Avondland
Well-known member
Deze keer toch wel een van de betere afleveringen, vond ik. Juiste toon werd gezet en ook Congo werd getoond, wat belangrijk is omdat dit niet enkel een Belgisch verhaal was (België bestaat immers voor de helft uit Vlaanderen). Er zijn natuurlijk wel wat ontbrekende figuren, vooral de afwezigheid van Daens viel me op maar ook al was die wel belangrijk, werd "zijn strijd" hier toch ook goed vertegenwoordigd.
Volgende aflevering gaat niet enkel over WOI, maar ook over het interbellum. Dat lijkt me wel logisch. De relatief stabiele zekerheden van de Belle Epoque werden compleet aan gort geslagen door de machinale mensenslachting van de loopgraven. De polarisatie en instabiliteit van het interbellum vind ik best een fascinerende periode.
Volgende aflevering gaat niet enkel over WOI, maar ook over het interbellum. Dat lijkt me wel logisch. De relatief stabiele zekerheden van de Belle Epoque werden compleet aan gort geslagen door de machinale mensenslachting van de loopgraven. De polarisatie en instabiliteit van het interbellum vind ik best een fascinerende periode.

.