Dat is mijn mening, en ik heb het recht op mijn eigen mening. Ik geloof wel in een Europese militaire alliantie tussen de uniestaten met eventueel geassocieerde landen: VK, Noorwegen, IJsland, Zwitserland erbij indien zij dat wensen. NAVO heeft voor mij geen bestaansreden, is een restant v/h verleden. En een ander moet niet bepalen voor mij wie of wat de vijand is, loud en clear.
Ik vind het even zot dat mensen openlijk praten over het uitbreiden van de NAVO. Ik vind dat ook een zeer agressieve zet. Anderzijds vind ik wel dat een land of regio het recht heeft om een land te verdedigen, ook als het niet deel uitmaakt van de NAVO, dus zelfs als OEK een neutrale status krijgt, en RS bedreigt die status of valt OEK aan, dan vind ik dat we wel moeten ingrijpen, NAVO lidmaatschap of niet. Dat is hoe ik het zie. Verder kan je aan de eisen van RS als je die inwilligt ook zelf eisen verbinden, zoals het einde van de vele proxystaten etc (Abchazie, Donetsk, Luhansk, etc...) De goodwill moet van beide kanten komen, maar met dit soort dialoog raken we nergens.