Sneeuwstorm
Well-known member
KMI zegt dat er zelfs mogelijk rukwinden tot 120km/u kunnen zijn de nacht van zondag op maandag door een actief koufront (tijdens zware buien waarschijnlijk).Not again (Limburg)
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
KMI zegt dat er zelfs mogelijk rukwinden tot 120km/u kunnen zijn de nacht van zondag op maandag door een actief koufront (tijdens zware buien waarschijnlijk).Not again (Limburg)
Ook rekening houden dat er overstromingen kunnen voorkomen, natuurbranden en aardbevingen. En ook de rus kan natuurlijk mogelijks binnen vallenAls ik ooit nieuw bouw ga ik toch rekening houden met hogere windsnelheden. Ik heb nu een schilddak, wat zeer storm-proof is, maar het kan volgens mij nog beter. Op een dag passeert er misschien een orkaan en liggen de appartementsgebouwen plat tegen de zeedijk....

Misschien best dan van de eerste een bunker bouwen met een schuilkelder onder voor in geval er een nucleaire oorlog uitbreekt.Ook rekening houden dat er overstromingen kunnen voorkomen, natuurbranden en aardbevingen. En ook de rus kan natuurlijk mogelijks binnen vallen![]()
Maar bij een waterbom loopt die schuilkelder dan vol.Misschien best dan van de eerste een bunker bouwen met een schuilkelder onder voor in geval er een nucleaire oorlog uitbreekt.
En wat is het verschil?Maar het is een beetje vreemd omdat het meer gemeen heeft met windstoten die bij een onweerszone passeren dan echt met een storm.
Kortere piek is al 1. En windschade die meer gerelateerd is aan "valwinden" denk ik. Ik denk dat de reden is waarom AROME die hoge windsnelheden in zijn model berekent waar bij de passage van het koufront de koude lucht samengedrukt wordt van hoog in de lucht en onder de warmere luchtmassa raast gelijktijdig bij het passeren van het koufront, in combinatie met de luchtdruk die ook snel afneemt met isobaren die dicht bij elkaar liggen omdat de windsetting ook al behoorlijk is.En wat is het verschil?
Ik kan hier heel technisch de uitleg gaan doen over hoe zo’n buienlijn ontstaat maar dat zou ons te ver brengen. Concreet komt het erop neer dat er boven het UK (Verenigd Koninkrijk) een trog aanwezig was. Zo’n trog wordt gevoed door erg koude temperaturen op 5.5 km in de troposfeer. Het werd op die hoogte -33 tot -35°C. In combinatie met een sterke straalstroom en de linkeruitgang werd de trog dynamisch geladen. Dat betekent dat het eigenschappen krijgt zoals onweer en gemene windstoten
Ik dacht hetzelfde. Toch absurd dat mensen het met dit weer in hun hoofd krijgen om in zo'n attractie te kruipen. Je zou bijna gaan zeggen dat ze het verdienen voor hun domheid.![]()
Negen mensen die vijf uur lang vastzaten op 37 meter hoge attractie in Plopsaland eindelijk bevrijd
De negen mensen die sinds 17 uur vast zaten in de attractie ‘Ride To Happiness’ op 37 meter hoogte in Plopsaland zijn eindelijk bevrijd. Pas omstreeks 21 uur kon een eerste poging ondernomen worden om ze te bevrijden met behulp van een kraan. Maar door de hevige wind was dat niet evident. Iets...m.nieuwsblad.be
Zit daar eens zo lang op die hoogte in zulk weer. Schandalig dat ze die attracties zelfs uberhaupt openen.
Ik weet dat het niet echt het beste nieuws is, maar het is nog kwestie van even door de zure appel te bijten en het ergste verwacht ik bij de passage van dat koufront, daarbuiten is meer vergelijkbaar met de wind van nu of op wo op do, wat nog altijd heftig kan zijn maar het ergste verwacht ik op de passage van dat koufront. Zeewatertemperatuur kan de dynamiek trouwens ook nog extra voeding geven, en volgens mij is de Noordzee relatief warm.Ook al ben ik niet zo gelukkig met de uitleg, merci. Het begrijpen doet toch al iets![]()