Het LEGO-topic

Daar hoef je zeker geen schrik voor te hebben. De instructies zijn veel duidelijker geworden. Vroeger lag alles op één hoop en moest je het ene prentje vergelijken met het andere om te zien wat er bij kwam. Nu zal men bijvoorbeeld eerst de benodigde zakjes aangeven (nummers op de zakjes) en per stap eerst aanduiden welke blokjes je nodig hebt. Je kan je amper missen nu.

Dat viel me ook op bij het maken van die oudere Legosets. Er staat nergens aangeduid welke stukken je nodig hebt, je moet het huidige prentje met het vorige prentje vergelijken en zelf maar uitvinden wat er is bijgekomen. Het duurt ook beduidend langer om een kasteelset uit de jaren 90 te maken, dan een Lego Ninjago pakket, omdat zoals je zegt de stukjes in verschillende zakjes zitten, elke stap meegedeeld krijgt welke blokjes er nodig zijn, etc. Veel toegankelijker.

Die sets zijn zeker doenbaar, de handleiding is niet steen-per-steen maar ook niet onleesbaar. Enkel de technic-auto's zijn lastiger (Chiron, Sian, ...)
Hogwarts heb ik toch best lang op gebouwd. Die set is gewoon echt groot. Wel heel veel leuke details in. Persoonlijk zou ik starten met direct 1 van de grootste sets (Hogwarts, Titanic, ...) Omdat die kleinere sets voor volwassenen snel aanvoelen als "dat was veel geld voor misschien weinig tijd".

Worden die grote sets trouwens nog met fysieke handleidingen geleverd? Bij die Super Mario-sets is dat namelijk enkel via een app. Zeer leuk en handig als aanvulling, maar zo'n grote set lijkt me toch handiger met een boekje.

M'n vriendin heeft intussen al laten blijken dat ze (los van de prijs) niet echt een liefhebber is van die Titanic is aangezien ze dat geen mooi stuk vindt om hier in de living te hebben staan. Ik denk dat als ik voor een set ga, dus eerder voor de NES of Typewriter ga, lijken me beiden leuke items om m'n thuiskantoor op te fleuren.

Ik stoor mij soms aan de mate van detaillering in de boekjes nu. 1 pagina voor ocharme twee kleine blokjes, met dan nog eens een dikke pijl waar ze moeten komen, dan kom je al snel aan handleidingen de dikte van een woordenboek (en het neemt ook een beetje de uitdaging weg die toch met het bouwen gepaard moet gaan)...

Ik stoor mij soms aan de mate van detaillering in de boekjes nu. 1 pagina voor ocharme twee kleine blokjes, met dan nog eens een dikke pijl waar ze moeten komen, dan kom je al snel aan handleidingen de dikte van een woordenboek (en het neemt ook een beetje de uitdaging weg die toch met het bouwen gepaard moet gaan)...

écht hé

en dan nog bijzetten hoeveel van elk, en de schaal er nog es bijzetten ook als je van die technics staafjes moet nemen.

Nieuwe modular voorgesteld:

Zag hem gisteren ook passeren. Er gingen al een paar weken de geruchten rond dat de "Cafe Corner" (wat ook een hotel is) een rerelease zou krijgen. Ziet er wel nice uit met die tropische look, precies een gebouw in Cuba. :)

Over deze ben ik dan weer minder te spreken... Die had geweldig geweest als het een trein was op minifig scale i.p.v. 4 studs wide... Rare keuze van Lego. 🤷‍♂️ 2022 is nochtans het jaar waarin we nieuwe treinsets zouden moeten krijgen (als je hun release pattern ziet van de afgelopen decennia op het gebied van treinen)

Klopt. Wat een verschil met de handleidingen uit de jaren 80/90...toen verschillende keren moeten terugbladeren omdat ik in de achtergrond dat zwart stukje op die donkergrijze plaat niet zag geplaatst worden :D

Is er eigenlijk een soort van vast stramien te zien in wanneer ge sets goedkoper gaat kunnen vinden of zijn prijsverlagingen eerder random en ook afhankelijk van retailer tot retailer, dus met ander woorden compleet onvoorspelbaar?

Dezelfde vraag overigens ook over hoelang bepaalde sets in het assortiment blijven?

Ik zag namelijk via Brickwatch dat de Nintendo NES momenteel in prijs verlaagd is (bij Fun) tot -30% tov de adviesprijs maar geen idee of dat een "once in e lifetime" is of dat er komend jaar heus nog wel van die aanbiedingen zullen zijn.

Vandaag was ik in Wijnegem shopping en bij het passeren van de Lego winkel effe naar de Titanic gaan zien. Het is vooral de grootte die indrukwekkend is!
Er staat ook de Batman Tumbler, die is ook wel vet😍

Is er eigenlijk een soort van vast stramien te zien in wanneer ge sets goedkoper gaat kunnen vinden of zijn prijsverlagingen eerder random en ook afhankelijk van retailer tot retailer, dus met ander woorden compleet onvoorspelbaar?

Dezelfde vraag overigens ook over hoelang bepaalde sets in het assortiment blijven?

Ik zag namelijk via Brickwatch dat de Nintendo NES momenteel in prijs verlaagd is (bij Fun) tot -30% tov de adviesprijs maar geen idee of dat een "once in e lifetime" is of dat er komend jaar heus nog wel van die aanbiedingen zullen zijn.
Random. En goh ja, Lego sets hebben wel beperking in tijd dat ze gemaakt worden, dus ge kunt niet jaren wachten .. als de set niet meer gemaakt word, gaat de prijs alleen maar omhoog.
30% is op zich al een mooie korting.

Gisteren was op de officiële Legoshop de arrenslee verkrijgbaar,( nu helaas weer uitverkocht), maar met een maximum van 1 stuk per klant. En zelfs dan al na 1 dag uitverkocht. Het gaat echt hard voor Lego.

Ben deze gisteren in de LegoShop in Brussel gaan halen, lagen er nog meer dan genoeg :-)

Nieuwe modular voorgesteld:

:love:

Ja, de eerste set voor op de lijst voor volgend jaar is ook gekend :lol:

LEGO-Technic-BMW-M-1000-RR-42130.jpg

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan