Heb jij al een digitale meter?

?

• ja

Stemmen: 266 69,5%
  • nee

Stemmen: 117 30,5%

• Totaal aantal stemmers
    383
Hier hangt de digitale elektriciteitsteller al sinds mei. Premie moet ik nog aanvragen maar ik wacht nog even tot de zonnepanelen terug operationeel zijn, want nu valt er geen injectie te meten en dat triggert misschien vragen.

Voor digitale gasteller zitten we al aan nummer drie, twee weken geleden hebben ze alweer een nieuwe gehangen. Ook deze kan ik blijkbaar niet digitaal uitlezen, hij communiceert geen data :sop:

En pieken, gohja... we zitten nog in verbouwing, zonnepanelen liggen er nog niet en anderzijds is de laadpaal ook nog niet teruggeplaatst.
We letten er eigenlijk totaal niet op, piek zit nu op 6.4 kW zie ik.

Hier hangt de digitale elektriciteitsteller al sinds mei. Premie moet ik nog aanvragen maar ik wacht nog even tot de zonnepanelen terug operationeel zijn, want nu valt er geen injectie te meten en dat triggert misschien vragen.

Voor digitale gasteller zitten we al aan nummer drie, twee weken geleden hebben ze alweer een nieuwe gehangen. Ook deze kan ik blijkbaar niet digitaal uitlezen, hij communiceert geen data :sop:

En pieken, gohja... we zitten nog in verbouwing, zonnepanelen liggen er nog niet en anderzijds is de laadpaal ook nog niet teruggeplaatst.
We letten er eigenlijk totaal niet op, piek zit nu op 6.4 kW zie ik.

Maar die is sinds mei wel te meten geweest, dat er nu weinig/geen injectie is, is normaal. Ik heb deze maand 5kWh geinjecteerd.

Maar die is sinds mei wel te meten geweest, dat er nu weinig/geen injectie is, is normaal. Ik heb deze maand 5kWh geinjecteerd.
Nee ik bedoel, de panelen zijn gedemonteerd in april dus sinds de digitale meter is er nul injectie gedurende nu 5 maand.
Een van de voorwaarden van de premie is dat de panelen hebben geinjecteerd in de laatste twaalf maanden, en dat je een operationele installatie hebt. Geen van beiden kan ik bewijzen, dus ik tracht alles terug operationeel te hebben binnen de 6 maand deadline voor ik de aanvraag indien :tongue:
Misschien zie ik spoken hoor, maar liever op veilig spelen.

Ziezo ook digitale meter zopas. Stem gewijzigd.

Kan ik via een fluvius app eigenlijk ook mijn verbruik volgen, weliswaar met enkele uur of dag vertraging?
Zonder dat ik p1 moet kopen?
Zoja welke app.

Ze zijn hem ook komen installeren vandaag.

Die installateur zei ook dat ik een dongle nodig had om op de P1 poort aan te sluiten om die data uit te lezen.

Blijkbaar is die info ook zichtbaar op mijn fluvius normaal gezien met vertraging (dus niet real-time maar een dag nadien ofzo).

Binnen 2 weken eens kijken om die premie aan te vragen (want het duurt een 2-tal weken eer die meter geregistreerd staat blijkbaar)

Ze zijn hem ook komen installeren vandaag.

Die installateur zei ook dat ik een dongle nodig had om op de P1 poort aan te sluiten om die data uit te lezen.

Blijkbaar is die info ook zichtbaar op mijn fluvius normaal gezien met vertraging (dus niet real-time maar een dag nadien ofzo).

Binnen 2 weken eens kijken om die premie aan te vragen (want het duurt een 2-tal weken eer die meter geregistreerd staat blijkbaar)
Nee 2 a 3 dagen eer die meter geregistreerd staat zei die installateur daarnet.

En voor mij mag daar gerust 1 dag vertraging opzitten op dat uitlezen van mijn data hoor..
Dus met de fluvius app heb ik dan genoeg?

Zo n p1 wil ik niet.

Genoeg pezewevers dat ik ken die dan elke 5 min zitten checken wat hun verbruik is en daarover zeveren en doen...
Jeezes nee. Daar wordt ik de slaaf niet van hoor.
Gewoon verstandig verbruiken en niet te veel zaken tegelijk opzetten

Zo n p1 wil ik niet.

Genoeg pezewevers dat ik ken die dan elke 5 min zitten checken wat hun verbruik is en daarover zeveren en doen...
Jeezes nee. Daar wordt ik de slaaf niet van hoor.
Gewoon verstandig verbruiken en niet te veel zaken tegelijk opzetten
Zolang je geen dynamisch tarief en/of EV hebt, is de fluvius site zeker voldoende.
Als ik bv. moet koken en de boiler ook aanstaat en tegelijk de EV moet laden, dan verminderd automatisch de stroom die naar de EV gaat zodat we een zo laag mogelijke piek hebben. Moet hier nog goed afgevlakt worden want het afgelopen jaar was toch best wel heftig qua capaciteitstarief. De jaren ervoor stond het op de zaak dus maakte het me minder uit.

Nee hoor. Donderdag installatie meters, zondag stond die actief, maandag premie aangevraagd, op vrijdag stond de premie op mijn rekening. Ik viel steil achterover van deze snelheid

Nee hoor. Donderdag installatie meters, zondag stond die actief, maandag premie aangevraagd, op vrijdag stond de premie op mijn rekening. Ik viel steil achterover van deze snelheid
Hoorde ik ook.

Concreet, hoe kan je zien dat die ACTIEF staat bij fluvius, die digitale meter?

Heb niet heel het topic doorgelezen, dus excuses als het hier al zou staan. Bij mij komen ze morgen digitale meter plaatsen. Ik heb zonnepanelen en mijn jaarafrekening is pas in mei. Ik lees op de site van Fluvius dat er rekening gehouden wordt met de meterstand op moment dat ze de meter komen vervangen. In mijn geval; ik sta 3500 kwh lager dan bij vorige jaarafrekening. Hoe wordt dit verwerkt bij komende jaarafrekening? Krijg ik de eerste 3500 kwh die ik vanaf morgen verbruik gratis of wordt die gewoon uitbetaald aan injectietarief en betaal ik vanaf morgen mijn effectief verbruik?

Laatst bewerkt:
Heb niet heel het topic doorgelezen, dus excuses als het hier al zou staan. Bij mij komen ze morgen digitale meter plaatsen. Ik heb zonnepanelen en mijn jaarafrekening is pas in mei. Ik lees op de site van Fluvius dat er rekening gehouden wordt met de meterstand op moment dat ze de meter komen vervangen. In mijn geval; ik sta 3500 kwh lager dan bij vorige jaarafrekening. Hoe wordt dit verwerkt bij komende jaarafrekening? Krijg ik de eerste 3500 kwh die ik vanaf morgen verbruik gratis of wordt die gewoon uitbetaald aan injectietarief en betaal ik vanaf morgen mijn effectief verbruik?
Uw teller start ‘negatief’ op bv 996.500. Verbruik is dus vanaf 0.

Mijn afrekening is 1 december. En sinds vandaag de digitale.

Dus ik moet alles opgebruiken best, van opgewekte zonnepanelen stroom, tegen dan?

Ben ook van 2voudig naar enkelvoudig gegaan bij registratie digitale meter. Dus ook in het weekend ga ik nog massas stroom mogen verbruiken tot 1 december?

Normaal gezien zouden ze die extra KWh er moeten aftrekken, of u vergoeden voor de overgeproduceerde stroom. Dat zei die technieker mij toch.

Nope, hier toch niet. Tellers starten op 0. Blijkbaar wordt die "administratief" verwerkt bij de volgende jaarafrekening. Er is geen duidelijkheid of dat via injectievergoeding gaat (slecht) of via aftrek op het toekomstige verbruik (goed).

Nope, hier toch niet. Tellers starten op 0. Blijkbaar wordt die "administratief" verwerkt bij de volgende jaarafrekening. Er is geen duidelijkheid of dat via injectievergoeding gaat (slecht) of via aftrek op het toekomstige verbruik (goed).
Toch straf... 12miljoen mensen die niet weten waar ze aan toe zijn

Terug
Bovenaan