skypulse
Well-known member
In plaats van mij belachelijk te willen maken en me neer te zetten als ofwel Neville Chamberlain 2.0 of oorlogszuchtig of extreemrechtse troll, vergeten jullie dat ik het zeker niet tot een conflict zal laten komen met Rusland, maar de strategie van de westerse landen werkt blijkbaar ook niet. Rusland drijft ondanks alle "dreigementen" zijn willetje door. Zijn wat wij doen wel dreigementen? Ik heb de vraag gesteld en iedereen heeft het genegeerd om een grap met EUIV in de plaats te maken: waarom zou je Oekraine niet binnenvallen, Poetinzijnde ervanuitgaande dat humanistische redenen die voor mij en misschien voor jullie van belang zijn, niet in zijn belang zijn?
Antwoord die vraag eens, bedankt.
Poetin's redenering is er gewoon 1 van het herstellen van de Sovjet-Unie. Eerherstel. For the glory of mother Russia.
Niet meer of niet minder. Het is een egoïstische narcist die de realiteit ontkent en het niet kan verkroppen dat een misbruikt kind vervreemdt van zijn of haar mishandelende ouders (metafoor voor Oekraïne-Rusland).
Waarom hij Oekraïne niet zou binnenvallen? Die man is 70, ouder aan het worden en wilt zijn legacy achterlaten. Wat heeft hij te verliezen?
Er zou nooit bereidheid zijn in de NAVO om een niet-lid tot de dood te beschermen, zeker niet als er zo'n grote partij als Rusland in betrokken is. Indien de NAVO dat eenzijdig zou beslissen, zou er sowieso enorm veel wrevel ontstaan binnen de alliantie en dreigt deze uit elkaar te vallen, zeker in zo'n turbulente tijden met politieke actoren die enorm neigen naar extreme kantjes. Frustrerend, maar de absolute waarheid. NAVO kan momenteel niet anders dan achter de principes staan waar het door is ontstaan, namelijk het verdedigen van de eigen leden van de alliantie. Niet meer, niet minder.