkocht, dan heb je toch geen impact van de digitale meter en heb je die premie niet nodig?
Dat ging meer over de digitale gasmeter, maar in dat geval heb je zelf geen nadeel aan de digitalisering. De kritiek was dat het gasverbruik de komende decennia ging afbouwen (door bvb warmtepompen) dus was het nogal een dure operatie zonder duidelijk voordeel behalve het op afstand aflezen en dat mensen maar enkele jaren die gasmeter zouden benutten voor het daar werkloos ging staan.Was er geen sprake om niet meer verder te trekken met de digitale meter of heb ik dat verkeerd op?