Hey all, ik moet wegens verhuis een nieuwe laadpaal plaatsen in het toekomstige huis. Momenteel ligt daar 1 fase 40A, digitale teller en geen zonnepanelen.
ik vermoed dat dit na renovaties verzwaard wordt, allicht naar 3 fasen, maar ik heb niet meteen een nood om sneller dan 7.4 kw te kunnen laden. Ik doe het momenteel gewoon met de stekker en zelfs dat gaat relatief probleemloos. Maar voor 2 dagen met lange afstanden na mekaar, vind ik het toch wel handig iets sneller te kunnen laden. Ik vind het ook belangrijk om in de toekomst een zo slim mogelijke laadpaal te hebben, want ik verwacht dat er straks een hoop zonnepanelen op komen te liggen en mogelijk ook warmtepomp etc.
Ik heb wat installateurs gecontacteerd en de meest informatieve bood mij de smappee ev wall business + Genius aan. Hij stelt ook een 3F voor (ietsje duurder) die we nu monofase installeren en mogelijks later op 3F kunnen aansluiten ook. Dan kan je evt. nog digitaal de max laadsnelheid begrenzen. Die lijkt me alles te kunnen wat ik mogelijks in de toekomst zou willen, maar is wel fors aan de prijs (2900 ex BTW, geinstalleerd).
Ik heb er zelf niet heel veel kaas van gegeten, dus als er hier experten zitten die big nono's zien: shoot