Hier ondertussen de eerste infiltratie laten doen. De procedure zelf was volledig pijnloos voor mij (ik dacht dat ze nog moesten beginnen toen de dokter zei dat het klaar was), maar later die dag kreeg ik wel veel last van m'n been en tintelingen in m'n tenen. Nu een paar dagen later heb ik de tintelingen nog steeds, maar geen pijn meer in m'n been. Ik doe wel rustig aan nu, dus moeilijk om te zeggen of het beter is maar ik heb geen pijn meer gehad vandaag (had ik sowieso niet op goede dagen). Gisteren heel even een zware thuisbatterij (60-70kg) liggen versleuren en dan voel ik iets in m'n been, maar ik kan het geen pijn noemen. Meer een lichte gewaarwording. Dus het lijkt of het al iets doet, maar ben niet zeker en het is ook nog vroeg natuurlijk.
De verpleegster zei dat ik m'n tweede infiltratie kan afzeggen als de eerste voldoende is, maar dat ga ik uiteraard niet doen want dan heb ik binnenkort waarschijnlijk weer last. Ik ga sowieso twee infiltraties laten doen (de procedure was toch volledig pijnloos bij mij, dus waarom niet) en dan is het kijken of ik een derde nodig heb. Het probleem is alleen dat ik niet goed weet wanneer ik terug alles kan doen wat ik ervoor deed. Ik probeer nu dus wat rustiger aan te doen (al geef ik toe dat ik niet kan stilzitten), maar hoelang ga ik dat volhouden en hoelang is het nodig om mijn lichaam de hernia te laten opruimen... Maar als ik rustig aan doe, heb ik sowieso minder last van m'n been en weet ik dus ook niet zeker of de infiltratie werkt.
Alleszins aan de mensen die nog infiltraties gepland hebben staan: de behandeling zelf kan ook volledig pijnloos verlopen. Een paar uur daarna kreeg ik wel veel last, maar dat is de bekende pijn (alleen misschien iets heviger). Geen idee of het de volgende keer ook zo zal zijn natuurlijk, want de dokter zei dat het afhangt van hoe dicht ze tegen de zenuw zitten (niet altijd makkelijk te zien blijkbaar) en hoe ontstoken de zenuw is.