Waarschijnlijk zal het eerst 1 op 1 kine zijn met massage en warmtebehandelingen en wat heel rustige oefeningen voor de spieren voor je op rugschool mag.Ja ik weet het. Toen ik zat te wachten op de CT scan in de rolstoel kreeg ik in mijn been weer zo'n opflakkering maar die is wel na 30s verdwenen. Gisteren ook een vrij lang gesprek gehad met de Kine vh ziekenhuis. Die waarschuwde mij hier ook voor omdat die zenuw eenderzijds toch een hele periode gekneld zat en ook omdat er al schade is vastgesteld in mijn kuit. En ook omdat ik op net iets meer als een half jaar 3x ben geopereerd. Mijn lichaam heeft een paar serieuze beuken gehad nu met al die ingrepen en die PLIF is toch een zware ingreep dus zal alles op het gemak moeten doen in het begin. Is niet voor niets dat mijn arts al op voorhand had gezegd dat ik minstens 3 maanden moet revalideren. Nu tot half november "rust" en dan beginnen met geleidellijk aan rugschool vermoed ik. Als de pijn terug komt dan hoop ik niet dat het voor lang is want loop hier al lang genoeg mee rond. Heb soms hier een beetje het gevoel dat ik halvelings gevangen zit in huis als iedereen werken/school is. Vrolijk word ik daar niet van op die momenten.
Ik moest 3 weken na de ALIF 1x naar de kine om correct te leren bewegen, dan twee weken later controle met scan bij neurochirurg die dan extra brief heeft gemaakt voor kine met een plan voor de volgende 3 maand en pas als dat allemaal vlot zoals het moet, evaluatie of ik (terug) naar de rugschool mag/moet. Die afspraak is voor mij eind november, ondertussen met kine wat rustig opbouwen. Deze week wel serieuze terugval qua pijn (puur spieren en gewrichten, uitstraling is quasi weg), maar nog altijd totaal niet te vergelijken met die eerste 2 weken na operatie.