Het Hoge Noorden

Ik denk nu wel dat die Eddy zo iemand is die dat gewoon graag doet, allerhande bouwprojectjes, en moest die niks te doen hebben, de muren thuis oploopt. Dan zou die rap terug in Belgie staan.
Ja, ik denk ook dat die graag bezig is. Maar er is nog een verschil tussen graag bezig zijn, en enkel uw vrouw haar projectjes te mogen bouwen he :).
Heel bijzonder hoe mensen hele relaties/huwelijken/persoonlijkheden kunnen duiden op basis van minder dan 30minuten schermtijd in het totaal.
Ik neem aan dat je beseft dat het reacties zijn op het programma, als die mensen achter de schermen anders zijn, dat kan goed zijn maar dan wordt dat niet getoond in de serie...

Mijn 'schoonvader' heeft die huisjes bij visser Dave gebouwd.
Die gaat nog steeds jaarlijks een paar maanden daar helpen met vissen en fileren.
Als ik me niet vergis is die al 104x naar daar geweest.
Zalig lekker die vis van daar. Is wat anders dan de vis die je hier koopt

Bij dat vrouwencentrum stel ik mij toch ook wel de vraag hoe dat ooit deftig gaat draaien. Ze wonen daar in niemandsland, wie in godsnaam gaat daar dan terecht komen? Of is het de bedoeling om vrouwen uit heel Europa aan te trekken dat die daar een aantal weken/maanden kunnen komen bezinnen?
Die hippies die daar straks heel de dag kak kunnen opruimen van die honden, ik ben eens benieuwd hoe dat gaat uitdraaien :biglaugh:

Het jonge koppel heeft zich toch laten vaccineren, maar dan kwam iets onverwacht, de koude! Wie had dat gedacht dat het onder nul kon zijn in Noorwegen.

1B9yDoR.png

En we kennen Annemie, als ze een zwakheid ontdekt, blijft ze het toch maar oprakelen 🤣

ilTNcAR.png

Het is een vermoeden, maar ik denk dat onroerend goed in zo'n afgelegen gat niet zoveel kan kosten (in vergelijking met overige vastgoedprijzen in Noorwegen).

Dat koppel met drie kinderen blijft toch een vreemd verhaal. Halsoverkop een tijdelijke woning gekocht buiten Oslo om dan 'in levende lijve' te kunnen beginnen aan hun zoektocht naar de droomwoning. Nu stellen ze dan vast dat die zoektocht eigenlijk sowieso online verloopt en ze dat dus evengoed vanuit BE hadden kunnen doen? :unsure:. Vraag me trouwens ook af of die nog van plan zijn te werken/te rentenieren.

Het is een vermoeden, maar ik denk dat onroerend goed in zo'n afgelegen gat niet zoveel kan kosten (in vergelijking met overige vastgoedprijzen in Noorwegen).

Dat koppel met drie kinderen blijft toch een vreemd verhaal. Halsoverkop een tijdelijke woning gekocht buiten Oslo om dan 'in levende lijve' te kunnen beginnen aan hun zoektocht naar de droomwoning. Nu stellen ze dan vast dat die zoektocht eigenlijk sowieso online verloopt en ze dat dus evengoed vanuit BE hadden kunnen doen? :unsure:. Vraag me trouwens ook af of die nog van plan zijn te werken/te rentenieren.
Dat klopt, in die afgelegen noordelijke plaatsen kan je al een huis kopen vanaf pakweg 30.000 euro. Maar het is zo goedkoop omdat je dan echt wel in de middle of nowhere zit, soms off grid, nog wat renovatiewerken etc. Je bent aangewezen op jezelf en mogelijks je buren. Das voor niet veel mensen weggelegd.

Je kunt dat hier zelf zien https://www.finn.no/realestate/browse.html

Die hebben gewoon diepe zakken. Die hebben wsl dat huis online gekocht voor 3 ton. Een bedrag waar zij niet zenuwachtig van worden. Gaat het mis, verkoop je gewoon weer.

Maar ik denk dat ze nog wel een half miljoen hebben liggen voor hun droomhuis.

Je kunt dat hier zelf zien https://www.finn.no/realestate/browse.html

Die hebben gewoon diepe zakken. Die hebben wsl dat huis online gekocht voor 3 ton. Een bedrag waar zij niet zenuwachtig van worden. Gaat het mis, verkoop je gewoon weer.

Maar ik denk dat ze nog wel een half miljoen hebben liggen voor hun droomhuis.
Ik denk ook dat de vastgoedmarkt in Noorwegen mogelijks ander werkt met minder beschrijf etc? Daardoor zou kopen/verkopen een pak makkelijker kunnen he.

Ik denk ook dat de vastgoedmarkt in Noorwegen mogelijks ander werkt met minder beschrijf etc? Daardoor zou kopen/verkopen een pak makkelijker kunnen he.

Transactiekosten in Norwegen liggen rond de 4% ( waarvan 2,5% registratierechten).
Dat is tamelijk laag.

Da ieder toch eens in hun eigen kot moeien . :coolbrows:
Dan moede niet meedoen aan een tv programma he, die programma's worden maar gemaakt omdat wij er allemaal zouden kunnen over melken.
Ik zie de meerwaarde niet om met je smoel op tv te komen om te tonen waar je al sukkelend een nieuw leven probeert op te bouwen.

Als je dat echt meent, en goed in je vel zit, dan doe je dat wel zonder kijkend vlaanderen.

Volgens mij wil die Veerle ook alleen maar over haar zweverige shit praten en interesseert Eddy dat niet dus heeft hij 'moeite met over gevoelens te praten' volgens haar, haha. Die vent is gewoon prima tevreden met z'n bootje en z'n projectjes en Veerle dan helemaal 'nee dat kan niet je moet praten over je diepste verstopte gevoelens!'

Die hippies :laugh:

"Ja, tis nen job gelijk een ander..." *snel zenuwachtig lachje als hij ziet dat die Eef da gehoord heeft* om dan ne minuut later krek hetzelfde te zeggen. Job gelijk een ander? Ik weet het niet hoor... ik kan niet veel jobs bedenken waar hondenkak opkuisen tot de kerntaken hoort. :unsure:

En die Soetkin... Annemie maakt daar graag een slachtoffer van maar komaan: dat is imo het perfecte voorbeeld van mensen die nooit willen kiezen.
- Ze gaat een jaar thuisblijven voor haar 2de kind...
- 5 seconden later: kga wel al terug wa werken ze.
- 20 seconden later: "een week bij mij, een week hier terwijl ik moet optreden, een week bij mijn ouders... das toch geen probleem".
Kweet niet, als je voor kinderen gaat, kies dan duidelijk voor die kinderen... al de rest komt op de 2de plaats. Zeker als je die ervaringen al hebt van u eerste dochter. Ik bedoel niet ze moet stoppen met leven/werke maar volgens mij reist die echt veel rond waardoor ze regelmatig dagen weg is (méér dan eens 2-3 dagen per maand). Hoe je er niet bij stil staat dat geen stabiele omgeving is voor een kind...
En ze weet het volgens mij zelf zeergoed: ze begint verschillende keren nen uitleg om plots zichzelf te onderbreken en dan zie je haar bijna denken "wacht, dit kan ik niet zo zeggen want dan kom ik er slecht uit".

Laatst bewerkt:
Die hippies :laugh:

"Ja, tis nen job gelijk een ander..." *snel zenuwachtig lachje als hij ziet dat die Eef da gehoord heeft* om dan ne minuut later krek hetzelfde te zeggen. Job gelijk een ander? Ik weet het niet hoor... ik kan niet veel jobs bedenken waar hondenkak opkuisen tot de kerntaken hoort. :unsure:

En die Soetkin... Annemie maakt daar graag een slachtoffer van maar komaan: dat is imo het perfecte voorbeeld van mensen die nooit willen kiezen.
- Ze gaat een jaar thuisblijven voor haar 2de kind...
- 5 seconden later: kga wel al terug wa werken ze.
- 20 seconden later: "een week bij mij, een week hier terwijl ik moet optreden, een week bij mijn ouders... das toch geen probleem".
Kweet niet, als je voor kinderen gaat, kies dan duidelijk voor die kinderen... al de rest komt op de 2de plaats. Zeker als je die ervaringen al hebt van u eerste dochter. Ik bedoel niet ze moet stoppen met leven/werke maar volgens mij reist die echt veel rond waardoor ze regelmatig dagen weg is (méér dan eens 2-3 dagen per maand). Hoe je er niet bij stil staat dat geen stabiele omgeving is voor een kind...
En ze weet het volgens mij zelf zeergoed: ze begint verschillende keren nen uitleg om plots zichzelf te onderbreken en dan zie je haar bijna denken "wacht, dit kan ik niet zo zeggen want dan kom ik er slecht uit".
Klopt, inderdaad, in 3 zinnen tijd is het daar gegaan van "ik ga een heel jaar thuis blijven, en ik ga minder werken en ik ga voor dat kind zorgen"
naar "goh ja, in dat eerste jaar ga ik wel werken he, dan kan dat kind eens een week bij mijn ouders blijven ofzo".
Die gaat gewoon éxact hetzelfde doen als bij haar eerste kind, en dan gaat ze het weer oneerlijk vinden als dat kind wordt weggenomen. Ge zag de vader ook gewoon al denken "waar zit ik nu weer mee opgescheept" :P

Ik dacht dat ik iets had gemist maar die Soetkin veranderde dus effectief elke keer haar verhaal, kan gewoon zijn dat ze na haar zwangerschap weer iets anders doet. Die ellenlange autoritten zijn tenminste weg, dat is mss al een voordeel voor haar.

Terug
Bovenaan