Arades
Well-known member
Mijn vrouw heeft ooit het voorstel gehad om een zenuw ergens te laten schroeien maar we waren toen allebei zo fel geschrokken daarvan dat dit zeker jaarlijks zou moeten gebeuren dat dit absoluut toen geen optie was voor haar. Uiteindelijk is dat opgelost met medicatie maar dat heeft makkelijk 2 jaar geduurd.Ah oké, ik wist niet dat dat maar iets tijdelijk was... Maar misschien wel voldoende om je lichaam de hernia te laten opruimen en je spieren sterker te maken zodat tegen dat de zenuwen terug gegroeid zijn, er geen druk meer opkomt?
Kweet nu natuurlijk niet in uw geval of dat herhaalt moet worden maar ik vermoed mogelijks van wel, bespreek het allesinds met uw arts zou ik zeggen. Kwil u ook geen info geven die dan achteraf gezien niet moest kloppen, ik ben gene dokter natuurlijk. Ik kan alleen aangeven wat tegen ons toen is verteld voor mijn vrouw haar probleem.
Mijn kiné is gedeconventioneerd, hier is nergens in de buurt nog een die dat wel is helaas, en ik heb volgens de neurochirurg met die PLIF recht op 60 beurten bij de kine. Ik ben dit jaar al 66x geweest dus die kost dikt indd wel aan. Mijn hospitalisatie vh werk dekt die extra kosten niet ivm deconventioneerde kinesisten. Moest ik nu een persoonlijke hospitalisatie hebben dan wel. Ik had nu ook nie verwacht dat dit zolang ging duren allemaal. Anders had ik mij wel een persoonlijke hospitalisatie geregeld. Ik heb daar begin vh jaar wel achter gehoord maar de wachttijd was toen 3 maanden en ik dacht dat het tegen dan wel opgelost ging zijn. Daarna niet meer bij stil gestaan eerlijk gezegd.Ik doe nu voorlopig enkel die oefening waarbij je al staand naar achter moet buigen en als het ware de hernia terug naar binnen drukt. Allez, zo legde mijn kinesist het toch uit. Was nog maar de eerste sessie, dus de volgende sessie zal hij waarschijnlijk de andere oefeningen ook aanleren.
Als je zegt dat je 3x per week naar de kine gaat, krijg je dan nog wel iets terugbetaald? Mijn kinesist waarschuwde me al dat hij hoopt dat ik een hospitalisatieverzekering heb want dat het anders duur kan worden door de vele sessies die ik al gehad heb en de verminderde terugbetaling.
Elke beurt kost mij 36€ en ik krijg daar 19€ van terug. Nu gaat dat wel allemaal digitaal en staat dat geld er binnen de 2 werkdagen terug op maar begin vh jaar was dat pas als mijn 9 of 18 beurten om waren dat ik met mijn papierke naar de ziekenkas ermee ging. Ik heb toen ik na mijn 2de operatie 30x moest gaan wel gevraagd aan hun om elke 10 beurten een papierke te krijgen. Daarom ook dat ik die rugschool wil gaan doen, die zou ik wel volledig terug betaald krijgen.
Gisteren ben ik een 75mins daar geweest alles samen.Je doet precies ook wel veel op een sessie bij de kine. Bij mij is het altijd 1 ding, dus ofwel massage, ofwel dryneedling, ofwel in zo'n toestel ondersteboven hangen, ...