Heb jij een lief?

Heb jij een lief?

• Ja, iemand van het andere geslacht

Stemmen: 302 68,0%
  • Ja, iemand van hetzelfde geslacht

Stemmen: 17 3,8%
  • Nee, bewuste keuze

Stemmen: 20 4,5%
  • Nee, maar wel op zoek

Stemmen: 46 10,4%
  • Nee, maar wel verliefd

Stemmen: 1 0,2%
  • Nee, en nog nooit een partner gehad

Stemmen: 33 7,4%
  • Nee, iets gaan drinken en we zien wel?

Stemmen: 18 4,1%
  • Andere: ik heb een antwoord dat niet in de lijst staat

Stemmen: 7 1,6%

• Totaal aantal stemmers
    444
Ik vrees dat Sond and Diatonico er niet ver naast zitten, ben er 98% zeker van. Maar ik ga er geen spel van maken voor de kinderen, voor de financiën en omdat ze hier nog een tijd moet rondlopen.

Dit weekend tripje naar Zweden doen, wat vrienden daar hebben me uitgenodigd.

Ik vrees dat Sond and Diatonico er niet ver naast zitten, ben er 98% zeker van. Maar ik ga er geen spel van maken voor de kinderen, voor de financiën en omdat ze hier nog een tijd moet rondlopen.

Dit weekend tripje naar Zweden doen, wat vrienden daar hebben me uitgenodigd.
Hoe gaat het ondertussen? Als je daar liever niet op antwoordt is dat ook volledig oké he.

Hoe gaat het ondertussen? Als je daar liever niet op antwoordt is dat ook volledig oké he.
Ze is appartementen aan het bezichtigen. Is hier nog pakweg 50% van de tijd.

Op dit moment is de financiële onzekerheid hetgeen dat me wakker houdt. Er zijn 4 huizen in de schoolomgeving, dus als we beide moeten verhuizen kunnen we tegen elkaar opbieden -_-

Allee dit weekend officieel ingetrokken, zijn nu maandje of 5 ver en eigenlijk sinds ergens december niet meer apart geslapen.
Denk ook al dikke 1.5 maand niet meer in mijn appartement geweest dus ja.
Heb de voorbije maand telkens wat spullen meegenomen, dit weekend het bed gewisseld en de 2 slaapkamers opgeruimd en herschikt. Die kamers waren best rommelig dus was wel nodig.
Alleen die kut latoflex paste niet in de auto, sjans dat het maar 800 meter is ofzo dus die heb ik dan maar tot daar gedragen.
Nu alles zijn plaats heeft gekregen en op orde staat voelt het ook wel echt meer als thuis aan.
Voorlopig zit alles wel echt goed, al dacht ik dat vorige keer ook mja :laugh:

update: ze loopt gefrustreerd rond omdat ik geen initiatief neem om de boel uit elkaar te trekken.

Daarnet nog: "ik moet alles zelf uitzoeken en regelen" .. "Ja, dat is toch exact wat je wilt?" --> kwaad

@zarathustra
Is de breuk dan onvermijdelijk denk je?
Was jouw vermoeden correct dat ze iemand anders heeft/had?

Als je niet wil antwoorden, alle begrip hé.

Alleszins: veel sterkte! Ongelooflijke rotsituatie waarin je nu zit.

Laatst bewerkt:
@zarathustra
Is de breuk dan onvermijdelijk denk je?

Ik ben op dit moment van mening dat er niks is dat ik kan doen om er iets aan te veranderen.
Was jouw vermoeden correct dat ze iemand anders heeft/had?

Ze heeft het niet toegegeven ofzo, maar ja. Dus ik begrijp zelfs niet waarom ik op dit moment nog steeds wil dat ze van gedacht zou veranderen, niet echt slim enzo :p

Als je niet wil antwoorden, alle begrip hé.

Alleszins: veel sterkte! Ongelooflijke rotsituatie waarin je nu zit.

Hah ik kijk al uit om over 3 weken naar Belgie te komen voor de communie van mijn nichtje, dat wordt een heel weekend vragen krijgen over hoe het zit en wat ik nu ga doen >.>

update: ze loopt gefrustreerd rond omdat ik geen initiatief neem om de boel uit elkaar te trekken.

Daarnet nog: "ik moet alles zelf uitzoeken en regelen" .. "Ja, dat is toch exact wat je wilt?" --> kwaad

Mja wat wil ze dan dat jij doet om de "boel uit elkaar te trekken"?
Wat houdt dat voor haar in?

En als de situatie toch uitzichtloos is, zou je dan ook niet door de zure appel bijten en zsm alles in gang zetten?

Mja wat wil ze dan dat jij doet om de "boel uit elkaar te trekken"?
Wat houdt dat voor haar in?
Dat ik geen discussie start over wat te doen met het huis, of waar te gaan wonen of welke tijdslijn, etc Maw dat ik dat initiatief volledig aan haar laat.

En als de situatie toch uitzichtloos is, zou je dan ook niet door de zure appel bijten en zsm alles in gang zetten?

Het is 1 deel idiote 'hoop', 1 deel angst voor een nog meer onzekere toekomst en 1 deel cynisme dat in ieder geval de kosten nu nog wat langer gedeeld worden.

Dat ik geen discussie start over wat te doen met het huis, of waar te gaan wonen of welke tijdslijn, etc Maw dat ik dat initiatief volledig aan haar laat.

Het is 1 deel idiote 'hoop', 1 deel angst voor een nog meer onzekere toekomst en 1 deel cynisme dat in ieder geval de kosten nu nog wat langer gedeeld worden.

Spaart dat zoveel uit op die paar maand?
En weegt dat op tegen (ik gok) mentaal en fysiek langer lijden omdat je niet door kan omdat de breuk niet definitief is?
Het is een open vraag hé, ik weet het antwoord voor je echt niet.

Ik ben alleszins blij dat toen het bij mij duidelijk was dat het gedaan was ik ze direct weg gestuurd heb. Die zinnen waren er nog maar te goei uit of ik was weg en zei dat ze zoveel mogelijk moest pakken wat ze kon. Nu goed, daar was het wel duidelijk dat het overspel betrof (al was de proportie niet duidelijk).
Later is ze dan de rest nog komen halen, maar dat hielp wel om het direct af te proberen sluiten.

@kay-gell jullie hadden geen kinderen en geen eigendom, dan kan dat VEEL vlotter dan wanneer je kinderen en samen een huis hebt, dat kan ik je garanderen.

@zarathustra volg vooral je eigen gevoel daarin. Zij trekt zich daar -om het grof te stellen- toch geen reet van aan. Jij kan niet bepalen wat zij moet doen, enkel wat jij kan doen en doe vooral je uiterste best om zelf mentaal boven water te kunnen blijven.
Veel strekte!

@kay-gell jullie hadden geen kinderen en geen eigendom, dan kan dat VEEL vlotter dan wanneer je kinderen en samen een huis hebt, dat kan ik je garanderen.

@zarathustra volg vooral je eigen gevoel daarin. Zij trekt zich daar -om het grof te stellen- toch geen reet van aan. Jij kan niet bepalen wat zij moet doen, enkel wat jij kan doen en doe vooral je uiterste best om zelf mentaal boven water te kunnen blijven.
Veel strekte!

True, maar leek/lijkt me dat dat niet de reden is waarom de afhandeling vertraging oploopt?
Allee kan me vergissen en natuurlijk is dat met kinderen stukken minder.

Maar het lijkt me dat de aanzet tot het uit elkaar gaan om andere redenen niet opgestart geraakt, of niet?

Tbh, met kinderen en een huis moet de persoon die zo graag weg wilt maar beginnen met alles te regelen en een nieuwe plek te zoeken :unsure:

Ze is appartementen aan het bezichtigen. Is hier nog pakweg 50% van de tijd.

Op dit moment is de financiële onzekerheid hetgeen dat me wakker houdt. Er zijn 4 huizen in de schoolomgeving, dus als we beide moeten verhuizen kunnen we tegen elkaar opbieden -_-

Hoe is het daar nog?

Ze is letterlijk naar een appartement gaan kijken terwijl ik dit schrijf. Ik heb hier bijna tot op het zielige af zitten zeggen dat ik alles wil doen om het nog een kans te geven maar het is van 'ik voel mij niet gelukkig, ik heb tijd en ruimte nodig misschien kan ik u in een beter licht zien als we (even) niet samen leven'. En nu is ze vooral kwaad dat ik het niet zag aankomen wat dan waarschijnlijk de wortel van het probleem is.

Soit ik ga de veranderingen die ik haar heb zitten beloven sowieso doen want ik kan wel zien dat die mij te goede zullen komen. En dan zien we wel.

Ik dacht ik ga even dit topic nog eens doornemen maar jeetje wel heftig dit.
Sterkte hoor. :hug:

Een poosje geleden zaten we bijna in dezelfde situatie, was ook behoorlijk heftig maar bij ons kwam dat omdat we naast elkaar gingen leven ipv met elkaar en nog wat random shit erbij.

Hoe is het daar nog?
Ik ga over een uur de kinderen oppikken om voor de eerste keer ooit alleen met hen naar België te gaan. They are not amused. <.<

de huidige 'oplossing' is dat zij iets gaat huren, maar ook blijft bijdragen aan de lening. 2/3 van de huur die we krijgen uit een stuk van het huis ging vroeger naar onze gezamelijke uitgaven + sparen (1/3de gaat naar kosten voor het huurstuk). Die 2/3 gaat nu naar haar zodat ze niet bijdraagt aan de lening voor niks.

Hetgene dat ze huurt is een max duurtijd van 1 jaar. Wat ons tijd geeft om hier aan te werken, op dit moment ben ik skeptisch in hoeverre dat echt is van haar kant, maar soit.

Ik ga over een uur de kinderen oppikken om voor de eerste keer ooit alleen met hen naar België te gaan. They are not amused. <.<
Hopelijk valt het wat mee?
Hetgene dat ze huurt is een max duurtijd van 1 jaar. Wat ons tijd geeft om hier aan te werken, op dit moment ben ik skeptisch in hoeverre dat echt is van haar kant, maar soit.
Waaraan te werken? Jullie relatie (heeft ze het "probleem" al echt benoemd of stappen gezet om ze op te lossen?) Of tijd nemen om alles (dochters, het huis,...) zo goed mogelijk uit te zoeken en een eerlijke verdeling met vlotte overgang voorzien?

Hopelijk valt het wat mee?

Was niet echt een probleem behalve elke avond naar huis bellen en dan een uur wenen want 'ik wil naar huis', 'ik wil naar mama', 'ik wil hier zijn maar met mama' etc

Waaraan te werken? Jullie relatie (heeft ze het "probleem" al echt benoemd of stappen gezet om ze op te lossen?) Of tijd nemen om alles (dochters, het huis,...) zo goed mogelijk uit te zoeken en een eerlijke verdeling met vlotte overgang voorzien?

Zij is niet gelukkig, ze kan alleen mijn negatieve kanten zien, ze moet tijd en afstand hebben om perspectief te kunnen hebben.

Basically alles dat ik nu 'goed' doe is slecht want waarom deed je dat vorig jaar niet en alles wat ik slecht doe is -om een modewoord te gebruiken- een trigger.

Nu is het dus alles eh.

Ik en de kinderen die gisteren thuis komen, de kinderen bollen het direct af want ze willen hun vriendjes gaan zien maar dan wel zeggen dat mama zeker moet daar blijven en niet mag weg gaan --> probleem want 'ik mag toch ook vrienden zijn en ik moet hier toch niet zitten en wachten tot wanneer zij eens tijd hebben'.

Ik ben niet direct iemand met hopen zelfvertrouwen en zal mezelf altijd negatief beschrijven. Dus nu is het 'ik wil dat gij moeite doet en zelf toont waarom dat er hier toegevoegde waarde zou zijn en als je er zelf niet in geloofd waarom zou ik dat dan doen?'

En ik heb dan moeite om niet super rationeel te zijn en iets te zeggen genre 'ja natuurlijk zal er ander en misschien zelfs beter zijn, de kans dat ik de beste uit de 4 miljard ben is nogal klein'. Ik ben niet echt mijn eigen beste voorvechter :p

Zij wilt dus dat ik haar meevraag voor zaken met de kinderen te doen, communiceer met haar en 'moeite' doe. En ik zie dat er zaken zijn waar ik meer 'normaal' kan zijn, maar er is de vraag in hoeverre ik mezelf kan en wil veranderen.

Wat uw laatste zin betreft, ik heb geen idee. Ik heb haar vlakaf gevraagd of ze in haar gedachten definitief weg is en dit gewoon doet om het op een of andere manier minder pijnlijk te maken of dat ze er effectief nog iets in ziet. Want in het eerste geval is het niet de moeite om de boel te rekken. En dan zegt ze dat ze niet liever zou willen dan overtuigd te worden.. wat moet ge daar dan weer mee natuurlijk >.<

Maw mijn hoofd is een hoop chaos :p

Terug
Bovenaan