Heb jij al een digitale meter?

?

• ja

Stemmen: 266 69,5%
  • nee

Stemmen: 117 30,5%

• Totaal aantal stemmers
    383
Kijk, net ne mens héél gelukkig gemaakt met mijn oude terugdraaiende teller: hij kwam binnen voor de installatie van de digitale meter, zag mijn teller en had plots een kamerbrede glimlach: ah, dat kunnen wij niet, hier is een briefke van Fluvius, ze zullen binnen de 3 jaar contact met u opnemen.... en zijn weekend kon starten! -> 3x geknipperd met mijn ogen, jawel, 3 jaar :rofl: :rofl:
waarom precies? zeer oud dan? of moeilijke locatie?

er hangt onder de teller nog een rechthoekige zwarte bak met rode knop (sorry ken technische term niet ) en blijkbaar zorgt dat ervoor dat hij niet kan vervangen.
Tiens, ik heb dat hier ook. Afspraak komende woensdag om te vervangen, ik ben benieuwd of uw technieker vroeg op weekend wilde of dat ze het effectief niet kunnen. :laugh:

Bij mijn ouders hebben ze ook gezegd dat er binnen de 3 jaar contact ging worden opgenomen, ondertussen al twee jaar geleden. De reden daar was dat er 2 dagtellers en 1 nachtteller hangt en die kerel niet wist wat hij moest doen. :unsure:

Kijk, net ne mens héél gelukkig gemaakt met mijn oude terugdraaiende teller: hij kwam binnen voor de installatie van de digitale meter, zag mijn teller en had plots een kamerbrede glimlach: ah, dat kunnen wij niet, hier is een briefke van Fluvius, ze zullen binnen de 3 jaar contact met u opnemen.... en zijn weekend kon starten! -> 3x geknipperd met mijn ogen, jawel, 3 jaar :rofl: :rofl:
Ze zijn hier net geweest, geen briefje gehad, maar wel dezelfde boodschap, het lag dus niet aan uw technieker. :fingerguns_r:

Maar dan ben je wel je premie kwijt, niet?
Ja, dus ik hoop vooral dat ze niet kort na nieuwjaar hier staan er mee. Net door die premie was ik content dat ze nog dit jaar konden komen, maar voor nieuwjaar zie ik het niet meer gebeuren.
Premie zou hier ongeveer 12 a 14 maand dekken van geschatte meerkost die we zouden hebben met de digitale, dus als ze in 2027 komen kan ik er nog mee leven, als ze hier in januari staan ga ik toch niet kunnen lachen. :unsure:

Ja, dus ik hoop vooral dat ze niet kort na nieuwjaar hier staan er mee. Net door die premie was ik content dat ze nog dit jaar konden komen, maar voor nieuwjaar zie ik het niet meer gebeuren.
Premie zou hier ongeveer 12 a 14 maand dekken van geschatte meerkost die we zouden hebben met de digitale, dus als ze in 2027 komen kan ik er nog mee leven, als ze hier in januari staan ga ik toch niet kunnen lachen. :unsure:
same here, die terugdraaiende teller vind ik echt wel een zaligheid, laat Fluvius eerst maar proberen alle "normale" tellers te vervangen voor ze er hier aan beginnen.

Zekere voor het onzekere genomen - in Oktober komen ze, premie komt dus wel in orde - de impact op het dagelijks leven zal echter gigantisch zijn:
  • alle verlof nemen op zonnige dagen om thuis te zitten en te wassen/strijken
  • wanneer je ergens bent abrupt moeten afbreken om stante pede naar huis te gaan omdat de zon erdoor komt
  • keuzestress van wat ik verkies om warm te eten: de frietjes of de stoverij
  • hoger data verbruik om het weer te checken
  • enkel nog koude schotels wanneer er volk wordt uitgenodigd
  • gedaan met ijskoude pintjes - die worden voortaan in de waterput gekoeld
  • ...

Zopas de premie ontvangen, kon niet beter.
2 dagen voor de verkoop van het huis, dus quasi maximaal kunnen genieten van terugdraaiende en nog eens 1,2k opstrijken

:woohoo:

De zonnepannelen zijn door de vorige eigenaar geplaatst, we hebben nu de digitale meter en willen de premie aanvragen. Maar wat als we de factuur niet hebben van de installatie ? Verplicht opnieuw laten keuren om dat documentje te hebben ?

edit: nevermind, keuring of factuur enkel nodig als het piekvermogen hoger zou liggen. Maar dat betwijfel ik.

Laatst bewerkt:
Als je de planningschecker van Fluvius bekijkt, wat staat er dan nu op?

nog steeds de oude afspraak:

Op 12/09/2025 heb je een afspraak voor de plaatsing van je digitale meters.

Hou er echter rekening mee dat deze planning nog kan wijzigen door externe factoren.
Hier stond deze week op dus zelf gebeld en ze zitten maanden achter
Als je premie wilt moet je het zelf inplannen en dat ging binnen de maand ...

Je weet toch dat ze dat bij Fluvius ook weten hé.. als we tot na nieuwjaar wachten met een smoesje... dan moeten ze geen premie dokken.

Je weet toch dat ze dat bij Fluvius ook weten hé.. als we tot na nieuwjaar wachten met een smoesje... dan moeten ze geen premie dokken.
Dat is een vraag die ik me ook heb gesteld - ik acht het echter ook mogelijk dat ook dit compleet de mist in zou gaan. Met wat geluk gaan mensen pas in 2030 ofzo een nieuwe teller krijgen - of dat pure willekeur zal zijn of op maat van bepaalde klanten -geen idee.

Eén ding staat vast: als het dezelfde planningsdienst is als voor openbare werken beloofd dat niet veel goeds, of mss juist wel.

Fluvius betaalt die niet zelf zeker?
Nu, als het kort na nieuwjaar is dat ze hier zouden staan, ga ik toch zoveel mogelijk te rekken, nu heb ik mooi meegewerkt.
Wat ik gisteren wel vreemd vond, die mens kwam van een firma uit Gent, maar had maar 1 adres in onze straat waar hij moest zijn. Hebben alle buren dan afspraak verzet ofzo? Dacht dat ze systematisch zouden werken.

En waarom zou Fluvius daar rekening mee houden? Die wordt niet door Fluvius uitbetaald maar door de Vlaamse Overheid, meerbepaald VEKA.

Dat is een vraag die ik me ook heb gesteld - ik acht het echter ook mogelijk dat ook dit compleet de mist in zou gaan. Met wat geluk gaan mensen pas in 2030 ofzo een nieuwe teller krijgen - of dat pure willekeur zal zijn of op maat van bepaalde klanten -geen idee.

Eén ding staat vast: als het dezelfde planningsdienst is als voor openbare werken beloofd dat niet veel goeds, of mss juist wel.
Ik ga toch ook daar eerder op gokken: heel deze uitrol zijn vertragingen de rode draad geweest, zou me straf lijken dat ze alle lastige installaties plots kunnen fixen in januari.

Afspraak midden oktober bevestigd. Op de site staat wel nog steeds dat ik niet opgenomen ben in de planning.

Harde twijfel. Hoe ziet dat zwart bakje eronder uit? Ik kan het nog steeds namaken om de executie uit te stellen. :laugh:

Terug
Bovenaan