Hey, ik heb anderhalf uur sneeuw geruimd >.<arme jij....![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hey, ik heb anderhalf uur sneeuw geruimd >.<arme jij....![]()
aach, het goede verlangen naar een groene kerstHey, ik heb anderhalf uur sneeuw geruimd >.<
Lopen bij 5-10 graden is ideaal, maar bij vrieskou moet je ook niet te intensief sporten buiten, die koude lucht is slecht voor de longen.Ik herinner mij in december 2014 of was het 2015 (het was alleszins de warmste december) zat ik gewoon laat in de avond, s'nachts of vroeg in de morgen te lopen in zomerkledij. Het is wat koud, maar van lopen of beweging krijg je warm en eigenlijk is dat dan best aangenaam en relaxt en kan je juist veel harder lopen dan anders. En ik loop niet graag met veel ballast omdat dat allemaal meer gewicht is dat je moet meenemen terwijl je loopt. Zeker met de wind mee is het alsof je een veer bent. En door de kou heb je een reden om te lopen. Ik denk wel dat er een mythe is dat je daar van ziek kan worden, maar dat is toen niet gebeurd.
Bij 30 graden zo een inspanning, kan ik niet maar eerder omdat ik de motivatie daar niet voor heb. Ik kan me moeilijker oppeppen voor in die zon te gaan lopen als het echt heet, heet, heet is. Maar bij fietsen heb ik juist liever warm dan kou. En bij lopen heb ik liever kou dan warm. Bij fietsen vang je ook meer wind op, dus is het moeilijker om de kou van je af te lopen + uw handen liggen op dat stuur, dat stuur heeft koud, uw handen worden koud, zijn dan half wintervingers (dus je hebt al handschoenen nodig). Natte kou is eigenlijk nog erger bij fietsen. Fietsen doe ik niet graag in het winterseizoen.
Dikke bullshit, hier heeft de barbecue al 3 keer aan geweest sinds het beginnen vriezen is. Werkt ook in koude temperaturen he. Hij staat zelfs op dit moment aan, wel jammer dat het nu hier beginnen regenen is, dit lijkt me terug een recept om nare verrassingen op de weg te krijgen.Vanmorgen was het weer ijskoud, nog een paar dagen en de bbq kan terug aan.![]()
De temperatuur hier is vannacht beneden -10 gezakt, zal een groot contrast zijn met +10 en regen morgen.
Opvallend koud is het geweest in de Denderstreek en de omgeving van Leuven. Ik denk dat er hier meer opklaringen waren en dat de kou hier beter blijven plakken is daardoor.
Het is echt niet normaal. Hier al een wandelaar op zijn bakkes zien gaan. Heb die arme man dan maar naar huis gevoerd maar eigenlijk was dat ook niet zo'n snugger idee.Extreme ijzel hier voor het moment in West-Vlaanderen. Hopelijk gebruikt iedereen zijn verstand.
Tegen morgenochtend geven ze al 6 a 7 graden.Nou. Als ik het zo hoor mag ik morgen voorzichtig zijn met de dochter op de fiets.
Ik zou vooral de temperatuur in de gaten houden. Moest het deze nacht goed opwarmen is er niks aan de hand maar als de grondtemperaturen niet stijgen gaan we toch serieuze pech hebben.Nou. Als ik het zo hoor mag ik morgen voorzichtig zijn met de dochter op de fiets.
maar is het nuttig dat daar een strooiwagen passeert? Als er geen verkeer is is de passage van die strooiwagen gewoon voor niks hoor, zout of pekel strooien is enkel nuttig als daar ook genoeg verkeer is om het in te rijden.Hier in Oost-Vlaanderen ook al een uur spekglad. Ik geraak niet van m'n oprit.
Ook nog geen enkele strooiwagen zien passeren de ganse dag.
Met die 6 graden die tegen morgenvroeg voorspeld wordt zou het dan moeten meevallen. Maar nu de baan opgaan is zelfmoordIk zou vooral de temperatuur in de gaten houden. Moest het deze nacht goed opwarmen is er niks aan de hand maar als de grondtemperaturen niet stijgen gaan we toch serieuze pech hebben.
Dan leek het mij wel mayhem worden op de weg. Maar imo zijn we nog niet zeker dat dit niet voor problemen zal zorgen, de temperatuur zal toch snel moeten oplopen om de koude ondergrond warm genoeg te krijgen.Stel dat dit maandagmorgen gebeurde dan was het een ramp geweest