Je hebt inderdaad gelijk

, maar dat is reeds grondig doornomen / besproken. De gemeenschappelijke meter wordt momenteel alleen gebruikt voor de verlichting in de hal (2 verdiepingen - 5 bewoners) en de lift. Alle bewoners hebben namelijk een aparte meter met zekeringskast. En voorlopig ben ik ook de enige die elektrisch zal opladen ..
11 kW + de lift + de verlichting kan dit nog trekken Dus digitale meter en load balancing is 'voorlopig' nog niet nodig.
Vermogen lift = 4 kW. Vermogen verlichting = Minder dan 1 kW. --> 11 + 4 + 0,x = 15,x kW
22 kW + de lift + de verlichting = Dan vliegt de elektriciteit er wel uit.
Ik wilde eerst aan 22 kW opladen (dat kan als de elektricien een zekering steekt die dat aan kan), maar dat is dus niet mogelijk zonder aanpassingen aan de gemeenschappelijk meter. Dus hij gaat dit beperken tot 11 kW.
Indien meerdere bewoners elektrisch willen laden dan gaan we een digitale meter moeten installeren+ Load Balancing + de meterkast verzwaren naar 63A. (Ik denk dat 63A momenteel de max is dat je als particulier kan laten steken door Fluvius? De elektricien was zelf niet zeker)
Als alle 5 bewoners dan tegelijkertijd zouden opladen, dan zal de Load Balancing ervoor zorgen dat de elektriciteit niet afspringt maar zal het opladen waarschijnlijk wel trager gaan dan 11 kW. (63A = +-44 kW)
Opmerking:
In 2024 gaan ze hier digitale meters plaatsen. Dan ga ik zowiezo vragen achter een verzwaring naar 63A.
Moest voor 2024 een 2de bewoner elektrisch willen opladen dan gaan we dit wel eerder moeten aanvragen.