Herfst 2021 & winter 2021/2022

Over de details vind ik de modellen soms erg verschillen. ALARO (model dat KMI gebruikt) vind ik vrij zwaar, maar de gemiddelde wind op 10 meter hoogte is qua piek anders dan de windstoten, dus de forste windstoten zouden al optreden uren vooraleer dat de gemiddelde windsnelheid het hardst zou zijn, wat zou kunnen geinterpreteerd worden dat de windstoten in het eerste deel minder frequent zijn (en meer uitschieters zijn). HARMONIE (model van de Nederlanders) spreekt dat tegen, en gaat voor een piek in de namiddag en/of vooravond. Na 8-9 uur zou het zelfs al kalmer moeten gaan worden en wie laat gaat gaan slapen zou zelfs weinig last hebben van de wind. Volgens het model van het KMI zou het pas rustiger worden na middernacht. Tja, we zullen wel zien. Maar dat is het moeilijkste aan dit soort situaties. Ik heb niet altijd genoeg ervaring met welk model het goed doet in dit soort stormsituaties.

Best is van het ergst uitgaan, valt het dan mee zoveel te beter.

Kben aan het twijfelen om wat snelbouwstenen op men plat dak te leggen dat er minder kans is dat het gaat vliegen. Tis redelijke oppervlakte (15x4) , dus pakt veel wind.

Vanaf welke windsnelheden moet ik me eigenlijk zorgen beginnen te maken dat mijn zonnepanelen van het dag kunnen waaien? :unsure:
Ik ben nu al aan het paniekeren voor morgen en overmorgen.
Er lagen er nu her en der al van het dak, dus het kan. Dat hangt af van de hoek van de wind en bevestiging. Naar alle waarschijnlijkheid zullen er morgen wel weer wat wegwaaien.

Tot hoeveel km/h zijn woonhuizen eigenlijk ontworpen?

Hoe zit het met de verzekering als er iets van een gebuur zijn dak op jouw huis waait. Met 150/u vliegen die panelen toch luttele meters ver?

Hoe zit het met de verzekering als er iets van een gebuur zijn dak op jouw huis waait. Met 150/u vliegen die panelen toch luttele meters ver?
Ik heb dat vanmorgen opgezocht, voor als er een van onze bomen schade maakt bij de buur.
Blijkbaar als het erkend wordt als "storm" valt het onder de brandverzekering van diegene waar de boom op valt. Indien de boom bewezen in slechte staat zou zijn, of men erkent het niet als storm, zou het voor de familiale van de eigenaar van de boom/iets anders zijn.

Als er iets van de buur tot bij u komt, moet je dus vooral hopen dat hij een familiale heeft, of veel centen.

Vraag me wel af waarom een boot op zee gaat met zo een weer.

Vraag me wel af waarom een boot op zee gaat met zo een weer.
ik begrijp vooral geen bal van die reactiesnelheid van die man in het rood. Die blijft precies maar kijken.

Terug
Bovenaan