Het LEGO-topic

Maar het is écht fijn om die klein mannen met Lego bezig te zien.

Onzen oudsten (diene van 6) bouwt iets volgens het plan (vaak de Creator dozen) en dan haalt ie het uit mekaar en bouwt ie model 2, dan 1 nog es, dan 3, dan weer 2, dan de 1 nog es, en dan begint ie er zelf mee te experimenteren en komt er meestal een ruimteschip met megaschieters uit :love:

Ik heb na 1x bouwen meestal genoeg lego gezien voor die dag :laugh:
Ik heb dat al met Duplo. De oudste (4) kan daar al toffe dingen mee maken. De zoon (2.5) geeft instructies :p
Zo hebben we twee weken geleden een hele spoorweg aangelegd en daar wat huizen bij gebouwd. Dan kwam hij af met wat blokjes en kreeg ik de instructie die te implemnteren in een tijgerhuis :p

die ATAT ziet er wel zalig uit. Maarja damn die prijzen.
In dat filmke heeft ie de falcon, ISD en ATAT staan en zegt "Over 2000$ worth of lego". Toch zotjes eigenlijk.

65756_75313_Box3_v29.jpg

UCS AT AT aangekondigd :love:
wel 800 € :(
Zalige set :love: Maar toch, moest ik dat geld gaan uitgeven aan een Star Wars UCS set, zou ik toch voor de Millenium Falcon gaan. Lego is toch wel echt niet normaal meer bezig laatste jaren en deze set is daar alweer het zoveelste bewijs van. :D

En met al die sets voor AFOLs hoop ik nog altijd sterk op een "dedicated" trains theme met stoplichtjes, wissels, etc. Ik blijf ervan dromen. :p

Ik heb dat al met Duplo. De oudste (4) kan daar al toffe dingen mee maken. De zoon (2.5) geeft instructies :p
Zo hebben we twee weken geleden een hele spoorweg aangelegd en daar wat huizen bij gebouwd. Dan kwam hij af met wat blokjes en kreeg ik de instructie die te implemnteren in een tijgerhuis :p
Ook hier 2 Duplo-fans (zoon en ik)... :D Pas nog een tweede Duplo-trein bijgekocht voor zoonlief (de vrachttrein 10875) en extra bruggen en wissels. De passagierstrein 10874 hadden we al en 4 uitbreidingssets. Binnenkort kan heel de leefruimte hier een spoorweg worden. De neefjes (en zelfs nichtjes) zijn er ook zot van.

Ik vind de Duplo-treinen dan ook wel de Duplo-sets met de meeste bang for bucks. Sommigen zijn echt wel extreem duur voor wat ze zijn.

De kinderen hier is het vooral spelen met de Lego mannekes belangrijker dan bouwen.

Krijg die mannen ook niet aan het sorteren, waardoor alles door elkaar zit.

Af en toe vraagt de 5jarige of ik iets uit mijn hoofd voor hem wil bouwen. Dit blijft dan welgeteld 2 minuten zo en dan begin hij deze te upgraden en na 5 min zie ik al niet meer wat ik gebouwd had, maar hij heeft er wel veel plezier mee.

Ik ben echt jaloers, veel plezier ermee! Deze post geldt trouwens voor de meesten in deze topic. Wegens geld- en ruimtegebrek koop ik geen LEGO, al kriebelt het om na meer dan 20 jaar nog eens een deftige (lees: dure) set te kopen.

en dan nog een meubel zoeken en een glazen vitrine om hem te beschermen tegen stof.
Veel plezier ermee. (y) Is 1 van de mooiste sets die ze gemaakt hebben laatste jaren, toch als display. :) Ik heb hem alvast toegevoegd aan Brickwatch, maar denk dat er komende weken/maanden wel schaarste zal zijn in het aanbod.

Ik ben vorig weekend langs geweest op de beurs "Bricks and more" in Geel. Dat was alweer een tijd geleden dat ik nog een LEGO-beurs gedaan heb (van voor corona uiteraard). Is hier nog volk dat soms wel eens naar een LEGO-beurs gaat? Brickmania was vroeger wel regelmatig in België, maar ben gestopt met daar naar toe te gaan na een tijdje. Want de standhouders (vooral voor de displays) waren meestal dezelfden uiteindelijk. Bij Bricks and more wel veel nieuwe dingen gezien qua displays.

Ik vind de verkoopstanden bij die LEGO-beurzen soms wel lachen. Om een voorbeeld te geven: daar stond ene die het (mini) Disney-kasteel aanbood voor 45 euro... terwijl je die bij LEGO zelf nog kan bestellen aan 35 euro. Wie laat zich daar toch aan vangen denk ik dan. :rofl:

Ik snap dat sowieso niet. Tegenwoordig heeft bijna iedereen een smartphone met mobiele internet. Op 2 sec heb je hst artikel wat je wil kopen opgezocht en prijzen vergeleken.

Damn!! Zalig ding!
Is er eigenlijk iets geweten of de periode waarin ze deze zullen maken?
Is dit een gelimiteerde oplage?

Ik vermoed wel dat het gelimiteerd zal zijn.

Status momenteel online is "backorder" Ik had de chance er bij te kunnen zijn in de pre-order op 1 november.

Ik vermoed wel dat het gelimiteerd zal zijn.

Status momenteel online is "backorder" Ik had de chance er bij te kunnen zijn in de pre-order op 1 november.
Backorder is wel normaal, zeker met de eerste pre-orders. Als ge echt niet meer zou kunnen bestellen, zetten ze niet beschikbaar ofzo.

Houden jullie eigenlijk die dozen van de dure/grote sets?
Ik heb de plek, dus ik hou die bij. Al denk ik wel dat de kans heel klein is dat ik ooit één van die sets ga verkopen.

Momenteel aan de Jurassic Park set bezig. Die dino is héél cool met veel bewegende onderdelen.
Die poort is ook awesome. Vooraan is dat de poort waar ze door rijden. Achteraan zitten een hoop scènes uit film: Hammond die ijs eet, Malcom die gewond in die bunker ligt.

Leukste detail tot nu toe: de arm van John Arnold in de bunker waar Sattler de stroom aan zet.

1637137818039.png

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan