zwarten
Well-known member
Als dat effectief valt en dan een koude periode erop hebben we een witte kerst in heel belgie.Ik weet niet van waar die 97 mm komt, maar ik zag bij EC deze kaart voor vrijdag qua sneeuwaccumulatie
![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Als dat effectief valt en dan een koude periode erop hebben we een witte kerst in heel belgie.Ik weet niet van waar die 97 mm komt, maar ik zag bij EC deze kaart voor vrijdag qua sneeuwaccumulatie
![]()
Dat is mogelijk. Maar het is altijd precisiewerk bij ons. Volgens de laatste EC oper een dik pak sneeuw volgende week donderdag, maar dat is veel te ver vooruit om enigzins betrouwbaar te zijn.Als dat effectief valt en dan een koude periode erop hebben we een witte kerst in heel belgie.
Kerst is nog lang, en zelfs al wordt de komende periode koud dan kan die periode weer gedaan zijn tegen kerst. Ik denk dat dat sowieso moeilijk wordt. Binnen een week zullen we misschien een beter zicht hebben of er überhaupt kansen zullen zijn.Als dat effectief valt en dan een koude periode erop hebben we een witte kerst in heel belgie.
Stel dat er zondag sneeuw zou vallen dan mogelijk kouder maar dat is niet zeker. Ik heb dat de vorige run in de uitvoer zien staan maar het is weer verdwenen.Lokaal mogelijk een ijsdag vandaag, bijvoorbeeld Lessines bij Ronse nog niet boven 0 geweest. Semmerzake en Melle enkel voor 2 uur deze nacht (maar daar dus geen ijsdag).
![]()
Volgende week woensdagochtend mogelijk behoorlijk koud toch wel s'nachts.
Zal een baaldag worden dan.Woensdag kans op een sneeuwdek volgens de GFS run van deze morgen. Het verschuift van run tot run maar toch maar in de gaten houden!
![]()
Ik denk dat het inderdaad een dag om van te balen zal zijn als sneeuwliefhebber, want ik zie er niet veel meer van terug in de laatste runs. Hoogst waarschijnlijk blijft het droog.Zal een baaldag worden dan.